Wie heeft er Engelse les gevolgd in Au.

Ingriddh

XPdite Sponsor
Hoi,

Wij zijn van plan om mijn IELTS af te kopen en dan dat ik in Au. Engelse les ga volgen. Ik spreek en schrijf wel Engels maar
op zo een test sla ik dicht dus dat word toch niets. Nu ben ik zelf ook al met Engels begonnen (lezen, schrijven, grammatica).
En ik ga hier ook nog een cursus volgen voor gevorderen.
Wie heeft ervaring met Engelse lessen, is dit dan prive les, of in een klas.
Ingrid

:shock:

Afkopen?.... je Ielts? Nog nooit gehoord dat dat kon...

Maar hoe doe je dat met je skill assesment? En de aanvraag van je visum?

Ik ben erg benieuwd na je antwoorden!! :smile:

Gr Roland

Hi

Ik heb Engelse les genomen, zowel voor mijn IELTS als om met minder accent te spreken.

IELTS examentraining heb ik in Utrecht bij James Boswell inst. Is precies wat het woord zegt, je weet na afloop hoe het IELTS examen gaat, niet meer niet minder. Met taalonderwijs heeft het niet zoveel te maken, daar is de groep ook te groot voor.

Om mijn uitspraak te verbeteren ben ik eerst bij commerciele instituten gaan kijken. Viel erg tegen, grote groepen (tot 15 man), vaak onbekwame docenten en erg duur. Via via ben ik terechtgekomen bij een Ier die in zijn vrije tijd conversatieles geeft. Individueel, 20 eur/uur en native speaker, ik ben er erg blij mee en leer er veel van.
Op sites als marktplaats en bij veel universiteiten vind je genoeg mensen die individueel of kleine groepen les geven voor hele redelijke bedragen, zeker als grammatica wat minder belangrijk is.

Groeten,
Francois.

Afkopen?.... je Ielts? Nog nooit gehoord dat dat kon...

Yep: volgens mij is het iets van $2,800 en dat geld moet je dan geloof ik besteden aan engelse les hier in Oz

Ik vind het ook een beetje raar verhaal... ik snap best dat mensen moeite hebben met bepaalde onderdelen (schrijven ofzo) maar als je hier wilt wonen zou ik toch wel heel erg mijn best doen om m'n niveau op te krikken zodat je de IELTS haalt. Wel zo praktisch...

Volgens mij kan je de IELTS alleen afkopen als je meelift op het visum van je partner.
Niet als aanvrager zelf.

Bart

Ja dat klopt Bart alleen de meelifter kan afkopen. En van dat geld krijg je 510 uren om Engels te studeren, die ben je dan verplicht om te volgen.

Erna

Toen wij in 2005 met onze visumaanvraag bezig waren, dachten we ook over afkopen. Maar wat bleek: niet mogelijk voor Queensland. Weet natuurlijk niet of dat inmiddels alweer veranderd is. De DIMIA -oh nee DIAC :lol:- houdt er van om nog eens wat aan te passen! Zeker de moeite om even in te duiken als je doel Queensland is.

510 uur!! Dat is echt veel! Wat ben ik dan blij dat mijn engels goed genoeg is en dat ik geen lessen hoef te gaan volgen. Voor zover ik weet hebben Bear en Muis het ook voor Muis afgekocht. Misschien dat je ze een PM kunt sturen met je vragen?

Wij gaan op visa: state /territory sponsored business owner (provisional) 163. Iedere aanvrager boven 18 jaar (bij moment van aanvraag) die geen Functioneel Engels heeft, betaalt de Second Installment. $5395,- voor de main applicant, $ 2690 voor alle dependants.
Ik heb de Ielts succesvol gedaan, dus dat scheelt $ 2690.
Mijn man koopt het af en gaat lessen volgen in Australie, bij TAFE en misschien doe ik dan toch mee!
Groeten Jane

Ik ben de meelifter, mijn man vraagt het visum aan. Ik heb het er wel voor over om lessen te volgen in Australie en mijn grammatica is ook niet je van het. Dus dat kan ik van  het begin af aan ook weer oppakken. We hebben een zoontje van twee en als we naar Aus. gaan is hij 3 dus het is wel handig als ik intensief met Engels bezig ben voor als hij naar school gaat. Hier kan je ook lessen volgen (dat ga ik ook doen voor gevorderen) maar in Australie kan je het gelijk in de praktijk brengen. Mijn man is de aanvrager en werkt bij een Engels bedrijf dus zijn Engels is goed. Als onze zoon naar school gaat met vier of vijf en mijn engels is ook optimaal dan ga ik pas werken in de gezondheidszorg.

Ik snap niet waarom je de IELTS niet in NL zou doen.
De test opzich vond ik niet zo moeilijk. We hadden eerst het testpakket aangevraagd en dat gedaan. Dan heb je ook enigszins een idee wat de test inhoudt.
En het is toch afwachten wat je krijgt of waar je over moet vertellen.
En een accent?
Nou en? Ze merken toch wel dat je geen Ozzie bent, zoals het merendeel van de bevolking. Als je hier zit dan leer je de taal wel want dan moet je wel.

Wat ik altijd heb begrepen is dat als je een second instalment betaalt je aanspraak kunt maken op een AMEP programma.
Hieronder heb ik de link vermeld maar kijk ook even verder op de site van Immi.
Staan heel veel nuttige informatie in vermeld. Zeker in het gedeelte "Living in Australia"

http://www.immi.gov.au/living-in-australia/help-with-english/learn-english/index.htm

Je kunt ook informatie lezen per staat staan dan ook instanties en telefoonnummers vermeld waar je terecht kunt/moet.

http://www.immi.gov.au/living-in-australia/settle-in-australia/beginning-life/select/eng.htm

Succes en veel leesplezier,
(Gelijk een goede oefening :wink: :up:)

Mariette

Back