Wie heeft ervaring met de eerste maanden en kinderen van 14 en 16 jaar op school

krokkie

XPdite Sponsor
Wie heeft er ervaring met de eerste maanden dat kinderen naar school gan.
Dan bedoel ik de lesstof, omgang met andere jongeren ( zijn die net zo vrij gevochten als hier)?
Is het niveau hoger of lager dan in Nederland?

Groetjes Kees
 
Hoi Kees, ik heb geen kinderen dus ik weet het niet

Maar wat ik wel graag zou willen weten hoe de kinderen het gaan vinden om straks een school uniform te moeten dragen?? Het lijkt me niet de gemakkelijkste leeftijd ( 14 en 16 ) voor zo'n verandering.

Succes met alles.

Groetjes Jolanda

ps, heel misschien gaan we ook een jaar in Cairns wonen. Dat weten we aan het eind van het jaar.
 
Hoi Kees,

Misschien een tip, op het Adelaide brits forum (http://www.adelaidebrits.tk/) is er zelfs een aparte FAQ over scholen/onderwijs. Misschien heb je daar iets aan?
Het blijven natuurlijk subjective meningen, maar ik vond het zeker informatief, al zijn onze kinderen (gelukkig zou ik bijna zeggen  :smile:) nog in de kindy+pre-school leeftijd! 

Wat ik me herinner daar gelezen te hebben was dat men vond dat vergeleken met UK (en waarschijnlijk ook NL) de lesstof minder 'academisch' van aard was, of althans de nadruk lag wat minder op het leren van puur academische skills. Er wordt kennelijk verhoudingsgewijs veel tijd voor natuurprojecten/buitenschoolse activiteiten uitgetrokken, bv. bezoek aan theater of tentoonstelling, dat wordt allemaal als  lesstof gezien!

Lijkt me na het studiehuis in NL geen vervelend vooruitzicht!  :wink:
Uiteraard zal het ook wel veel per school/type onderwijs schelen en wellicht ook nog uitmaken of het een Public of Private school is.

Hoop dat je er iets aan hebt, maar ervaringen uit de eerste hand van iemand daar zouden natuurlijk nog beter zijn!

groeten,
Tampet
 
Hoi Kees,

Onze oudste zoon is 14 en gaat sinds juli jl naar een public high school in (omgeving) Adelaide.
Ik kan niet anders zeggen dat hij vrij vlot geintegreerd is, een aantal vrienden heeft en zich op zn gemak voelt.
Qua lesstof vind ik het nivo wat lager dan in Nederland, weinig boeken, geen moeilijke lessen, maar dat kan ook aan de school liggen dat weet ik niet.
Hij krijgt wel extra ondersteuning in zn Engels in de vorm van bijlessen.
Ook de uniformen vind hij prima, gewoon een broek met een poloshirtje. Hij hoeft geen stropdas om ofzo, volgens mij is dat meer bij de private schools zo.

Groeten Karin
 
Back
Top