wie is er nog meer aan de sunshine coast??

joe and sandra

New Member
Hoi allemaal,

Wij zijn Jeroen (Joe voor australiers) en Sandra, net aangekomen in Nambour aan de sunshine coast. We hebben er net 7 maanden housesitten in Cawarral bij rockhampton opzitten en hadden het daar wel gezien. De sunshine coast leek ons iets meer te beleven en de stranden zijn hier geweldig!
Op het moment zijn wij op zoek naar woonruimte en werk. Sandra is verpleegkundige en kan volgende week in Nambour als casual beginnen, zijn benieuwd:)
goed, vraagje dus: er wonen hier vast meer Nederlanders, word er weleens iets samen gedaan, BBQ-tje ofzo? lijkt ons gezellig, zoniet dan kunnen wij misschien als we op onze pootjes beland zijn wel eens iets organiseren, we zullen het forum in de gaten houden.

groetjes Jeroen en Sandra

Hey Joe en Sandra (kunnen ze Sandra wel uitspreken hier dan),

Welkom aan de Sunnie Coast! Wij, Teun en Nien(ke) wonen in Cotton Tree, Maroochydore en werken toevallig ook in Nambour General als verpleegkundigen voor de Casual Pool! Maak je borst maar nat Sandra, want het is dik aanpoten hier :lol:
Elke drie maanden is er een BBQ met Nederlanders en hier in de buurt zijn een stel jonge Nederlanders (Stefmar en Skippy van dit forum) die best wel vaak met elkaar afspreken.

Wat woningen betreft... Nambour is volgens mij niet de meest relaxte plek om te zitten. Kijk eens op realestate.com naar Coolum of Maroochydore. Nog dichter bij het strand... zo relaxed hier!

Veel plezier met werk en woonruimte zoeken!

Heyhey,

Ik dacht dat er een stop zat op "nieuwe nederlanders" aan de sunshine coast, niet dus.... :wink:

Iig welkom aan de kust! Zoals nienke al zei wonen wij (Marijn en Ik) nu in M'dore (aan de Duporth ave) en hopen we eind juni 2011 in ons huis in Woombye te kunnen trekken.

Eens in de zoveel maanden is er idd een BBQ en verder is er niets te beleven hier aan de kust. Alleen wat stranden, wat 4wd tracks/bossen, wat regenwouden en watervallen en een aantal kroegjes en eettentjes. :up: Owja, en ook nog wel eens een gezellig avondje met deze of gene, je moet uiteindelijk toch drinken met je mate.... :cool:

Helaas moet er wel gewoon gewerkt worden voor de kost...... (is dat overal zo?)

groetjes en succes met de huizenjacht.
Stefan

Haha,

Sandra wordt al snel Sandy, is ook even wennen.... Nou ben benieuwd naar het werk in nambour, maar dat aanpoten komt wel goed denk, moest ik in nederland ook... (al is dat ondertussen 2 jaar geleden) Ik zal jullie dan wel tegenkomen daar. We gaan pas serieus kijken naar woonruimte (huren) als het een beetje loopt met werk en zullen zeker ook aan maroochydore en omgeving denken. we hebben nu nog maar 1 vervoersmiddel dus dat kan bepalend zijn, we zien wel. Krijgen jullie genoeg diensten als casuals? kom net van Rocky en had daar soms bijna geen werk...
Laat ons maar weten wanneer die BBQ is dan komen we graag!

Joe en San

Is zeker genoeg werk in het ziekenhuis. Wij zijn eind juli begonnen en hebben gemiddeld wel 4 dagen in de week kunnen werken. Voornamelijk op 1 afdeling (Teun chirurgie en ik orthopedie), maar als daar geen diensten waren hadden ze ergens anders wel werk. Wij hebben ook maar 1 auto en tuffen dus elke keer dat we moeten werken gezellig samen naar het ziekenhuis. Komt binnenkort wel een eind aan, want dan start Teun met een IC opleiding op contractbasis en zal ik mijn diensten dus moeten aanpassen op zijn rooster.

Wat voor werk doet Jeroen?

Misschien een hele goedkope 2e auto erbij? Er zijn genoeg goede (oudere) auto's te vinden voor een paar honderd dollar tot zo'n 1000 dollar. Je moet alleen even goed rondkijken. Vaak te koop bij particulieren. Ik heb in zo'n auto Australie rondgereist. Vooral als het alleen maar voor kleine afstanden is.. dat geeft je wel heel wat meer vrijheid. En Australie is echt niet duur.. voor 10 dollar per maand heb je je TPP verzekert en als je een beetje handig koopt heb je ook nog rego.

