Werken voor de Royal Australian Navy

stef_petit

New Member
Hallo iedereen,

Ik ben Stef en woon in België. Ik ben 16 jaar en beëindig binnenkort mijn secundair onderwijs. Ik twijfel tussen verder studeren of naar Australië te emigreren om een carrière te beginnen bij de Royal Australian Navy. Ik heb echter een paar problemen met de benodigde visa. Om te werken voor de marine moet je een Australisch burger zijn. Ik kan echter nergens informatie vinden welk visum ik nodig heb om te werken in Australië bij de Royal Australian Navy. Ik heb ergens gelezen dat het beroep op de Skilled Occupation List moet staan, maar de Navy staat er niet op. Ergens anders las ik dan dat je niet noodzakelijk dat beroep moet gaan uitoefenen...
Stel dan dat ik een visum heb, kan ik dit dan snel naar een Australian Citizenship omzetten? Want dat is een vereiste om dienst te kunnen nemen...

Alvast enorm bedankt voor de hulp!
Stef =)
 
Hoi Stef,

Om een permanente verblijfsvergunning te krijgen moet je een bepaald aantal punten halen, voordat je aanvraag uberhaupt bekeken wordt. Het grootste gedeelte van die punten krijg je door een beroep te hebben dat ze in Australie nodig hebben. Dan heb je dus eerst een diploma nodig en moet je ook nog eens een al aantal jaar in dat beroep werken. Je kunt niet zomaar een Australische burger worden. Weet je trouwens dat je dan ook je Nederlandse identiteit op moet geven?
Ben je al wel eens in Australië geweest of zou dit je eerste reis worden?

Groetjes!
 
Hoi,

Eigenlijk ben ik nog niet in Australië geweest, maar voor ik definitief zou gaan, zou ik natuurlijk eerst voor een langere periode proberen te gaan om te kijken of het me wat bevalt. Ik denk niet dat het een probleem zou zijn om mijn Belgische nationaliteit op te geven, ik ben niet zo enorm gehecht aan mijn vaderland ;)

Het is zo dat ik er momenteel over denk om iets in de richting van Economie te gaan studeren aan de universiteit, maar ik zou het liefst werken bij de Australische marine. Nochtans is het volgens hun site mogelijk om je te laten naturaliseren en daarna bij de marine te gaan werken, maar ik vind geen enkel contactadres van de immigratiedienst, en ik weet ook niet of werken bij de marine een beroep is waarvoor ze me tot Australisch burger zouden willen naturaliseren.

Groetjes,
Stef =)
 
maar ik vind geen enkel contactadres van de immigratiedienst

www.immi.gov.au is de website van de australische immigratiedienst.
Omdat de Australische ambassade in Nederland geen visumaanvragen doet, moeten wij ons als Nederlanders/Belgen keren tot de Duitse of Franse Australische Ambassade voor rechtstreeks contact.
 
Ik denk niet dat het een probleem zou zijn om mijn Belgische nationaliteit op te geven, ik ben niet zo enorm gehecht aan mijn vaderland
Je kunt lekker Belg blijven hoor. Hier doen ze niet zo moeilijk als die gekke Nederlanders.
Ik heb juist de Belgische nationaliteit gekregen en ik mocht hier gewoon ook Nederlander blijven. Helaas mag dat van Nederland niet...
Maakt me btw niks uit, ik heb niet zo veel meer met Europa voor het ogenblik...

Maar ik zou me eerst eens even goed inlezen op die site die hierboven al is vermeld. 16 jaar? Vraag me zelfs af of je dan wel in aanmerking komt als hoofdaanvrager. Succes, ben benieuwd.
 
Je kunt lekker Belg blijven hoor. Hier doen ze niet zo moeilijk als die gekke Nederlanders.
Ik heb juist de Belgische nationaliteit gekregen en ik mocht hier gewoon ook Nederlander blijven. Helaas mag dat van Nederland niet...
Maakt me btw niks uit, ik heb niet zo veel meer met Europa voor het ogenblik...

Maar ik zou me eerst eens even goed inlezen op die site die hierboven al is vermeld. 16 jaar? Vraag me zelfs af of je dan wel in aanmerking komt als hoofdaanvrager. Succes, ben benieuwd.

Hoi, bedankt voor het antwoord. Als ik naar Australië zou vertrekken is het nog niet voor morgen hoor ;) Eerst mijn Engels bijschaven, een tijdje in Australië verblijven zonder er te wonen, kijken of de marine iets voor mij is... Maar ik hoopte gewoon dat iemand me kon vertellen dat het mogelijk is om daar te gaan wonen en te werken als het beroep niet expliciet op de Skilled Occupation List voorkomt en ik (eventueel) geen diploma van universiteit of werkervaring heb...

Die site kende ik al, maar daar vond ik geen echt emailadres, enkel een aanvraagformulier voor standaardinformatie. De ambassade heb ik nog niet gecontacteerd. Bedankt voor de tip. :)

Stef =)
 
Je kunt lekker Belg blijven hoor. Hier doen ze niet zo moeilijk als die gekke Nederlanders.
Ik heb juist de Belgische nationaliteit gekregen en ik mocht hier gewoon ook Nederlander blijven. Helaas mag dat van Nederland niet...
Maakt me btw niks uit, ik heb niet zo veel meer met Europa voor het ogenblik...

Maar ik zou me eerst eens even goed inlezen op die site die hierboven al is vermeld. 16 jaar? Vraag me zelfs af of je dan wel in aanmerking komt als hoofdaanvrager. Succes, ben benieuwd.

Nederlanders doen niet moeilijk (PVV-ers wel...) Maar ook dit wordt momenteel terug gedraaid. Nederlanders mogen weer/nog steeds twee nationaliteiten hebben.


Even goed speuren op deze site anders:

http://www.defencejobs.gov.au/recruitmentCentre/canIJoin/overseasApplicants/navy.aspx
 
Nederlanders doen niet moeilijk (PVV-ers wel...) Maar ook dit wordt momenteel terug gedraaid. Nederlanders mogen weer/nog steeds twee nationaliteiten hebben.
Meen je dat? Nou dan heb ik geluk dat ik mijn paspoort nog niet heb ingestuurd...
 
Volgens die site kan je alleen gesponsoord worden als je al ervaring bij de marine hebt in een ander land dan Australie. Heb je die ervaring niet, zal je toch echt eerst citizin moeten worden en dat kan je pas worden na 4 jaar permanent residency...
 
Volgens die site kan je alleen gesponsoord worden als je al ervaring bij de marine hebt in een ander land dan Australie. Heb je die ervaring niet, zal je toch echt eerst citizin moeten worden en dat kan je pas worden na 4 jaar permanent residency...

Of eerst bij de Nederlandse/Belgische Marine werken?
 
Back
Top