werk in het onderwijs

Laura*

New Member
Hoi allemaal

Even een vraagje:
Weet iemand of er in Australie een baan is als leerkracht basisonderwijs op een NTC school of Nederlandse school enz voor een jaar of twee jaar? Ik woon zelf niet in Australie.

Groet,
        Laura

Hoi Laura,

Nederlandse scholen zijn er voor zover ik weet niet erg veel meer...
Hooguit wat zaterdag schooltjes...
Maar niet ergens waar je 5 dagen in de week voor kunt werken.

Groetjes Bregje

[quote author=bregje link=topic=8782.msg116839#msg116839 date=1208877536]
Nederlandse scholen zijn er voor zover ik weet niet erg veel meer...
Hooguit wat zaterdag schooltjes...
[/quote]

Komende zondag vindt de opening van de Nederlandse school in Brisbane plaats (@ Dutch club). Maar het is inderdaad wel een naschoolse school en geen voltijdsschool. Daarnaast zijn er momenteel al leerkrachten.
Waarom ga je niet gewoon op een "normale" Engelstalige school werken?

Bedankt voor de reacties.
Ik zou ook best op een 'normale' engelstalige school willen werken.
Maar ik vraag me af of ze daar iemand aannemen die niet in Australie woont en daar dus maar een jaar of twee jaar blijft.
Weet je misschien een engelstalige school waar ze mensen nodig hebben?

Groet,
        Laura

G'day,
zou er werk te vinden zijn voor een nederlandstalige kleuterleidster in een 'normale' engelstalige school, en niet voor slechts 2 jaar maar voor de rest van haar carriere. Mijn echtgenote is een lagere onderwijzeres die al jaren (20) als kleuterleidster werkt. Aangezien ikzelf aan de slag zal kunnen als 'motormechanic' (is op de MODL-lijst) is onze bijkomende zorg waar mijn echtgenote aan de slag zal kunnen, want ook zij zou graag in haar vak kunnen blijven.

Ja, er is werk als kleuterleidster te vinden (tenminste als je van plan bent om als Nederlandstalige kleuterleidster ook van plan bent om Engels te spreken :up: ) .. of het makkelijk is hangt van erg veel factoren af. Zoveel factoren dat het onverstandig is om te zeggen of het makkelijk of moeilijk is.

Bedenk dat 80% van de docenten (tenminste hier in VIC) geen vaste baan heeft, maar een tijdelijk contract heeft. Ze zijn dus niet vies van tijdelijke krachten! Volgens mij heeft vanuit NL solliciteren op banen in Oz in het onderwijs geen nut. Het is zo'n "mensen-mensen-baan" dat ze je echt willen ontmoeten eerst. Bedenk ook dat je een registratie moet hebben om voor de klas te staan!

Ga in het begin uit van Casual Relief Teaching... niet meteen van een structurele baan.

Groeten Sander

Probeer de volgende link eens:
Code:

http://search.jobs.wa.gov.au/page.php?pageID=215

Back