Werken als leraar in West Australie

lhonig

New Member
Ik ben leraar lichamelijke opvoeding voor alle opleidingsniveaus. Ik wil heel graag in de direct omgeving van Perth mijn beroep uitoefenen. Ik heb een aanvraag ingediend bij de WACOT (Western Autralian College of Teaching), maar krijg een bericht terug dat mijn gemiddelde Ielts score van een 7,5 onvoldoende is. Zij hebben een minimale eis van een 8. Het lukt mij niet om voor ons vertrek (12 januari) een nieuwe Ielts test te doen, bovendien verwacht ik in Australie zelf veel sneller het gewenste niveau te kunnen halen.

-Weet iemand of ik nu al wel kan gaan solliciteren?
-Zijn er wel banen in het onderwijs beschikbaar? Ik zie wel veel vacatures online staan, maar lees ook vaak dat het moeilijk is om werk te vinden in het onderwijs. Ik vind het vreemd dat mijn beroep wel op de critical list staat, maar dat het je dan erg moeilijk wordt gemaakt om aan de slag te gaan.

Groeten,
Patrick

Mijn persoonlijke mening: Vind het helemaal niet raar dat er bij een leraar een zeer goed niveau van Engels word verlangd. Bekijk het eens van de andere kant.... Hoe zou jij het vinden als jou kind op een school zat waar een leraar de taal niet voldoende beheerst om jouw kind les te kunnen geven? Ben zelf ook gelsaagd met gemiddeld een 7,5 en vind mijn engels echt nog niet op het niveau waar het zou moeten zijn....

wel sacha, dat idee heb ik ook.
Ik heb goed gescoord op de IELTS (buiten dat ene halve puntje) en m'n Engels is niet slecht, maar om nu meteen in Oz voor de klas te gaan staan... Daar heb ik zelf toch ook m'n bedenkingen bij.
Al zal het natuurlijk allemaal wel erg snel vooruit gaan eens je er woont, maar toch...

Patrick, volgens mij heb je nog geen visum? Want je hebt nog geen goedkeuring van je assesment autority ( in jou geval dus de WACOT )?