Werken in Australie.... en nu?

Kez

New Member
Hallo allemaal!

Ik heb vorig jaar zeven maanden in Australie (Adelaide) stage gelopen, en heb daar mijn huidige vriend leren kennen. Hij woont daar en komt ook uit Adelaide, en ik ben in mei weer een maandje daar geweest om hem op te zoeken (op een gewoon toeristenvisum). Nu wil ik graag in januari voor onbepaalde tijd terug om bij mijn vriend te wonen, en heb komende week een gesprek voor een eventuele baan bij mijn oude stageplek. Hopelijk lukt het dan om een gesponsord visum te krijgen...
Ik denk dat we wel ooit terug komen naar Nederland (om dat ook te proberen), maar het is nog niet bekend wanneer. (waarschijnlijk blijf ik een jaar of langer in Adelaide)

Nou weet ik niet precies wat ik verder allemaal moet regelen qua (zorg)verzekering en in/uitschrijven bij de gemeente e.d. Kan ik mijn Nederlandse ziektenkostenverzekering houden bijvoorbeeld? (samen met een reisverzekering?) Hoe doen anderen dit?

Groetjes,
Kez
 
Hoi Kez,

Welkom op het forum.

Zorg en reisverzekering hebben vaak een regel dat je niet meer dan een half jaar aaneengesloten in het buitenland mag verblijven. Maar er zullen vast wel speciale verzekeringen zijn daarvoor.. Hopelijk kunnen de anderen je hier meer over vertellen.

Wat vind je van Adelaide!? Ik ben er zelf ook een half jaar geweest voor stage :)
 
Hey!

Ik vind Adelaide een prima stad om te wonen :). De stad is overzichtelijk, de sfeer is goed! Hoop er vanaf januari een weer minimaal een jaar te wonen en werken. Hoe vond jij Adelaide?
 
Er is wel een backackverzekering voor langere tijd, had ik destijds toen ik n jaar ging reizen (even de naam vergeten, zal er even over nadenken, toevallig heb ik vorige week na 8 jaar al die papieren weggegooid). Ik kwam in de Tsunami terecht en ben letterlijk alles verloren en had allemaal dure reisspullen bij me, camera, paspoort echt alles verloren en kreeg praktisch niets terug...
 
Ik wilde alleen maar zeggen, check de voorwaarden goed. Had ik destijds niet gedaan van een bekende backpackersverzekering, maar kreeg dus amper iets terug.
 
Er is wel een backackverzekering voor langere tijd, had ik destijds toen ik n jaar ging reizen (even de naam vergeten, zal er even over nadenken, toevallig heb ik vorige week na 8 jaar al die papieren weggegooid). Ik kwam in de Tsunami terecht en ben letterlijk alles verloren en had allemaal dure reisspullen bij me, camera, paspoort echt alles verloren en kreeg praktisch niets terug...
Heftig! Wanneer?

Ik was net weer terug, was ook erg schokkend om de beelden te zien van de stranden waar ik een paar weken geleden nog over had gelopen....

Verzekering: Travel Active / Tasman verzekeringen.
Wat mij betreft een aanrader.

Cheers
 
Zal wel te maken hebben gehad met een natuurramp. Zogenoemde "acts of god" zijn meestal uitgesloten, evenals terrorisme, oorlog etc.
 
Back
Top