Wie helpt me aan een baan?

Bartman

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Ik ben nu al zo'n 2 jaar in Australie, en heb gewerkt in Adelaide en Darwin.
Onlangs ben ik neergestreken in Melbourne, omdat ik weer in mijn "oude stiel" aan het werk wil. Ik heb in NL 12 jaar ervaring als Designer.

Maar dat valt helaas niet zo mee, de markt is zoals jullie weten wat ingezakt.

Ik ben een Werktuigbouwkundig Ingenieur (Professional Mechanical Engineer) met als achtergrond productontwikkeling in de fijnmechanica.
Je moet dan denken aan de machinebouw, medische apparaten, semiconductor industrie, apparatenbouw, andere productontwikkeling, 3D CAD applicaties.
In Nederland heb ik bij bedrijven als Philips, ASML en Dräger Medical gewerkt.

Wat ik van jullie vraag:
-Wie kent iemand die bij een dergelijk bedrijf werkt in victoria?
-Wie kent bedrijven die in deze richting werkzaam zijn in VIC?

Elke ingang is een potentiele kans.

Alvast bedankt voor jullie hints en tips, stuur me dan een persoonlijk berichtje.

Bart
 
Hi Bart,

Misschien......................... heel misschien.

have a look;
www.jobsnt.com.au/darwin

Alles beter dan weken of misschien wel maanden thuis zitten
Of ben je aan vakantie toe :up:

Take care,

Jack :evil:
 
Ha Jack,

Ik wilde eigenlijk zeggen: alles beter dan een baan in the NT  :grin:

Eigenlijk vlak nadat ik het berichtje had geplaatst, werd ik gebeld door iemand uit Perth die ik kende van een project in Darwin.
Hij vroeg me of ik nog beschikbaar was. Zijn baas belde me de volgende dag op (hij was 5 minuten te laat en verontschuldigde zich daarvoor - normaal vergeten ze gewoon de afspraak) voor een informeel interview, en gisteren had ik een formeel interview over the foon.
Dat was allemaal heel positief, 2 uur later belde de engineering manager me terug dat ze me graag willen zien in Perth.


Ik kreeg daarna de HR dame (een Nederlandse) aan de lijn die vertelde dat ze ook een kontraktje zou klaar leggen.
Ik vlieg a.s. Maandagavond naar Perth toe.