Wie heeft goede tip voor plek bekijken vuurwerk Sydney Harbour

wimellen

Member
Hoi,

Wij hebben 29,30, 31 december 3 nachtjes Sydney geboekt om in ieder geval éénmaal het vuurwerk life te bekijken.

We hebben al uitgebreid op de speciale site gekeken waar allerlei plekken worden aanbevolen, maar misschien heeft iemand nog een goede tip. We verblijven zelf in Westen van Sydney en reizen op Oudejaarsnacht met de trein.

Bedankt alvast en groeten,

Wim
 
Hallo Wim en Ellen,

Wij hebben verleden jaar de jaarswisseling mogen meemaken in Sydney en in 1 woord, geweldig.

Sydney Harbour is grotendeels afgesloten maar je kan kiezen. Als je veel geld ervoor over hebt en aan het water wil zijn dan kan je bij de Sydney opera bar een ticket kopen à AUD 275,-- via internet.
Een goedkoper en minstens zo leuk alternatief is in de gardens achter cq. boven Opera House. Hier kom je door Macquarie Street af te lopen richting Opera House en dan bij een zij ingang de gardens in. Er staat aangegeven dat de echte Botanic Gardens zijn afgesloten maar volg gewoon Macquarie Street. Je komt door een aantal controleposten waar ze controleren of je geen alcohol en paraplu's bij je hebt.

Wij zijn ca. 12.00 uur 's middags daar naar toe gegaan en hebben daar op het gras relaxed gelegen wachtend tot de jaarwisseling. Het was toen nog redelijk rustig maar al snel helemaal vol. Je moet uiteindelijk best wel je plek verdedigen.

Advies (wat wij dus niet hebben gedaan  :grin:), neem zonnebrand mee, petje, plaid, koelbox, iets om je enigszins mee te vermaken en geld. Je kunt er wel alles kopen zoals eten en drinken (fris en alcohol) (let op de wachtrijen voor het drinken).

Verder was het een belevenis om het grasveld vol te zien lopen, mensen kijken en met z'n allen wachten totdat.......... prachtig vuurwerk.

Heel veel plezier daar!!!!!!!!

Nicole
 
Hoi Wim,

Ik kan het eens zijn met Nicole, maar het ligt er ook heel erg aan wat je er voor over hebt en hoe dicht je op het vuurwerk wilt zitten.
Zelf heb ik nog niet oud en nieuw mee gemaakt in Sydney, maar wel in 2000 het eindvuurwerk van de Olympics, wat nog groter was zegt men. Wij waren toen met een paar vrienden een flat naast de Harbour Bridge in gesniekt en hebben daar op het dakterras een schitterend vuurwerk gezien.
Dit was samen met de bewoners, die het alleen maar een goeie stunt vonden dat wij waren binnen gekomen.

Nu wonen wij in de Inner West in Sydney en dit jaar gaan we met mijn ouders rustig oud en nieuw vieren. Het vuurwerk kijken we vanaf het park bij ons om de hoek, waar we een schitterend uitzicht op de stad en brug hebben. We zitten zo'n 7 km uit het centrum. Laats waren er bij het Opera House de finales van Idols en toen was er ook een aardig vuurwerk. Wij vonden dit schitterend om te zien.
Er zijn zo meer punten in de stad waar je vanuit parken kan kijken houd er alleen wel rekening mee dat de goeie plekjes snel vollopen en hoe dichter bij de brug hoe drukker het wordt.

Veel plezier in ieder geval.

Sander
 
Ik heb een keer gewoon op de snelweg gestaan bovenop Circular Quay die was afgesloten tijdens het vuurwerk. Mochten alleen geen champagne meenemen want er was een controle waarbij je alles aan drank moest inleveren zoals ook al eerder vermeld. Op zich ook wel een leuk plekkie om te staan maar wel een tikkie verder dan The Rocks of het gras van Botanic Garden natuurlijk. Wel een vrij uitzicht op alles. Weet niet of dit elk jaar is afgesloten maar ik vermoed van wel omdat je de brug toch niet op mag.

Veel plezier van Moon en Steef (The Roosters)
 
Hoi Wim,

Waar heb je uiteindelijk naar het vuurwerk gekeken?

Wij hadden een goed uitzicht bij ons in het park. Wel wat verder van de brug, want ik had echt geen zin om down town te gaan.

Sander
 
Wij zijn om ongeveer 15:00 PM naar circular quay gegaan waar het nog redelijk rustig was. We liepen door de poort en even verderop was nog een poort die toegang bood tot het plein rond the opera house. Ik denk dat rond 18:00 PM die poort dichtging om geen mensen meer toe te laten. Hierdoor werd het nooit echt druk op het plein en kon iedereen vrij rondlopen. Er waren erg veel toiletten en er was genoeg drank en eten te koop. Het was uiteindelijk best wel gezellig, de tijd vloog om en het uitzicht op the harbour bridge was geweldig.

Top dag, top organisatie, en een prachtige fireworks show.

:up:
 
Hoi,

Nou het was in één woord fantastisch!!! Hadden een motel geboekt ten zuiden van Sydney op loop afstand van station. Vervolgens 1,5 uur met metro (lekker relaxt de omgeving bekijken) en uitstappen in het centrum. Perfect. Goede sfeer, heerlijk weer. Hier Circular Quay en omgeving bezocht. Vervolgens om 15.00 uur plekje in het park voor linkerpilaar Harbourbridge. Vervolgens gingen Ellen en ik om de beurt de stad in en hielden zo ons perfecte plaatsje. Daarna om 21.00 en natuurlijk 24.00 uur het prachtige vuurwerk Na het vuurwerk een uurtje wachten bij het station en daarna met de metro terug.
Nogmaals geweldig!

groeten Wim
 
Back
Top