Wet Weekend in Brisbane

Joep

Active Member
Een Wet Weekend in Brisbane. Blijf je er voor thuis en zo ja wat ga je in dat uurtje doen?

(ter info: Dit weekend is er een 'wet weekend' in Brisbane. Tijdens dit uurtje mag je bijvoorbeeld je auto wassen met een tuinslang of je tuin besproeien.)

Wel grappig......het was ook een hot topic vanmiddag op mijn werk. Weet niet wat het weer gaat doen morgen, maar als het heet wordt zet ik de tuinslang even op de kids denk ik!!!!! :smile: :smile:

Groetjes
Syl

Helaas hebben wij geen tijd om met water te spelen,
The dutch guys from the Peninsula gaan naar de lokal rugby: Dolphins vs. Broncos.

Glenn

Ik vin't onzin. Met die regen de laatste tijd regent je auto schoon en je tuin vol.

Volgens mij is het gewoon een wet weekend omdat het gaat regenen..............
Ik ben het behoorlijk zat, ondanks "we hebben het zo nodig"...............

En ik heb het alweer ijskoud 's nachts, dus ik haal mn dekbed weer uit de kast. Vind het jammer dat ik nauwelijks van een hete, zonnige zomer heb kunnen genieten. Maar niet getreurd, de winter kan ook heel mooi zijn!

henriette

Hoe zuinig moet je zijn met water? Is water erg duur?
Hier in de tropen zijn we gewend aan groot verbruik. Er is water genoeg en het kost bijna niks. Lang douchen, buiten met 2 tuinslangen spelen, sproeien; alles kan.

Hoe koud wordt het 's nachts nu? Lijkt me wel lekker om met het raam open te slapen en 's ochtends fris wakker te worden. Dat heb je hier weer niet. Het is altijd warm en klam.

Als het zo nat wordt in Brisbane kun je beter binnen gaan zitten en twente-heerenveen kijken Joep :evil:
20.00 0nze tijd, bij jullie dan s'morgens vroeg  :evil:

[quote author=Wilbert67 link=topic=8512.msg112766#msg112766 date=1204366198]
Als het zo nat wordt in Brisbane kun je beter binnen gaan zitten en twente-heerenveen kijken Joep :evil:
20.00 0nze tijd, bij jullie dan s'morgens vroeg  :evil:
[/quote]
Yep dat wordt weer vroeg op, maar dat ben ik gewend. Hopelijk nu een keer niet voor niets. ;)

Sylke, waar in de tropen zit je?

Als je in Brisbane gebruik maakt van 'town-water' zijn dit de huidige (level 6) water restricties: http://www.brisbane.qld.gov.au/BCC:BASE::pc=PC_2162

Ik weet niet wat water kost, aangezien ik zelf geheel van regenwater afhankelijk ben.

[quote author=Sylke link=topic=8512.msg112756#msg112756 date=1204354826]
Hoe zuinig moet je zijn met water? Is water erg duur?
Hier in de tropen zijn we gewend aan groot verbruik. Er is water genoeg en het kost bijna niks. Lang douchen, buiten met 2 tuinslangen spelen, sproeien; alles kan.

Hoe koud wordt het 's nachts nu? Lijkt me wel lekker om met het raam open te slapen en 's ochtends fris wakker te worden. Dat heb je hier weer niet. Het is altijd warm en klam.[/quote]

Waar is '' hier in de tropen'' Sylke.

Hier is het ook erg bizar, regent het stortbuien , kom ik thuis gereden en mijn ruitenwissers kunnen het nauwelijks bijbenen zie je hier dat de halve buurt de sprinklers aan hebben staan, staan natuurlijk op een tijdklok maar toch....

In het zuiden staan de mensen uit te drogen in hun eigen douche.... vreemd he.

Jack :evil:

Hi Sylke

Er is water genoeg en het kost bijna niks. Lang douchen, buiten met 2 tuinslangen spelen, sproeien; alles kan.
Heeeeeeeerlijk lijkt me dat, maar hier in Brisbane & omstreken mag dat niet. Vier minuten onder de douche max. (ongeveer alle bewoners hebben van de overheid een badkamer-zand-lopertje gekregen, kun je de tijd bijhouden :smile:. Tuinslangen hangen te verstoffen, mogen officieel geloof ik geeneens meer aangesloten blijven liggen. Sproeien, mag dus ook al tijden niet meer.

