Wie gaat er nog meer naar Freo eind van het jaar?

marina

New Member
Hallo allemaal.
16 juli ga ik voor een maand naar Perth waarna ik aan het eind van het jaar ga emigreren met mijn twee kinderen (jongens van 7 mnd en 6 jaar). Mijn (britse) vriend woont er al ong 15 jaar en krijgt dit jaar zijn citizenship. We zullen tegen die tijd in Freemantle wonen. Ik kom graag in contact met wat andere Hollandse expats!
Mischien hebben jullie wat tips voor mij i.v.m. de hele organisatie. Vooral het shippen van spullen, wie heeft het al een keer gedaan of wat kun je me aanraden? Er gaat niet zo gek veel mee want mijn vriend heeft al een hoop daar. Waar hebben jullie de kinderen op school zitten? en hoe hebben hun het allemaal ervaren?
Ik hoop op reacties!
Alvast bedankt
Marina
 
Hi Marina,
Wij gaan zodra ons huis verkocht is (valt niet mee).  Wij hopen rond October/November te kunnen gaan.  Wij gaan nu voor het eerst naar WA (wij hebben in Queensland gewoond en ik ben in SA opgegroeid) en wij willen ons vestigen rond Rockingham.  Mijn man is een australier, wij hebben twee jongens van 12 en 10 die ook straks naar school moeten, beide spreken al redelijk goed engels. 

Persoonlijk vindt ik de scholen daar erg goed, doen veel aan sport.  Wij kunnen ons geen prive scholen veroorloven maar krijg het idee dat state schools in WA goed zijn.
Wij gaan nu ook voor het eerst alles zelf inpakken - container voor de deur - en alles inladen.  Willen op deze manier wat geld sparen inplaats van alles zelf doen.  Onze kat gaat ook mee, heb nu alle papieren klaar. 
Ik hoop ook op kontakt met wat nederlanders als wij daar wonen.

Wij hebben zoveel goede verhalen gelezen over WA en hebben er erg veel zin in - zijn wel wat ongeduldig ivm het huis ook omdat mijn spouse visum loopt af begin februari - maar neem aan dat 't huis verkocht zal zijn!!

Veel plezier en kijk goed rond in Perth (je vertrekt op mijn verjaardag - ik ga naar 't U2 concert dus jij vliegt terwijl ik dans!).  Ben je er al eerder geweest? en gaan jullie eerst huren? Hoe reageert de familie?
Groetjes.
 
Hoi!
Bedankt voor je reactie!
Mischien vertrekken we dan rond dezelfde tijd!
Mijn vriend woont al geruime tijd in Perth dus hij heeft zich al aardig kunnen settelen (hij krijgt dit jaar zijn citizenship, waardoor het weer makkelijker wordt voor mij om te komen). Hij werkt in Mandurah. Ik ga (op jouw verjaardag, wat leuk!) voor een maand om een school uit te zoeken (ook state hoor :wink:) en om huizen te kijken. We zullen een huis gaan kopen daar. Ik ben er nog nooit geweest maar ik weet zeker dat ik er geen spijt van zal krijgen. Ik heb me via internet en via zijn verhalen en foto's al wel aardig kunnen orienteren maarja, het echte werk moet het ook nog uitwijzen natuurlijk.
Mijn oudste is ook super enthosiast! Hij spreekt vloeiend Engels dus dat is gelukkig geen probleem. De meeste familie woont ook al in Perth dus dat zal wel helpen om een beetje te settelen daar. Mijn familie vindt het wel erg dat we weg gaan, maar daarmee krijgen ze nu wel de mogelijkheid om lekker op vakantie te komen bij ons!

Hebben jullie het inpakken en shippen al geregeld? Mag ik vragen met wie? Ik kan bijna geen wijs uit alle maatschappijen en prijzen en kubieke meters....  Ik wil het ook graag zo goedkoop mogelijk doen....

Ik ben ook superongeduldig nu. Ik ben al dingen aan het verkopen zodat als ik terugkom ik hopelijk niet zoveel meer hoef te doen! Nog een weekje werken en dan is het zover!!

U2!! ik ben jaloers!! Ik zal aan je denken als ik in de lucht zit!