Een ideetje misschien?

Hallo !
Wij zijn er nog niet maar hebben grote hoop binnenkort te vertrekken naar de Sunshine coast.
Mijn man werkt voor een bedrijf in Palmwoods.
Maar het visum wat normaal 3 mnd. duurt is er nog niet, maar we hebben inmiddels een co dus hopen binnenkort ook het visum te hebben.
Als we er zijn komen we zeker ook een keer naar de bbq, want er wonen inmiddels allemaal leuke mensen daar!

Hoe hebben jullie alles omtrend je verpleegkundig diploma geregeld ?
Ik ben ook verpleegkundige (wie weet kom ik ook nog een keer in Nambour te werken)
Maar ik heb de malle molen omtrend mijn diploma nog niet doorlopen omdat ik er niet zo goed uitkom.
Wie weet raad ?

@ Marijn en Stefan :
Hebben jullie een huis gekocht ?
Vertel, vertel, vertel....

Hopelijk tot snel !
Groetjes Annemiek

Hoe hebben jullie alles omtrend je verpleegkundig diploma geregeld ?
Ik ben ook verpleegkundige (wie weet kom ik ook nog een keer in Nambour te werken)
Maar ik heb de malle molen omtrend mijn diploma nog niet doorlopen omdat ik er niet zo goed uitkom.
Wie weet raad ?

De ANMC (australian nursing and midwifery council) is de organisatie die je diploma kan erkennen in Australie. Is wel handig als je voordat je hierheen komt eens op hun site kijkt, want veel verpleegkundigen hebben nog papieren van hun oude school nodig om het helemaal rond te krijgen. En dat is denk ik een stuk lastiger te regelen als je hier eenmaal zit. Ik heb even op de site gekeken, maar het ziet er heel anders uit dan toen ik het 1,5 jaar geleden moest regelen. Misschien moet je Mien eens een berichtje sturen. Die heeft recent nog de ANMC nodig gehad.

Haha ik moet van jeroen zeggen dat hij Rocketscientist is, maar helaas, hij heeft eigenlijk geen opleiding maar heeft in Nederland vooral op de vrachtwagen gereden en monteurswerk gedaan. Dat wil hij alleen niet meer doen, misschien wel voor korte tijd maar hij hoopt in februari aan de Tafe voor enrolled nursing te kunnen gaan leren, zodat hij een trade heeft en hopelijk via wat wegen ooit op de ambulance kan gaan werken, waarschijnlijk moet hij dan daarna wel een bachelor gaan doen.... Daarom is het ook wel belangrijk dat ik genoeg diensten ga krijgen anders wordt het financieel lastig...

We gaan waarschijnlijk even door sparen voor een motor, iets duurder maar meer wat wij willen, kan ik gaan leren te rijden en is leuk voor de vrije dagen, bovendien is het hier lastig parkeren hebben we ondervonden.....
Mag personeel ergens gratis parkeren bij het ziekenhuis? Helaas kost ook een goedkope auto (vaak meer door reparaties) geld en moet ik dat nu eerst even gaan verdienen... moeten even geduld hebben dus.

Wat goed dat Teun die opleiding mag gaan doen! dus er zijn ook nog perspectieven in het Nambour ziekenhuis?

Voor Annemiek: de ANMC is voor mij ook al langer dan 2 jaar geleden, dus niet veel hulp ben ik bang, maar ik had toen ik afstudeerde al een engelse versie van mijn diploma en een diplomasupplement gevraagd en gekregen, daar heb ik heel veel aan gehad, als je wil kan ik je daar wel een gescande versie als voorbeeld van sturen.
Bij het QNC (de regionale nusing counsil) is nu ook alles veranderd omdat ze vanaf juni landelijk zijn gaan werken, daar kan ik je verder dus ook niets over zeggen... succes in ieder geval!

Haha ik moet van jeroen zeggen dat hij Rocketscientist is,

Mag personeel ergens gratis parkeren bij het ziekenhuis?

Hahahaha, toch zou ik er nog even 10x over nadenken Jeroen. Billen wassen... weet je het heel zeker? Als ik toch eens terug kon gaan in de tijd, dan maakte ik mijn handen liever vies aan autosmeer :roll: Maar ambulance is een mooie goal. Om te chauffeuren had je in NL geen opleiding nodig, alleen een EHBO diploma. Ik weet niet hoe dat hier zit, maar dat is ook wel vet om te doen. En make sure dat je dan EEN wordt en geen EN. Daar proberen ze vanaf te komen omdat die bijna net zoveel (of niet) mogen als een AIN. Zijn nog maar 5 EN's in Nambour en ze nemen geen nieuwe aan.

