Werken in de sociale sector

quinox

New Member
Even een berichtje van de vrouw van Quinox.

Ik ben van beroep zoals ze dat in Australie noemen social worker. In Nederland heb ik jaren gewerkt met mensen met een verstandelijke beperking. Momenteel ben ik praktijkopleider binnen dezelfde instelling en dus verantwoordelijk voor plaatsen en opvolgen van stagiairs en leerlingen.
Als we naar Australie gaan, lijkt het me het makkelijkste om iets te zoeken in de gehandicaptenzorg. Is er hier iemand die werkzaam is in die sector. Hoe is dat geregeld in Australie? Is het heel anders dan in Nederland?
Ik heb al een jaar in die sector in Amerika gewerkt. Dat was dag en nacht verschil. Er werd voor het werken met mensen met een verstandelijke handicap totaal geen opleiding gevraagd. Als je een rijbewijs had, voldeed je aan de eisen. Vele collega's werkten in het huis op de avonden, naast hun reguliere baan overdag. Het werken met deze mensen was dus een stuk minder professioneel.
Vandaar dat ik graag wil weten wat ik kan verwachten in Australie.

Een andere optie is dat ik als lerares aan de slag ga. Ik ga namelijk het komende jaar een opleiding volgen, die ik af wil ronden voor we vertrekken. Hiermee behaal ik een 2e graads onderwijsbevoegdheid. Weet iemand of die in Australie ook geldt??

Even voor de duidelijkheid. Het gaat dus niet om aanvraag visum. De bedoeling is dat ik meelift op visum van mijn man. Maar ik wil gewoon weten wat mijn mogelijkheden eenmaal daar zijn.

Groetjes, Lisette

Hi Lisette,

Jouw vraag is al een paar keer in iets andere vorm voorbij gekomen. Als je zoekt op maatschappelijk werk, social work, welfare work of SPW ed. kom je hele draden tegen met de info die jij zoekt.
Voor wb je vraag over of leraarbevoegdheden hier geldig zijn kun je op leraar zoeken, ook daar weer veel reeds beschreven info. Veel leesplezier.

Groet, Fae 

Back