Groetjes!
Keep in touch!
Marina
 
Ik ben jaloers!  Over een week naar Perth, het moet een eindeloze stad zijn.  Veel plezier met huizen kijken enz.  Ik heb tot nu toe twee bedrijven gevonden die een beetje redelijk waren:  www.onlineshipping.nu en www.allwaystransport.nl, ik denk dat wij met de eerste gaan, 2,500 Euro kosten voor een container (wel zelf inpakken) - het kost 110 Euro per m3 naar Fremantle (zie web). 

Is het niet een eind rijden voor je vriend om in Fremantle te wonen en te werken in Mandurah?  Fijn trouwens dat je zoontje ook engels spreekt.

Wij willen eerst even huren en goed rondkijken dan hopelijk wat kopen in de buurt van 't strand (Rockingham).

Geniet ervan en ben benieuwd hoe je 't gaat vinden.

Groetjes, Angela
 
Hoi Angela,
Bedankt voor de informatie. Dat klinkt een stuk beter qua prijs! Ik zal het eens uit gaan pluizen.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee van de afstanden... Hij heeft het erover dus ik wacht wel af hoe het allemaal zal gaan. Wel spannend hoor!
Zo te horen zijn er best wat mensen die vanuit NL naar Perth vertrekken. Leuk om ervaringen uit te wisselen! Dit is ook een erg leuk en handige site. Komen we alvast een beetje in de stemming!
Wanneer vertrekken jullie?
Groetjes,
Marina
 
Het hangt helemaal van 't verkoop van ons huis.  Wij hopen rond November.  Wij hebben sinds gisteren ons prijs verlaagd - DUS MOCHT ER IEMAND INTERESSE HEBBEN ..........- wij zitten er ook aan te denken, mocht het te lang duren dat wij het anders misschien zullen gaan verhuren, wij doen het liever niet maar...... zullen wel zien.

Wij zijn er een beetje onrustig door, ook omdat wij straks een dilemma hebben.  1) Mijn man wordt eind van 't jaar ontslagen. 2) Mijn spouse visum loopt begin februari af, dus ik moet het land binnen zijn voor die tijd, al is het maar een week (dus extra geld uitgeven) en 3) Eind van 't jaar verlopen de papieren van onze kat, dus weer opnieuw aanvragen (weer extra geld).

Wij proberen optimistisch te zijn en hopen op een verkoop! 
 
aaaah, dat is allemaal wel spannend zeg.  :|
Ik hoop dat alles gladjes verloopt voor jullie....
De tijd begint nu te naderen en ik vindt het reuze spannend. De verkoop van spullen verloopt op zich lekker via marktplaats alleen ze komen er goed vanaf bij mij. Omdat alles weg MOET, gaat het ook voor een prikkie weg.... (waarschijnlijk kan ik er veel meer voor krijgen, maarja weg is weg he). Het is ook een hoop geregel en ik begrijp je onrust!
Gewoon ogen dicht en volhouden!
 
:-DHoi, we willen je veel sterkte toewensen met je komende vertrek naar Perth. Je moet inderdaad heel positief blijven denken. Ik, Mirelle, ben met mijn man, Peter, en onze 3 kinderen van toen 6, 2 en 6 maanden in februari 2004 vertrokken naar Perth. Bij ons zat ook alles tegen wat maar tegen kon zitten, onze dochter kreeg net voor vertrek nog even 3 hartoperaties te verduren, maar ja we moesten in februari weg want we hadden een business visum die in oktober 2003 al gestempeld was. Dit betekent dat we aan alle gestelde eisen moeten voldoen binnen 4 jaar na stempeldatum. We zijn nu lekker gesettled, noordelijk van Perth, in Mindarie. Ons oudste kind Tim, is nu 7 jaar en zit in year 2, hij spreekt al vloeiend engels. Onze dochter Caitlyn wat minder, zij gaat nu 1 x per week naar een Early Learning Centre en zij begint nu ook eindelijk haar engels te ontwikkelen. Het is hier geweldig, we zitten lekker vlak bij het strand. In de zomermaanden is het na het eten nog even lekker zwemmen in de zee voor de zon ondergaat, wat willen we nog meer.