Nee personeel mag niet ergens gratis parkeren. En als je een plekkie in de garage wil, kom je op een tweejarige wachtlijst (en volgens mij betaal je dan ook een bepaald bedrag). Wij parkeren gratis onder aan de heuvel... Effe ochtendgymnastiekie en zo bespaar je $8 per dag (en een hoop gezeur, veel personeel parkeert op de 3P en moeten dus elke pauze hun auto verplaatsen)

Nee personeel mag niet ergens gratis parkeren. En als je een plekkie in de garage wil, kom je op een tweejarige wachtlijst (en volgens mij betaal je dan ook een bepaald bedrag). Wij parkeren gratis onder aan de heuvel... Effe ochtendgymnastiekie en zo bespaar je $8 per dag (en een hoop gezeur, veel personeel parkeert op de 3P en moeten dus elke pauze hun auto verplaatsen)

Die andere hebben dan toch ook gedurende de dag gymnastiek? Iedere keer in en uit de auto....en heen en weer lopen... :lol:

Bedankt voor de reacties !
Ik ga zo gelijk even op die site kijken !
Hebben jullie ook op Academic niveau met een gem. 7 jullie ielts moeten doen ????
Dit gaat me nog even niet lukken ben ik bang, iemand uit Perth wees me hier op ....misschien is het iets Perthsss!
Wat waardeloos dat parkeren daar!, ik ga dan denk ook maar voor de motor, komt dat rijbewijs nog een keer van pas, heb hem gehaald en vervolgens nooit meer op zo'n ding gezeten...

Hebben jullie ook op Academic niveau met een gem. 7 jullie ielts moeten doen ????
Dit gaat me nog even niet lukken ben ik bang, iemand uit Perth wees me hier op ....misschien is het iets Perthsss!

Helaas Nora, is het niet iets Perthsss... En je moet niet alleen een 7 gemiddeld halen (wat betekent dat je bijv. voor het makkelijke luisteren een 8 kan halen en voor het schrijven een 6), maar je moet op elk onderdeel apart minimaal een 7 halen.

En van dat parkeren... Die Ozzies zijn gewoon lui. Als je bij de supermarkt komt willen ze ook met zijn allen voor de deur staan, terwijl op 100 meter lopen nog genoeg plek is om je auto kwijt te kunnen :lol:

Wouw, wat zijn jullie allemaal knap dan ! :wink:
Ik had wel een overal band score van 7 maar dan voor general , 8 voor reading, 8 voor listening, een 7 voor speaking maar ....een 5,5 voor writing.... :cry:
Ik ben dyslectisch en schrijven in Nederlands is al een groot probleem maar in het Engels....(was eigenlijk al blij met die 5,5)

en zijn ze echt zo lui , of gewoon heel relaxed ? :p

Welkom Jeroen en Sandra to the best place in the world!
Hier nog een stel sunshine coasters, zoals Nienke al zei,skippie ( Ingrid en Rimko oftewel Ziggy voor de Aussies )

We hebben het hier inderdaad saai , zoals Stefan zei, maar ach, je moet wat he.
Vandaag ook weer zo'n boring day, zometeen ff met Nien en Stefmar naar t strand om wat te bodyboarden, zwemmen, verzuipen etc etc en dan vanmiddag naar een BBQ in Coolum. Vervelend maar iemand moet het doen. :wink:

Oh ja, Nambour, ook wel Nambouring genoemd.... ik zou maar snel deze kant ( t strand ) op komen!
Als Jeroen nu nog geen werk kan vinden, ik weet nog wel wat ie zoiezo nu even kan doen tot er iets beters voorbij komt : taxi chauffeur.

Groetjes Ingrid :cool:

Hey Sandra,

Hoorde vandaag dat je gisteren op 'mijn' afdeling (1E) hebt gewerkt. Heb je genoeg diensten gekregen deze week? En wat is je eerste indruk van het ziekenhuis?

Groetjes!

Hey Sandra,

Hoorde vandaag dat je gisteren op 'mijn' afdeling (1E) hebt gewerkt. Heb je genoeg diensten gekregen deze week? En wat is je eerste indruk van het ziekenhuis?

Groetjes!

Had je daarom geen dienst gister?Dat doen die buitenlanders nou altijd he, werk afpikken van de "natives" :wink: :grin: Straks zit je elke dag bij mij kopjes thee of sapjes te drinken.... alleen nog een geranium en we zijn klaar :p
Geintje natuurlijk Sandra!

Back