wie heeft zijn auto naar Australie meegenomen en wat zijn de ervaringen

Status
Not open for further replies.

Ivan

New Member
heeft iemand op dit forum om welke reden ook zijn wagen meegenomen naar Australie ? Wat zijn de ervaringen , de kosten en de papiermolen waardoor je moest gaan vooraleer je hem met Australische nummerplaten op de openbare weg kon laten rijden . Moest het stuur in alle omstandigheden naar de rechterkant verplaatst worden ? En wat zijn grosso modo de ombouwkosten daarvoor ? Ik vraag mij af of ik mijn 11 jaar oude Nissan Patrol GR met 180000 KM , maar in perfecte staat zou meenemen ? Zeker neem ik mijn lievelingswagentje cabrio van 1983 ( bijna CLassic ) mee . De containerkosten verschillen tussen 1 of 2 wagens erin maar 1000 EUR . Door de hoge leeftijd vn de wagens denk ik niet te hoge invoertaksen te moeten betalen . Maar wat met de overige kosten en misschien de verplichte ombouwkosten . Ik bekeek DOTARS voor info maar geraak er niet goed wijs uit . Daarom jullie raad aub , Ivan

Auto's zijn in Australie in doorsnee 40% goedkoper dan in Nederland!!!!! Dat geldt voor zowel nieuw als tweedehands. Dus lijkt het me alleen uit economisch oogpunt al logisch dat je je auto in NL verkoopt en in Oz een andere aanschaft. Met wat je in NL nog voor je Patrol kunt krijgen denk ik dat je hier eentje met de helft van de  jaartjes en km's op de klok  kunt terugkopen.

Je ziet hier trouwens veel minder cabrio's dan in W-Europa. Gewoon veel te heet met die zon op je kop! Dak dicht, ramen dicht en airco aan!

De cabrio zou je inderdaad (als gebouwd voor 1989) als historische auto kunnen invoeren. Maar als ik op de DOTARS site kijk.... wat een gedoe!

Inderdaad Henk , ik zal mijn patrol wel verkopen , want ik moet deze hoogstwaarschijnlijk ook nog ombouwen naar een stuur rechts . In verband met mijn classic car moet je weten dat het om een uitzonderlijk type gaat en daar wil ik niet graag afstand van doen . Ik las in Dotars de rubrieken voor oldtimers in te voeren maar begrijp er niets van . Ik vroeg reeds per mail uitleg aan hun contactdienst en kreeg een mail terug met verwijzingen naar hun website rubriek Oldtimers . Dus weer geen gewenste informatie . Ik zou het via een oldtimerclub willen proberen , dat kan meer informatie opleveren hoop ik . Ik vraag mij ook af of wij met onze tijdelijke visum voor 4 jaar wel een wagen mogen invoeren . Natuurlijk zullen we er alles voor doen om de permanenete visum te verkrijgen als zelfstandige . Heb jij nog nieuws of tips voor mij Henk ? Bedankt alvast , Ivan

Op het forum lopen al meerdere topic's over dit onderwerp en dit is er één van Auto meebrengen naar Oz http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,1658.msg14588.html#msg14588 hier zul je misschien al het antwoord op je vraag vinden en anders kun je binnen dit topic verder gaan. Om het overzichtelijk te houden op het forum gaat er daarom ook een slotje op dit topic.

Status
Not open for further replies.
Back