wie geeft ons advies.

polsie

New Member
Hoi allemaal, wie kan ons helpen met een antwoord op onze vraag. Wij vertrekken op 17 oktober naar Australie om ons visa te valideren. Yes! Maar op dit moment is ons huis nog altijd niet verkocht. Mocht dit niet veranderen, dan maken we van onze trip een vakantie. Onze vraag is nu wat je als reden van bezoek  op moet schrijven op het douane/papier wat je in het vleigtuig moet invullen. Moet dit valideren van visa zijn of toch vakantie.Levert dit geen problemen op bij de douane. Wie heeft hier ook ervaring mee.
Is het ook al mogelijk om een bankaccount te openen zonder woonadres in Australia. Groetjes Polsie.

Hi Polsie,

Ik heb ook tijdens vakantie mijn visum gevalideerd en gewoon op het formulier aangegeven dat ik Australie vanwege vakantie bezoek. Geen probleem. Je kan vanuit Nl zelfs een bankrekening openen, dus ik denk ook wel in australie zonder een postadres, maar dat weet ik niet zeker. Groet, Frank

Wat banken betreft die hebben vaak een 100 punten check. Visum is daar onderdeel van net als paspoort, maar wat mij in mijn geheugen staat is dat je ook een ozzie id moet hebben. Medicare, rijbewijs of iets van die aard.

Ik neem aan dat je een bepaalde bank in gedachten heb, kijk anders eens in hun voorwaarden en regels.

Chantal

Wij hebben 2 maanden voor vertrek een rekening geopend bij westpac. alledaagse en een spaarrekening.
Na het verkrijgen van de welcome letter kan je geld op die rekeningen storten maar nog niets betalen of pinnen.

Bij aankomst ga je met "welcome letter" naar een vestiging en je paspoort met het visum en dat is voldoende.
Vanaf dat moment heb je toegang tot de rekeningen om geld af te halen bij een Westpac vestiging door je te identificeren met je paspoort.
De bankpassen worden dan aangemaakt en naar een adres gestuurd die je hebt opgegeven.

Zo hebben wij het gedaan en ik moet oegeven dat het hele proces me eigenlijk best meeviel.
Ze weten dat je als emigrant moeilijk aan de 100 punten kan voldoen en daar hebben ze de welcome letter voor.

Succes

Axel

Als backpacker kon ik zonder al te veel moeite een bankrekening openen hoor (incl. internetbankieren). Die 100 punten was a piece of cake. Gewoon paspoort en NL rijbewijs dacht ik. Misschien zelfs mijn NL bankpasje wel. Ik weet het niet meer, maar niemand heeft mij om mijn visum gevraagd.
Succes!

Wij hebben tijdens onze laatste reis naar Perth een bankrekening geopend bij NAB.
Dat was geen enkel probleem. Paspoort wel mee als ID.
Hebben een gewone rekening en een I saver rekening geopend en we krijgen gewoon onze post
van NAB eens per maand in nederland.
Ook onze bankpassen zijn keurig opgestuurd.
Kosten voor de rekening zijn 4 dollar per maand of er moet ineens weer een flinke storting zijn
dan zijn er geen kosten.

Ons huis gaat binnenkort de verkoop in.
16 september naar berlijn waar we hopen max zijn visum te kunnen krijgen.
En dan voor mei 2010 in Perth voorgoed te kunnen zijn.

succes met alles,
Michelle

Hallo

Wij hebben ons visum eind Januari ook gevalideerd. Ook ons huis is helaas nog nooit verkocht. :x
Wij hebben aangegeven dat we ons visum kwamen valideren. Dus geen vakantie ingevuld.

Een fijne vakantie gewenst.

Back