Wie helpt me aan een baan?

Bartman

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Ik ben nu al zo'n 2 jaar in Australie, en heb gewerkt in Adelaide en Darwin.
Onlangs ben ik neergestreken in Melbourne, omdat ik weer in mijn "oude stiel" aan het werk wil. Ik heb in NL 12 jaar ervaring als Designer.

Maar dat valt helaas niet zo mee, de markt is zoals jullie weten wat ingezakt.

Ik ben een Werktuigbouwkundig Ingenieur (Professional Mechanical Engineer) met als achtergrond productontwikkeling in de fijnmechanica.
Je moet dan denken aan de machinebouw, medische apparaten, semiconductor industrie, apparatenbouw, andere productontwikkeling, 3D CAD applicaties.
In Nederland heb ik bij bedrijven als Philips, ASML en Dräger Medical gewerkt.

Wat ik van jullie vraag:
-Wie kent iemand die bij een dergelijk bedrijf werkt in victoria?
-Wie kent bedrijven die in deze richting werkzaam zijn in VIC?

Elke ingang is een potentiele kans.

Alvast bedankt voor jullie hints en tips, stuur me dan een persoonlijk berichtje.

Bart
 
Hi Bart,

Misschien......................... heel misschien.

have a look;
www.jobsnt.com.au/darwin

Alles beter dan weken of misschien wel maanden thuis zitten
Of ben je aan vakantie toe :up:

Take care,

Jack :evil:
 
Ha Jack,

Ik wilde eigenlijk zeggen: alles beter dan een baan in the NT  :grin:

Eigenlijk vlak nadat ik het berichtje had geplaatst, werd ik gebeld door iemand uit Perth die ik kende van een project in Darwin.
Hij vroeg me of ik nog beschikbaar was. Zijn baas belde me de volgende dag op (hij was 5 minuten te laat en verontschuldigde zich daarvoor - normaal vergeten ze gewoon de afspraak) voor een informeel interview, en gisteren had ik een formeel interview over the foon.
Dat was allemaal heel positief, 2 uur later belde de engineering manager me terug dat ze me graag willen zien in Perth.


Ik kreeg daarna de HR dame (een Nederlandse) aan de lijn die vertelde dat ze ook een kontraktje zou klaar leggen.
Ik vlieg a.s. Maandagavond naar Perth toe.

Dus het kan verkeren, brederoo zei het al.... :p

Moet ik wel weer mijn boeltje oppakken en naar Perth verhuizen.
Het is trouwens een bedrijf in de offshore, ze werken aan afsluiters op de zeebodem die ze vanaf een schip bewerken.
Normaal wordt er een "rig" (lees werkplatform) over de afsluiter (ook wel kerstboom genoemd) geplaatst.

Maar een schip is veel goedkoper en heeft een veel kortere wachttijd. Het schip wordt met GPS op zijn plaats gehouden, en de zeedeining wordt met speciale apparatuur gecompenseerd. Omdat er veel tijd en geld bespaard wordt, staan de boeken vol voor de komende jaren.

Ik ben gevraag om op hun R&D afdeling te komen werken, om speciale apparatuur mee te helpen ontwikkelen.


Dus na lang wachten lijkt het toch nog goed te komen!!!

WA here I come!!!


P.s. als je nog foto's wil zien van mijn trip langs the great ocean road en zo meer, kijk dan hier: http://picasaweb.google.com.au/Bartman4800


Groetjes, Bart
 
Hi Bart,

Heel goed Bart,
[quote author=Bartman link=topic=9785.msg133403#msg133403 date=1235823006]
Ha Jack,

Eigenlijk vlak nadat ik het berichtje had geplaatst, werd ik gebeld door iemand uit Perth die ik kende van een project in Darwin.[/quote]
Was the NT toch nog ergens goed voor dan gesleutel aan je Benz.
Veel succes in  je nieuwe baan.

Have fun in WA.

Cheers,

Jack :evil:

ps; mooie foto's
pps; Perthpete... mot Bart nu stemmen op WA?
 
[quote author=Jack link=topic=9785.msg133410#msg133410 date=1235826869]
pps; Perthpete... mot Bart nu stemmen op WA?
[/quote]

Absoluut!! Ook al gedaan ondertussen (als het goed is ;-)). Dank voor je tip Jack!!
 
[quote author=Bartman link=topic=9785.msg133093#msg133093 date=1235522777]
Onlangs ben ik neergestreken in Melbourne
[/quote]

Ik was net van plan om je welkom te heten in melbourne... :shock:


[quote author=Bartman link=topic=9785.msg133403#msg133403 date=1235823006]
WA here I come!!!
[/quote]


Laat maar... :x

Veel pleziet in W.A.  :evil:
 
Jammer dat het niet in Melbourne is, maar evengoed gefeliciteerd!

Ik hoop dat 't wat voor je is, succes die eerste tijd!
Mitzi
 
Back
Top