Wie is Brilsmurf...? Een introductie!

brainysmurf

New Member
Hallo allemaal,

Brildragend, IT-nerd, deeltijd student en, volgens vrienden, soms (te) eigenwijs. Volgens mij ben ik een echte Brilsmurf :cool: .

Ik ben Marco. Sinds 1995 werk ik als applicatie programmeur voor verschillende bedrijven; voor mijn huidige werkgever al weer 6 jaar. Daarnaast studeer ik Beleid, Communicatie en Organisatie aan de VU. Ik zit in de laatste fase; ik heb nog 4 vakken en mijn afstudeeropdracht open staan. Ik hoop voor september 2005 afgestudeerd te zijn, in ieder geval in 2005 :) .

Na 4 keer op vakantie te zijn geweest in Australië (verslag van mijn laatste reis rond de wereld) heb ik in 2002 besloten na het afronden van mijn studie naar Australië te gaan. Ik wil de "Australian Way" wel eens nader onderzoeken en daarnaast ben ik wel toe aan een avontuurtje.

Begin januari verwacht ik dat ik toe te zijn mijn medische keuring voor mijn SI Visum aanvraag. Tijdens het invullen van mijn visumaanvraag was ik erg enthousiast. Via dit forum wil ik het vuurtje "warm" houden totdat ik daadwerkelijk afreis.

Ik vind het harstikke leuk in contact te komen met "lotgenoten" :p .

Marco

Hoi Marco,

Allereerst welkom op het forum.

Je zult hier inderdaad een hoop mensen (allemaal volgens mij) die het vuur bij elkaar aan blijven wakkeren. Dit heet pure interesse en passie voor het land.

Ik hoop dat je snel je Visum zult krijgen en dat je de studie inderdaad in 2005 zult afronden.

Succes.

welkom op het forum. :D

Succes met het afronden van je studie en je visumaanvraag natuurlijk!

Dat is nu dus nog 14 dagen  :grin: ...

Spannend hoor. Over 2 weekjes lekker down under!!!  :up:

Ha, loop ik even op de zaken vooruit  :grin: Niet goed gelezen dus :)

Anyway, alvast een goede vlucht gewenst  :up:

Groetjes,
Lela

Hey Marco,

Goede vlucht vast toegewenst, en laat even weten als je goed aangekomen bent en/of gesettled :up:

Mariette

Waar zit ie nou die Brilsmurf, is zijn topic weer geactualiseerd, is ie nergens te bekennen..  :think:
Ik heb hem een Pm- etje gestuurd....afwachten, we zijn toch zooooooo nieuwsgierig met zn allen... :gossip: denk ik

[quote author=Tijlcarm link=topic=801.msg84319#msg84319 date=1173899930]
Waar zit ie nou die Brilsmurf, is zijn topic weer geactualiseerd, is ie nergens te bekennen..  :think:
[/quote]

Volgens mij weet Gargamel er meer van!

[quote author=IRENE2 link=topic=801.msg84369#msg84369 date=1173934237]
[quote author=Tijlcarm link=topic=801.msg84319#msg84319 date=1173899930]
[/quote]
Volgens mij weet Gargamel er meer van!
[/quote]

Okay, Okay..... Point taken. Wow, wat een interesse :blush:

Dinsdag 27 februari ben ik gestopt met werken, nou ja gestopt... Ik heb nog 3 maanden vakantie, een klein zaakcentje achter de hand. Daarna heb ik het best wel druk gehad. Ik ben flink bezig met een lente schoonmaak :dishes:, uitzoeken, weggooien, opruimen, etc, etc. In de afgelopen jaren heb ik veel spullen verzameld. Te veel soms.

[quote author=Catkin link=topic=801.msg84353#msg84353 date=1173912025]
Misschien is ie nog even in nederland aan het rondsmurfen?
[/quote]
Ook rij :drive: ik daarnaast NL door om nog even familie en vrienden te bezoeken.

Maar goed wat is mijn status. Mijn studie heb ik in de ijskast gezet. Het is voor mij een tweede studie. Ik studeer het Functioneren van Organisaties (zoals ik het noem, eigenlijk heet de studie Beleid, Communicatie en Organisatie aan de VU). Mijn eerste studie is Technische Computerkunde, en werk ik al 12 jaar in de ICT (software maintainance). Het gat tussen werk en mijn laatste studie is wel erg groot. De afgelopen jaren heb ik lang gezocht naar een afstudeeropdracht die mij aanspraak, maar niets leuks kunnen vinden. Omdat het een verkorte opleiding is (verkort niet voor mij, want ik heb er 9 deeltijd jaren overgedaan), mis ik eigenlijk ook een "stage-jaar" of zo iets. Ik mis dat ik met de algemene theorie gespeeld heb ik mijn specifieke werkomgeving. Naast wat demotivatie en concentratieproblemen,  speelde mijn toekomstige RRV ook een rol. De komende 3 jaar moet ik nog 2 jaar in Australie zijn. Toen heb ik een jaar geleden besloten mijn studie stil te leggen en na het inburgeren in Australie me eens rustig te verdiepen in het functioneren van ICT-organisatie. En misschien studeer ik dan over 4 of 5 jaar nog eens af, misschien aan de VU, de Open Universiteit of een Australische universiteit. We zullen zien.

Goed, 27 maart ga ik naar Perth. Tijdens Xpdite Social Club bijeenkomsten heb ik gemerkt dat ik vooral gedreven wordt door nieuwsgierigheid. Nieuwsgierigheid naar de Australian Way of Life, Natuur en Cultuur (hoewel een europese backpacker in Australie zich ooit afvroeg of er wel een australische cultuur bestaat). Ik heb niet het gevoel, zoals enkele van ons, dat ik uit Nederland weg moet. Eigenlijk heb ik wel een leuk leven in NL.

Ik begin met een soort sabbatical periode in Australie. Ik ga lichtgewicht (mentaal en materieel) naar Australie, zonder veel verplichtingen, open en zonder verwachtingen. Ik laat de toekomst mij echt toe komen. Ik zie wel wat gebeurd, misschien wel een carriere switch. Misschien een tijd je afstand nemen van computers en continue leren van nieuwe ICT ontwikkeling. Ik heb geen Working Holiday ervaring gehad, misschien ga ik een tijd los-vast werk doen.
De afgelopen jaar had ik veel behoefte aan zekerheden en vastigheid. Naar Australie gaan is voor mij ook een mentaal avontuur. Hoe ga ik reageren op zoveel onzekerheden? Ik wil ook meer over mijzelf leren. Ik ben zeer benieuwd.

In 2008 wil ik er dan weer vol tegenaan gaan. Veel van mijn spullen laat ik achter in NL. Eind van dit jaar ga ik terug naar NL voor een aantal dingen. Dan weet ik ook welke rol in NL en EU nog in mijn leven wil laten spelen. Rond oud en nieuw wil ik dan ook mijn spullen (voor als studieboeken :grin:) versturen.

[quote author=mariekske link=topic=801.msg83973#msg83973 date=1173685980]
enne... hoe staat het inmiddels met de planning brilsmurf?
[/quote]
Eigenlijk heb ik niet zoveel gepland... het grote plannen zullen eind dit jaar gepland worden, wanneer ik na bezinning o.a. mijn spullen ga op halen.

Wel dames (volgens mij was de interesse vooral van jullie) zijn jullie weer bij.... of ben ik nog iets vergeten? :grin:

Marco

Back