Wie heeft info als je een klein bedrijf wil overnemen ???

ollie

New Member
Wij willen graag een bedrijf overnemen. Is nu tweemansbedrijf in de toeristisch-recreatieve sector.
We hebben nu geen formeel (bewijsbare) ervaring op dat gebied, wel informeel.
Waaraan moeten we voldoen? Welk soort visa zijn mogelijk?
Probleem is dat we al 46 en 43 zijn.
We zijn bereid ook nog opleiding te volgen, dus Student Visa is voor tijdelijk mogelijk, maar daarna??? Employer Sponsord kan niet, want we zijn dan onze eigen employer.
HOE PAKKEN WE ZOIETS AAN?
We kunnen het bedrijf en de bijbehorende woning met eigen geld overnemen (geen lening of hypotheek nodig), maakt dat nog verschil?

Via Sponsored business owner.
Voorwaarden: 2 van de laatste 4 fiscale jaren een jaarlijkse omzet van aus $ 300.000
4 jr management ervaring
een eigen vermogen van aus$ 250.000 , welke binnen 2 jaar naar Aus. wordt omgezet.
Niet ouder dan 55 jr.

Hierna kun je een permanent visum krijgen.
Vraag eens bij een buro dat visa verzorgt.

Groeten, Auke

Wij gaan op een subclass 163 (State/Territory Sponsored Business Owner). Ik neem aan dat Grytsje deze bedoelt.

Mee eens dat het wellicht zinvol is om hierover contact met een bureau op te nemen. Wij hebben The Immigration Group in de hand genomen en dat verloopt tot heden op zich prima, zij het dat wij er ook al weer bijna 10 maanden mee bezig zijn (zijn nu wel in de medicals en police checks fase beland).
Ik geloof direct dat de door Grytsje genoemde voorwaarden correct zullen zijn, maar ik moet zeggen dat het er wel op lijkt dat de 163 een behoorlijk lastige is, althans als ik het vergelijk met het verloop van het proces bij een aantal 'mede-forummers' die, i.t.t. ik, wel een vak hebben geleerd.
Ik spreek derhalve uit eigen praktijk, waarbij het toch niet zo'n 'appeltje-eitje' bleek te zijn als vantevoren gedacht. De term 'management ervaring' bijvoorbeeld, kan behoorlijk breed worden uitgelegd.

Overigens hebben wij begrepen dat de gestelde eisen bij het bereiken van de leeftijdsgrens van 45 jaar toenemen. Dit betekent wel dat als je op het moment van het indienen van de aanvraag nog 44 bent en je tijdens de aanvraagprocedure 45 wordt, nog de 'onder 45'-eisen gelden (dit was bij ons van toepassing). Om die reden zou het mogelijk aan te raden zijn om de aanvraag primair te laten verlopen via de 'jonkie' van jullie beiden. Maar goed, daar kan een bureau je dus ook meer over vertellen.

Succes ermee!  :up:

Back