Werken als leraar in West Australie

lhonig

New Member
Ik ben leraar lichamelijke opvoeding voor alle opleidingsniveaus. Ik wil heel graag in de direct omgeving van Perth mijn beroep uitoefenen. Ik heb een aanvraag ingediend bij de WACOT (Western Autralian College of Teaching), maar krijg een bericht terug dat mijn gemiddelde Ielts score van een 7,5 onvoldoende is. Zij hebben een minimale eis van een 8. Het lukt mij niet om voor ons vertrek (12 januari) een nieuwe Ielts test te doen, bovendien verwacht ik in Australie zelf veel sneller het gewenste niveau te kunnen halen.

-Weet iemand of ik nu al wel kan gaan solliciteren?
-Zijn er wel banen in het onderwijs beschikbaar? Ik zie wel veel vacatures online staan, maar lees ook vaak dat het moeilijk is om werk te vinden in het onderwijs. Ik vind het vreemd dat mijn beroep wel op de critical list staat, maar dat het je dan erg moeilijk wordt gemaakt om aan de slag te gaan.

Groeten,
Patrick

Mijn persoonlijke mening: Vind het helemaal niet raar dat er bij een leraar een zeer goed niveau van Engels word verlangd. Bekijk het eens van de andere kant.... Hoe zou jij het vinden als jou kind op een school zat waar een leraar de taal niet voldoende beheerst om jouw kind les te kunnen geven? Ben zelf ook gelsaagd met gemiddeld een 7,5 en vind mijn engels echt nog niet op het niveau waar het zou moeten zijn....

wel sacha, dat idee heb ik ook.
Ik heb goed gescoord op de IELTS (buiten dat ene halve puntje) en m'n Engels is niet slecht, maar om nu meteen in Oz voor de klas te gaan staan... Daar heb ik zelf toch ook m'n bedenkingen bij.
Al zal het natuurlijk allemaal wel erg snel vooruit gaan eens je er woont, maar toch...

Patrick, volgens mij heb je nog geen visum? Want je hebt nog geen goedkeuring van je assesment autority ( in jou geval dus de WACOT )?
Als je geen visum hebt, is het antwoord op jou vraag , of je mag werken, NEE. Als je geen WHV hebt tenminste. Zonder visum mag je niet werken. Kan zijn dat je dit al lang weet en dat er iets anders speelt waardoor je al naar Australie kan gaan, maar ik denk ik zal het toch even melden.

[quote author=lhonig link=topic=10483.msg148153#msg148153 date=1255437316]
-Weet iemand of ik nu al wel kan gaan solliciteren?
[/quote]

Ja

Zijn er wel banen in het onderwijs beschikbaar?

Ja

Ik heb een permanent Visum Skilled Independent ontvangen voor mijn beroep als sportleraar. Alleen zijn in WA de eisen voor onderwijzers nog iets scherper dan voor het aanvragen van een visum.
Ik ga gewoon solliciteren in en rondom Perth.

Patrick

Misschien is het dan handig om hier nog een keer je IELTS over te doen. Dan heb je net weer een beetje meer ervaring met je nieuwe taal en kan je die resultaten gebruiken voor je sollicitaties.

Succes!

gewoon proberen, NEE heb je JA kun je krijgen.
weet van een AU vriendin dat er bij haar kinderen op school onderwijzers werken die nauwelijks engels kunnen.
als er dan zo'n tekort is ( en dat is er ... ) zullen ze je graag aannemen en dan terwijl je daar bent een aanvullende cursus engels laten volgen.
ik zou me niet zo druk maken, als je er eenmaal bent is het allemaal een stuk makkelijker en duidelijker waar je aan moet voldoen.
en anders kun je altijd tijdelijk ander werk doen terwijl je hier aan je niveau engels werkt.

suc-6 en wellicht tot ziens....

groetjes
Monja & Arno

Back