werken in autralie

anne19angel

New Member
hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over werken in autralie.
Ik ben in december 2007 gediplomeerd verzorgende IG.
En ik wil dan graag ervaring opdoen door te gaan werken
in het buitenland. Nu vraag ik me af of ze in Australie nog
gediplomeerde verzorgende IG zoeken? en zow ja hoe ik
dan in contact kan komen met iemand die mij kan daar
meer info over kan geven. ook over wonen en wat je
allemaal moet regelen om daarheen te kunnen.

ik hoop dat iemand mij kan helpen en hoop snel wat van iemand

groetjes annemarie

Hoi Annemarie,
Ik heb geen idee wat je allemaal bedoeld met je post. Wat IG is, geen idee. Probeer je vragen eens netjes op een rij te zetten en zo 1 voor 1 de antwoorden erbij te zoeken. Je hebt het al over wonen in Australie, terwijl je nog geen idee hebt of er vraag is naar IG verzorgende, wat dat dan ook moge zijn. Een gestructureerde aanpak maakt vanzelf al een hoop duidelijker.

Veel succes.

Hoi Annemarie.

Wat misschien een idee is voor jou (hoewel ik je leeftijd en omstandigheden niet ken) is de aanschaf van een working holiday visum. Daarmee mag je 12 maanden in Australie blijven en (als ik het goed heb) 6 maanden bij een werkgever werken. (Je mag het hele jaar werken, of reizen, net wat jezelf wil, maar je mag maximaal 6 maanden bij dezelfde werkgever werken. Zoek hier op dit forum naar links mbt het working holiday visum.

Wat je dan zou kunnen proberen is om werk te vinden, bijvoorbeeld hier: http://www.dutchcare.com.au/welcome.htm of hier http://www.angelfire.com/ri/DutchAgedCare/. Bij deze organisatie heb je waarschijlnlijk al een streepje voor omdat je Nederlands spreekt.

Verder:
- als je hier eenmaal een jaar bent en je wil blijven kan je gaan uitvogelen hoe een permanent visum te verkrijgen.
- Ik verwacht dat het best moeilijk is om een permanent visum te krijgen als verzorgende. (Vaak moet je HBO verpleegkunde hebben, dat is makkelijker), maar ik weet hier het fijne niet van. Misschien dat je werk je dan wil sponsoren.
- Zie de Australische immigratie website voor info om aan een permanent visum te geraken.

Succes!

hoi ik zal de vragen even op een rijtje zetten.

is er vraag naar verzorgende IG gediplomeerde in australie?
wat moet ik doen om een visum te krijgen voor australie?
hoe kan ik solliciteren naar banen in australie?
hoe kom je aan woonruimte in australie?

Back