Werken als verpleegkundige niveau 5 in Australie

eymie

New Member
Hallo!

Ik ben van plan eind oktober 2011 richting Australie te vertrekken, ik wil daar ongeveer een jaar wonen/werken/rondreizen.

Ik wil als verpleegkundige gaan werken en moet het hele proces nog in gang gaan zetten - wat overkomt als een hele dagtaak - maar ik vraag me af of iemand weet wat de minimum periode is die je als verpleegkundige moet werken al ga je daar aan de slag??
Heeft iemand ooit gehoord dat je gesponserd kan werken daar? Ik weet dat verpleegkundigen uit The UK en Ierland dat wel kunnen.

Alle informatie is welkom!!

Groetjes Amy

Hi Amy,

Heel leuk wat je gaat doen!

Alleen toch even een vraag. Mag je als verpleegkunide werken in Australie? Ik heb weleens gehoord dat je geen visum krijgt wanneer je werkt met patienten. Ik weet het alleen niet zeker.

Heb jij hier al meer informatie over? Als je dit weet zou ik het graag van je willen horen ik zit er namelijk al een tijdje naar te zoeken.

Groetjes,

Susanne

Welkom op het forum!

Mijn eerste vraag is ben je 30 jaar of jonger. M.a.w. kun je op een WHV? If yes, dan is het visum op zich niet het grootste probleem, punt is wel dat je op een WHV wel een aantal beperkingen hebt. (btw een WHV is voornamelijk bedoeld om rond te reizen en te werken zodat je geld verdient waar je weer mee verder kunt reizen. Het gaat dus vooral om restaurant baantjes / fruitplukken e.d. niet onderwijs/zorg etc.)

Voor zover mij bekend is het als volgt als je als verpleegkundige wilt werken (but then again, ik weet dit niet 100% zeker). Als je op je WHV aangeeft met kinderen/mensen e.d. te willen werken (onderwijs, zorg etc.) zul je 100% zeker medicals moeten ondergaan. Iemand die dit niet aangeeft op zijn haar form (en de afgelopen 5 jaar niet langer dan 3 maanden in het buitenland is geweest) hoeft dit niet te doen. Je WHV wordt hierdoor al een paar weken vertraagd.

Daarnaast zul je je in de staat waarin je wilt werken moeten registreren. Hiervoor zul je dus eerst je skills moeten laten assessen. Diploma's e.d. Hier gaat heel veel tijd in zitten! Daarbovenop kan het best zo zijn dat je je in elke nieuwe staat opnieuw moet registeren, maar dat weet ik niet zeker. Er zitten dus veel haken en ogen aan.

Op een WHV mag je max. 6 maanden voor dezelfde werkgever werken.

Voor elk ander visum ben je lange tijd bezig om het te verkrijgen (en ook geld), mits je uberhaupt in aanmerking daarvoor komt. Je moet een taaltoets ondergaan, medicals, etc... ga eens naar www.immi.gov.au om te kijken waarvoor je in aanmerking komt.

Succes!

Hoi Amy,

Hier een verpleegkundige niveau 5 die nu in het ziekenhuis werkt (op een permanent visum welteverstaan). Om als vpk op een WHV te werken... niet doen, teveel hassle en gaat je veel geld kosten. Wat Alie al schrijft... je moet een IELTS test doen en allemaal papieren laten certificeren waarmee je je kan registreren. Wat ik deed tijdens mijn jaar reizen in Australie is werken als AIN (assistant in nursing). Hiervoor hoefde ik alleen maar de vertaling van mijn HBO-V diploma te laten zien en geregeld was het baantje bij het bejaardentehuis (via een nursing agency). Kun je ook genoeg geld mee verdienen (uit mijn hoofd zo'n 28 dollar per uur) en het is maar voor eventjes als je tussendoor gaat reizen. Gesponsord werken? Vast wel, maar ook daar gaat waarschijnlijk veel tijd en geld inzitten voordat dat geregeld is. En ook dan moet je je inschrijven bij de Australische BIG, medicals doen, engelse test doen etc etc...

Succes!

Back