werk zoeken in Australie

Kiki25

New Member
Hallo,

Een paar vraagjes voor het aanvragen van een visum:
Ik ben (Medisch) Secretaresse, wie weet hoe dit genoemd wordt in Australie? Ik kan het nergens vinden en vrees dat het niet op de MODL lijst staat.
Wie weet of je met dit beroep een visum kan aanvragen??

Wij denken erover om komend jaar een reis naar Australie te plannen om een baan te zoeken. Van te voren bedrijven benaderen en interviews regelen. Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes,
Kiki

Dat laatste Kiki, een baan zoeken tijdens een vakantie; ik denk dat ik helaas slecht nieuws heb, dat zal zeer waarschijnlijk niet lukken. Werkgevers zijn over het algemeen niet geinteresseerd in mensen die nog geen visum hebben, mede doordat zo'n visumaanvraag ongeveer een jaar duurt. Of ze moeten natuurlijk wanhopig zijn en echt niet iemand anders voor een baan kunnen vinden.

Dat je niet op de MODL list staat, is jammer maar het is belangrijker om te kijken of het op de SOL lijst staat. Dat biedt je namelijk de mogelijkheid op een skilled visum (moet je wel genoeg punten hebben).

[quote author=linda link=topic=6198.msg77298#msg77298 date=1166534085]
als nieuwe manager van DIMA moet je dat toch weten.  :p
[/quote]
En ho, ho, datgene je hier schrijft was een grap. Ik heb mijn eerste bericht geschreven aan de hand van wat ik heb gehoord. Niet omdat ik het weet. Ik schrijf daarom ook "Ik denk" i.p.v. "Ik weet". Verder zou het Kiki denk ik meer helpen als je daarover meer info opschreef. Of een PM naar Jan katers, of hij er misschien op wil reageren, ach ja.

Hey guys

Heb m'n verhaal al eens eerder gedaan op dit forum: op de bonnefooi (toeristenvisum, geen geld, geen joboffer) hier gekomen, als een gek gesolliciteerd, denk vooral door m'n ervaring (9 jaar IT waarvan laatste 5 jaar projectmanager) binnen een maand aan de bak als contractor, recruitment agency/sponsor heeft goede banden met DIMIA: binnen 3 dagen na tekenen contract was 457 visum geregeld en kon ik aan de slag  :lol:

Denk niet dat ik echt advies kan geven ofzo: weet niet echt veel van visa enzo. Wil volgend jaar wel permanent visum aanvragen. Ik vind het best leuk hier namelijk  :up:
Maar stuur rustig een PM!!!

Cheers,
Jan

Back