Werken in Sydney

Jaime

New Member
Hoi allemaal,
Ik ben een vrouw van 30 jaar en nieuw op het forum.
Ik ga v.a. mei/juni 2007 samen met mijn man voor twee jaar naar Sydney om te wonen en te werken en ben benieuwd naar ervaringen van forummers op het gebied van werk vinden in Sydney.
Ik heb enige jaren werkervaring op het gebied van HRM (HRM employee) maar het lijkt me best wel lastig om hetzelfde werk te gaan doen in een andere taal en met totaal andere wetgeving op het gebied van HRM dan in Nederland het geval is. Daarom houd ik er ook rekening mee dat ik misschien in een totaal andere baan terecht kom, als ik al iets kan vinden. Wellicht zelfs in een winkel. Ik vind het geen probleem om tijdelijke baantjes te nemen maar wil me wel breed orienteren.

Ik hoor graag jullie ervaringen op dit vlak. Vind je makkelijk iets via een uitzendbureau, wat voor banen kom je veel tegen, is het lastig om in een kantoorbaan te werken als alles in het engels is (ik spreek wel redelijk engels maar het zal toch wel wennen zijn lijkt me).
 
Hallo Jaime,

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij: ben 29, vertrek half december richting Sydney samen met mijn man die daar een baan heeft. Hier ben ik communicatieadviseur, in Sydney heb ik nog geen baan, maar ga wel op zoek.
Ik heb de volgende sites inmiddels verzameld:
www.mycareer.com.au
www.monster.com.au
www.joblinks.f2s.com
www.jobsearch.gov.au

Misschien heb je er wat aan. Succes!

Groetjes,
Karin
 
En www.seek.com.au niet te vergeten!

Maar alleen brieven schrijven red je het niet mee hier. Je krijgt in de meeste gevallen niet eens antwoord. Vooral heel veel nabellen. Zelf netwerken de Australiërs heel veel voor een baan. Ik zit hier nu drie maanden. Maar eerst lekker vakantie gevierd. Nog geen baan, maar wel wat gesprekken. Van anderen hoor ik dat ze zelfs nooit op gesprek uitgenodigd worden. Gelukkig heb ik wel wat gesprekken, maar leg het in de laatste rondes toch altijd af tegen de permanent residents.

Ik zoek nu op conference producer (dat was ik in nederland) en recruitment consultant. Makkelijkste is ook via de recruitment bureaus, maar dan moet je wel een beetje weten wat je wilt, ze hebben namelijk veel afdelingen. Probeer bijvoorbeeld:
www.hudson.com.au
www.hays.com.au
www.robertwalters.com.au
HR is goede achtergrond om te hebben hier. Als je eenmaal hier bent, kan ik je in contact brengen met iemand die ook HR als achtergrond heeft en die hier inmiddels een goede baan heeft daarin.
Banen in winkels liggen voor het oprapen. Als je dat wilt, hoef je je absoluut geen zorgen te maken.

groetjes, Leonie
 
Back
Top