Werk zoeken vanuit Nederland

Ons gezinnetje

New Member
Heeft er iemand ervaring met het zoeken van werk in Australie vanuit Nederland?

Voor nu dacht ik:
* Of een berg brieven sturen, waar waarschijnlijk niemand op reageert omdat ze je liever persoonlijk zien/spreken..maar aan de andere kant: niet geschoten is altijd mis ;)
* Of wellicht is het een optie dat mijn man (of ik) voor een korte periode alleen naar Australie gaat om te solliciteren? ( scheelt veel geld voor de tickets..)
 
Enkele jaren geleden was ik op wereldreis in Australie, ik had in een impulsieve bui besloten in Melbourne te gaan wonen. En daarbij hoorde ook een echte baan (ik had ervoor op een duikboot gewerkt maar dat vond ik niet tellen als echte baan). Dus ik had een gamesbedrijf gemaild, volgende dag mocht ik langskomen, en meteen na het gesprek kon ik blijven om meteen aan de slag te gaan. Full time als Project manager. Zo kan t daar dus ook gaan, en mocht dat gebeuren kan je dan daar blijven (of op korte termijn terugkomen). Want het lijkt mij als er een vacature is waar je voor wordt aangenomen dat de werkgever niet nog maanden wil wachten tot je kan beginnen.
 
Bedankt voor je berichtje!
Wat betreft bedrijven aanschrijven vanuit Nederland, ik dacht meer om alvast wat lijntjes uit te leggen daar. Informeren naar onze mogelijkheden, een online-portfolio sturen en wellicht te starten met een freelance opdracht: en die zo knallend neer te zetten dat ze denken wauw!! die moeten we gewoon aannemen!! :D
 
Vanuit eigen ervaring:


- maak een goed en compleet profiel aan op LinkedIn.com. Wordt lid van relevante "groups" op LinkedIn maar ook van verschillende open network groepen (LIONS, Toplinked etc.)
- Accepteer ieder verzoek van mensen die je willen toevoegen aan je netwerk, zelfs als deze niet relevant zijn voor jou (ander land, andere industrie, ander beroep). Hoe meer 1e graads connecties, des te meer kom je voor in zoek opdrachten van recruiters.
- Zoek specifiek naar mensen die wat voor jou kunnen betekenen. Ik heb specifiek HR personeel benaderd van bedrijven waarvoor ik wilde werken. Eerst verzoek tot toevoegen aan netwerk, daarna een berichtje met de vraag of ze misschien mensen zoeken.


Het helpt natuurlijk wel als je in bepaalde sectoren werkt maar over het algemeen is er een tekort aan goed geschoold en gemotiveerd personeel.

En serieus: schrijven mensen nog brieven om te solliciteren???
 
Ik ben verpleegkundige en toen ik eenmaal een visum, aankomstdatum en registratie in OZ had , heb ik gereageerd op een recruitment agency( Healtstaff Recruitment) deze hadden voor mijn vertrek al een baan voor me geregeld! Ik heb een telefonisch interview gehad en was aangenomen nadat ze contact hadden gehad met mijn referenties( ook telefonisch dus niet alleen per mail). Zelfs een relocation premie van 1500$ zat er bij! Ik heb deze echter niet ingediend omdat ik toch na 1 maand besloot ontslag te nemen(prive redenen), vond het dan niet netjes om wel de relocation( de helft krijg je bij tekenen contract en de andere helft na 1 jaar als je nog in dienst bent) te innen.
Nu blijkt dat mijn manager dit wel een heel erg nette actie van me vond en zeer goede referenties geeft( mijn eerste dus in OZ) Hij benoemde dit als "high moral standards". Heb dit vandaag te horen gekregen van mijn nieuwe werkgever!
 
Vanuit eigen ervaring:


- maak een goed en compleet profiel aan op LinkedIn.com. Wordt lid van relevante "groups" op LinkedIn maar ook van verschillende open network groepen (LIONS, Toplinked etc.)
- Accepteer ieder verzoek van mensen die je willen toevoegen aan je netwerk, zelfs als deze niet relevant zijn voor jou (ander land, andere industrie, ander beroep). Hoe meer 1e graads connecties, des te meer kom je voor in zoek opdrachten van recruiters.
- Zoek specifiek naar mensen die wat voor jou kunnen betekenen. Ik heb specifiek HR personeel benaderd van bedrijven waarvoor ik wilde werken. Eerst verzoek tot toevoegen aan netwerk, daarna een berichtje met de vraag of ze misschien mensen zoeken.


Het helpt natuurlijk wel als je in bepaalde sectoren werkt maar over het algemeen is er een tekort aan goed geschoold en gemotiveerd personeel.

En serieus: schrijven mensen nog brieven om te solliciteren???

:) Ha ha, ik niet in ieder geval! Ik ben wel gewoon van plan om het per mail te doen.

Bedankt voor je reactie, heel fijn!
Weet je wat ik alleen wel een beetje lastig vindt met LinkedIn, dat het opvalt voor mijn baas & collega's etc.. dat er dan allemaal contacten vanuit Australie in mijn LinkedIn box zitten..

Ik ben verpleegkundige en toen ik eenmaal een visum, aankomstdatum en registratie in OZ had , heb ik gereageerd op een recruitment agency( Healtstaff Recruitment) deze hadden voor mijn vertrek al een baan voor me geregeld! Ik heb een telefonisch interview gehad en was aangenomen nadat ze contact hadden gehad met mijn referenties( ook telefonisch dus niet alleen per mail). Zelfs een relocation premie van 1500$ zat er bij! Ik heb deze echter niet ingediend omdat ik toch na 1 maand besloot ontslag te nemen(prive redenen), vond het dan niet netjes om wel de relocation( de helft krijg je bij tekenen contract en de andere helft na 1 jaar als je nog in dienst bent) te innen.
Nu blijkt dat mijn manager dit wel een heel erg nette actie van me vond en zeer goede referenties geeft( mijn eerste dus in OZ) Hij benoemde dit als "high moral standards". Heb dit vandaag te horen gekregen van mijn nieuwe werkgever!

Wat goed, succes met je nieuwe baan!
Bedankt voor je berichtje :up:
 
:) Ha ha, ik niet in ieder geval! Ik ben wel gewoon van plan om het per mail te doen.

Bedankt voor je reactie, heel fijn!
Weet je wat ik alleen wel een beetje lastig vindt met LinkedIn, dat het opvalt voor mijn baas & collega's etc.. dat er dan allemaal contacten vanuit Australie in mijn LinkedIn box zitten..

En dan? Je zegt gewoon dat zij je uitnodigen en dat je niet nu al je glazen gaat ingooien door dat niet te accepteren? Misschien wil je ooit nog... bla bla bla.

Of je verteld het, maar dat kan nog wel even wachten :)
 
Back
Top