Kathleen
Well-Known Member
Voor alle IT-ers die (van plan zijn) de kant van Sydney op gaan in de nabije toekomst hierbij een welgemeende waarschuwing: de IT heeft het hier op dit moment moeilijk. Voor zover wij dat kunnen inschatten (we zitten natuurlijk maar op een bepaalde richting in de IT), is het voor met name project managers (en managers in het algemeen) op dit moment erg moeilijk aan een baan te komen. De concurrentie is moordend en het aantal echte vacatures is aan het dalen. De vacatures zijn vooral in de financiele wereld, maar ook daar vallen rake klappen (uit interne bron). Laat je niet misleiden door het aantal vacatures op Seek.com.au, daarvan is een groot deel 'nep'. Met andere woorden, het zal niet onmogelijk zijn om een baan te vinden (dat is niet te hopen!) maar zorg ervoor dat je een goede financiele buffer hebt om aan de slag te komen en realiseer je dat het langer duurt.
Ik heb lang getwijfeld of ik dit zou posten, dit forum heeft de neiging om vooral positief te zijn. Maar het leek mij toch belangrijk om de realiteit aan te stippen.
Succes allemaal!
Ik heb lang getwijfeld of ik dit zou posten, dit forum heeft de neiging om vooral positief te zijn. Maar het leek mij toch belangrijk om de realiteit aan te stippen.
Succes allemaal!