Ik vind het heel leuk dat dit forum er is, wij waren aangesloten bij een engelse organisatie, die ook regelmatig picknicks etc. organiseert om je kennisenkring een beetje uit te breiden. Toen ik de Nederlandse site gevonden had zijn we gelijk lid geworden. Het is voor ons ook heel leuk om met Nederlanders in contact te komen, er zijn er in WA voor mijn gevoel niet zo veel, het merendeel komt uit Engeland.

Fremantle is trouwens een hele leuke stadt, heel gezellig !!!!!!

Groetjes,

Mirelle
 
Success met julie reis naar Perth. Alles zal allemaal wel goedkomen en als je eenmaal lekker in Perth in je eigen huisje zit zal je niet meer herinneren waar je je zo druk over hebt gemaakt.
Veel plezier en geniet ervan!  :up:
 
Hoi Mirelle,
Bedankt voor je reactie. Ik ben net terug in NL. We zijn een maand in Perth geweest. Echt helemaal geweldig. Ondanks dat het daar winter is....
Ik heb mijn vriend over kunnen halen om toch richting Rockingham/Mandurah te gaan want het wordt echt te veel gereis als we in Freo gaan wonen.
Hij heeft het er wel voor over maar ik vindt het dan wel heel vroeg op staan elke ochtend...
We gaan nu een visa aanvragen waarna we na aankomst binnen 8/9 maanden moeten trouwen. Ik hoop dat het allemaal niet zo lang gaat duren. Het huis is binnen een week al aardig leeg verkocht (allemaal via marktplaats.nl!).
(weet iemand hoelang dat ong duurt??)
De kids vinden het helemaal geweldig daar. Mijn oudste vermaakte zich prima.
Tegen die tijd hoop ik ook wat mensen te leren kennen en hopelijk kunnen de kids (en ik) ons Nederlands onthouden.

Groetjes,
Marina
 
Hallo allemaal,
Nou vooruitgang geboekt, eind deze week weten we of we in ons tijdelijk huurhuis kunnen trekken in Secret Harbour!
Mijn fiance heeft een heel mooi huis bezichtigd, ik heb gelijk de fotos bekeken via internet en we hebben besloten er voor te gaan.
De papieren zijn ingevuld, nu nog even bericht afwachten. Het is 10 minuten van zijn werk, 5 minuten van het strand en 5 minuten naar bijgelegen primary school.
Fantastisch! We waren er al langs gereden vorige maand toen ik nog daar was en ik vond die omgeving ook wel het leukste om te wonen.
Als dit allemaal doorgaat kan ik volgende week gaan beginnen te verzamelen voor het visa....
Spannend hoor!!!!!!! Alleen zo jammer dat ik het huis niet live mee heb kunnen bezichtigen, maar het ziet er super mooi uit allemaal.
Ik houdt jullie op de hoogte!
Groetjes,
Marina
 
Hoi Marina,

Spannend allemaal, is het nog gelukt met het huis? Klinkt als een ideale ligging. Wanneer verwacht je richting Australie te gaan?

Groet, Marielle
 
Ja hoor het is gelukt! We gaan naar Secret Harbour!!!! Volgende week vrijdag krijgt hij de sleutels en kan ik wat dozen gaan verzenden naar ons nieuwe adres!! JIPEEEEEE!!! :lol:
Weer een stapje dichterbij!

Marina
 
Ik heb overigens geen idee hoe lang het nog gaat duren. We zijn nu net begonnen met documenten verzamelen voor onze visa aanvraag. Ik wil proberen het visa in Berlijn gelijk te krijgen, maar ik moet nog even de sponsor papieren van mijn fiancee afwachten. Hopelijk kunnen we ergens in oktober de aanvraag doen. Als het niet direct lukt en het langs de gewone weg wordt aangevraagd zitten we hopelijk van het voorjaar daar (rond mei met een beetje geluk??? ik weet het echt niet...).
Wordt wel moeilijk als we kerst enz. alleen moeten doorbrengen, ik denk daar nog maar even niet aan...
Wie weet....
Marina
 
Back
Top