werken tijdens tijdelijk verblijf in OZ ?

psycho

New Member
Ik vroeg me af of ik in OZ werk aan mag pakken als ik daar tijdelijk ben.
En dan praat ik over klussen aanpakken in ruil voor kost en inwoning tijdens mijn 3 maand lange verblijf daar.

En kan ik vanuit OZ al beginnen met mijn skilled visa aanvraag?

Greetz Mark

Mark, ik denk dat je even moet aangeven op wat voor soort visum je daar dan bent.

Overigens is het soort werk waar jij het over hebt, dan onbetaald en hoef je je daar niet druk over te maken.

Je kan wel je aanvraag indienen, maar dan krijg je een Bridging Visa, en op dat visum is het níet mogelijk het land te verlaten - tenzij je een urgente of ander relevante reden kan aangeven.

Cheers,

Ireen.

Oei niet van die moeilijke vragen als ik net wakker ben op zondag  :|
Gewoon op een toeristen visum is dat toch als je op "vakantie" gaat daar?

Kon je trouwens die 3 maand nog verlengen als je daar zat?
Er staat me iets bij dat je hem 1x kon verlengen met drie maanden maar kan het niet meer terug vinden  :oops:

En dat bridging visa ga ik eens wat verder in spitten :wink:

[EDIT] Wat zijn urgente of relevante redenen?
Overlijden van familie, geboorte naaste familie, trouwen familie, zakelijke trips???

Op een toeristenvisum mag je zover ik weet niet werken. Ook niet tegen kost en inwoning...
Maar zeker weten doe ik het niet... :?

Ik weet niet wat je beroep of achtergrond is maar:
als je ipv een toeristen ETA een business ETA aanvraagt mag je "klussen"  doen in het kader van je business orientatie. (zolang een australier dit maar niet als reguliere job zou hebben, dus het moet specifiek bij jou en jouw ervaring horen)
Anders mag je inderdaad niet werken (maar als iemand jou kost en inwoning geeft en er komt verder niets in de boeken, ach dan is het misschien wel een vriendendienst toch ?  :wink:)

Mag je ook niet WOOFEN op een toeristen visum (willing workers on organic farms)...?

Vooral ook: veel plezier op vakantie!

henriette

Die 'urgente' redenen, dat kan bijv. een begrafenis zijn. Misschien dat je hier http://www.immi.gov.au/allforms/bridging.htm
meer kan vinden (mijn Explorer gooit me er steeds uit).

Overigens is het geloof ik zo (corrigeer me als ik er naast zit) dat je bij het boeken van een vlucht naar Australia automatisch 3 maanden krijgt, maar dat je zelf een 6 maanden visum kan aanvragen.

Cheers,

Irene

Back