Wie heeft er ervaring met skype to go ?

singlefooter

New Member
Ik kon hier in andere topics niets over vinden, alleen over skypeen via de computer, maar skype heeft nu ook de mogelijkheid om mobiel te bellen, heeft iemand hier ervaring mee.

wij vertrekken 1 sept. om 5 weken rond te trekken in het zuidwesten en dit leek ons een mooie mogelijkheid om toch goedkoop bereikbaar te blijven zonder computer.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten Sietske
 
Hoi

Ik wilde er een kopen maar de skype telefoon is alleen te gebruiken als je binnen een 'broadband zone' bent.  En dat is niet overal in Australie.  Je kan een skype telefoon op een prepaid plan kopen bij 'three- 3' en inderdaad gratis naar Nederland bellen mits de broadband zone dus.  Je kan ook skype krijgen  per maand op bepaalde telefoons (Nokia weet ik zeker) tegen een maandelijkse vergoeding, een paar dollar maar weet niet meer precies hoeveel. 

Sidonia
 
Ik bedoel het skype to go waarbij je een speciaal acces nummer krijgt wat je moet bellen en vanwaar je doorverbonden wordt.
 
Hoi

Dat ken ik niet.  Klinkt als een gewone telefoonkaart.  Wellicht dat je dan toch ook aan die broadzone gebieden bent gebonden maar dat is meer een 'guess'.  kijk eens op skype.com.au

Sidonia
 
Hier (http://share.skype.com/sites/en/2007/06/skype_to_go_international_call.html) staat heel duidelijk hoe het werkt. Geen idee of het handig is. Anders is het nog altijd lang leve die goedkope belkaarten. Werken dacht ik ook via de mobiel toch?
 
Ik gebruik sinds een paar maanden de skype-phone van Three in Melbourne en vind het DE uitvinding! Het bereik is wel alleen in CBD-area's, maar die zijn zo groot hier! Je kan chatten en bellen, ideaal. Mijn zus in NL heeft "fring" gedownload op haar mobieltje en zo heeft zij ook altijd haar skype aanstaan. Ik heb me daar niet zo in verdiept, maar google eens op 'fring me' en misschien is dat niet CBD-area gebonden?? Succes!
 
Ik gebruik zelf Mobivox. Hiermee kun je overal waar je mobiel ontvangst heeft bellen tegen zeer voordelige tarrieven. Je kunt je account linken met Skype, zodat je je contacten makkelijk kunt bereiken. Het is misschien niet gratis, maar de service/verbinding is over het algemeen goed, en je kunt het ook voor normale telefoon gebruiken.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Als je huidige mobiel sim-vrij is (hoe heet dat ook alweer precies?), dan zou ik overwegen om gewoon een prepaid simkaartje hier te kopen en het daarbij te laten... Afhankelijk van hoeveel 'dollars' je op dat saldo zet kun je die ook weer gebruiken als je over 1 (of zelfs 2) jaar definitief hierheen komt ..
 
Hou er wel rekening mee, dat een saldo op een prepaid maar een beperkte tijd te gebruiken is. Als er bijv. 12 maanden géén gebruik is gemaakt van het telefoonnummer, waar dat saldo aan verbonden is, ben je je geld kwijt! Dat geldt hier in Oz net zo goed als in NL.

Koop hier een prepaid card en hou het saldo zo laag mogelijk. Als je dan over 1 of 2 jaar weer hierheen komt, koop je gewoon een nieuwe prepaid card (als er tegen die tijd geen betere oplossingen zijn, de techniek gaat zó snel..)
 
Back
Top