Maar......on a happier note :grin: :up: wij hebben zo'n beetje het hele jaar door de ramen (wel met screens) open. En in de winter maanden kan het best wel eens heel koud worden (hier in Brisbane).

Verder geen water "verspilt" trouwens tijdens dit "wet weekend" ......! Anyone who did??

Groetjes
Syl

Verder geen water "verspilt" trouwens tijdens dit "wet weekend" ......! Anyone who did??

Neuh... onze tuin doet het zonder regen nog wel redelijk (allemaal native spul) en door de vele regen afgelopen maanden is sproeien niet echt nodig
We hadden de auto kunnen wassen... ach: door alle regen blijft ie redelijk schoon anyway  :wink:

Ik heb ook niet veel mensen gezien die hun driveway even gingen hosen enzo... mindset is toch veranderd want toen wij hier dik 3 jaar geleden kwamen zagen we dat veel mensen doen terwijl er toen ook al waterrestricties golden! Mooi om te zien dat mensen niet meteen op oude gewoontes terug vallen nu we weer wat meer water hebben :up:

Hee Joep en Jack,

Ik woon op Borneo, met authentiek tropisch regenwoud in de achtertuin. Elke dag lekker een stortbui, woeste wolken, maar ook veel zon. Het is mooi in evenwicht, er is nergens tekort aan. Eerlijk gezegd was ik niet zo op de hoogte van het water tekort in Brisbane. Dacht dat het alleen zo droog in Zuid Australie was. Jammer! :-( Lijkt me niet echt leuk als je de hele tijd zo moet opletten...
Joep, hoe kun je totaal afhankelijk zijn van regenwater? Ben je dan heeeel zuinig met water?
Het is echt heerlijk, Syl, dat je zonder restricties water kunt gebruiken. Zeker in een warm land en met kids. Vier minuten douchen...Wat gebeurt er als je meer water gebruikt dan is toegestaan? En hoe gaat de stad ermee om dat er elk jaar 50.000 mensen bijkomen? Moet er niet veel meer in waterzuiveringsinstallaties geinvesteerd worden? Er loopt toch een grote rivier door de stad?

Sylke

Wat gebeurt er als je meer water gebruikt dan is toegestaan?
  :grin: Dan komt de water politie Sylke, enneh.....dan mag je een maand niet meer douchen :wink: nee hoor, valt allemaal wel mee. Maaaar als je erg kwistig met water om gaat dan is dat op je meter reading te zien en dan krijg je een briefje in de bus met de vraag of je "aware" bent dat je meer water dan normaal verbuikt. Spreek helaas uit ervaring want we hadden een leak......onder de grond...

Groetjes
Syl

Ik zag op televisie mensen hun tuin sproeien dit "wet weekend"  wat ik niet zo begreep eerlijk gezegd, er is al zoveel regen gevallen!! Wij hebben ons zwembad leeg laten lopen dit weekend, sjo! de tuin kreeg eventjes 6000 liter water te verwerken!  :roll:
Hier in Redland Bay zitten we op Level 3 overigens. De tuinslag mag gewoon gebruikt worden op even of oneven dagen, en dat voor 9 een uurtje of na 16 een uurtje.
Maar ook wij douchen evengoed met het zandlopertje hoor  :smile:

Even over het waterverbruik:

Wij kregen laatst onze eerste meterreading over 2 maanden: 20 kuub. Nu lijkt 10.000/maand liter altijd heel veel, maar heb geen idee of dit boven of onder gemiddeld is. De kuub prijs is hier iets van 97 dollarcent, en dus een erg lage waterrekening van  ca 10 dollar per maand. Raar voor een gebied waar water een schaars goed is (restiction 4), en waar het water toch zo "goedkoop" is...

Groeten Sander

[quote author=Sylke link=topic=8512.msg112830#msg112830 date=1204444182]
Joep, hoe kun je totaal afhankelijk zijn van regenwater? Ben je dan heeeel zuinig met water?
[/quote]

Ik heb een watertank van 50,000 liter. Vorig jaar was hij bijna leeg, maar na heeeel veel regen is hij nu helemaal vol en overstroomt hij zelfs.

Vorig jaar deden we heel zuinig met water, nu iets minder.

Back