wie is van plan voor hoeveel te huren en met hoeveel personen

Voor hoeveel wil je huren en met zijn hoevelen ben je...

  • max 250 - 2 personen

    Votes: 2 11.1%
  • max 250 - meer dan 2 personen

    Votes: 1 5.6%
  • Tussen 250 - 400 - 2 personen

    Votes: 3 16.7%
  • Tussen 250 - 400 - meer dan 2 personen

    Votes: 8 44.4%
  • meer dan 400 - 2 personen

    Votes: 2 11.1%
  • meer dan 400 - meer dan 2 personen

    Votes: 1 5.6%
  • Anders:

    Votes: 1 5.6%

  • Total voters
    18

Tommy_k

XPdite Sponsor
Tijdens het bekijken van de diverse sites voor huizen rondom Adelaide vroeg ik mij eigenlijk af wat jullie idee van maximale huur is.

Wij zijn met zijn tweeën en kijken eigenlijk naar max 250 per week. Met name ook omdat de borg dan maar 4 keer de weekhuur is, maar ook om nog 'voldoende' geld over te houden om leuke dingen te doen :).

Wij kijken wel naar huizen met minimaal 2 slaapkamers en een tuin.

Groet,


Tommy
 
Nog niet echt veel sites bekeken van huurhuizen, (nog niet gedurfd :D)
Maar voor ons dat toch ook een beetje het maximum.
Is er veel degelijks te vinden aan die prijs?
 
wij kijken naar drie slaapkamers... ik denk dat we uitkomen op iets rond de 350 pw. Maar dat is puur gebaseerd op internetdingen, dus wat de praktijk wordt weet ik nog niet.
 
Wij kijken tussen de 250 en 400,- Dat lijkt veel, maar de salarissen liggen ook hoger. En je zit dan net in een klasse dat je ff iets meer krijgt voor je geld. B.v lokatie, 4 slaapkamers, 2 badkamers, dubbele garage, en heel af en toe zelfs een zwembad;)
 
Meer dan 400, 2 persons. Maar dan hebben we het over ACT, waar de huizenprijzen (en salarissen) hoger liggen dan in Adelaide.
 
Wij kijken tussen de 250 en 400,- Dat lijkt veel, maar de salarissen liggen ook hoger. En je zit dan net in een klasse dat je ff iets meer krijgt voor je geld. B.v lokatie, 4 slaapkamers, 2 badkamers, dubbele garage, en heel af en toe zelfs een zwembad;)

Klopt inderdaad dat je voor boven de 250 toch vaak redelijk wat meer krijgt. Inderdaad zwembad en net iets betere afwerking. Als je kijkt naar de voorbeelden van Aldinga dan heb je voor 250 het volgende:
http://www.domain.com.au/Property/For-Rent/Apartment-Unit-Flat/SA/Aldinga-Beach/?adid=7484847
Die is dan qua afwerking toch wat minder.

Maar voor 250 heb ik toch ook 1 in northhaven gevonden die me (op de plaatjes) wel aansprak:
http://www.domain.com.au/Property/For-Rent/Apartment-Unit-Flat/SA/Osborne/?adid=7489561


Nog niet echt veel sites bekeken van huurhuizen, (nog niet gedurfd :D)
Maar voor ons dat toch ook een beetje het maximum.
Is er veel degelijks te vinden aan die prijs?

Ik hou nu toch wel dagelijk de site van nestoria in de gaten met instelling op max 250:
http://www.nestoria.com.au/adelaide...-properties/rental/maxprice-250/sortby-newest
 
Een zwembad hoeven we niet, en ook geen 4 slaapkamers, we zijn tenslotte maar met 2.
De ligging is wel belangrijk.
Is moeilijk om nu al echt te beginnen zoeken, we zijn nog nooit in Adelaide en omgeving geweest, dus (nog) geen flauw idee waar we willen wonen. Allesinds niet midden in de stad of op een drukke plek (ik ben geen stadsmus ;)), maar voor de rest nog alle opties open...

Ik ga misschien wel af en toe eens wat sites bekijken om een idee te krijgen wat er zoal op de markt is en aan welke prijzen, maar verder gaan we ter plaatse pas echt iets zoeken denk ik...
 
Wat dat betreft zitten we wel met hetzelfde. Wel in Adelaide geweest, maar dan alweer 3 jaar geleden en toen voornamelijk in het centrum en langs de kust (Glenelg en Brighton) geweest. Het is inderdaad ook meer oriënteren wat er te huur.
 
Ja, ik heb dat boekje. Thuis. Ik zal vanavond eens kijken :p. Maar zo op het oog ziet het er niet slecht uit. En Seaford/Noarlunga staat op onze shortlist... al zal daar de afstand naar CBD wel meetellen. mmm Er gaat wel een bus vlak bij. Zou dat wat zijn?
 
Ja, ik heb dat boekje. Thuis. Ik zal vanavond eens kijken :p. Maar zo op het oog ziet het er niet slecht uit. En Seaford/Noarlunga staat op onze shortlist... al zal daar de afstand naar CBD wel meetellen. mmm Er gaat wel een bus vlak bij. Zou dat wat zijn?
Het is ~ 1 uur met de auto :)
 
En Noarlunga - Station Adelaide is ook een uur :)

Aldinga en Aldinga Beach, gaat daar nog/al een trein naar toe?

De huizenprijzen ten zuiden en ten noorden van Adelaide zullen ongetwijfeld een stuk lager liggen. Het is vooral een kwestie van rondkijken (en ook 's avonds even door de wijk heen). Ik zat destijds (2009) op een huurprijs van 250 dollar per week en had daarvoor een unit met 2 slaapkamers in Kensington Gardens (half uurtje, afhankelijk van het verkeer) ten oosten van het CBD. Ik had daarbij een courtyard (pleintje achter het huis). Was goed onderhouden.
Om een voorbeeld te geven van de grootte van de huizen: op het blok grond waarop 5 units stonden, stonden op de aangrenzende blokken slechts 1 woning: vrijstaand, zwembad, grooooooot. Ongetwijfeld koopwoningen, maar toch.

Zelf vond ik rondkijken heel belangrijk: hoe lijkt de wijk en bovenal: op foto's kunnen woningen er super uitzien, maar als je ze dan in het echt ziet... Heb ooit een 'prachtig, gerenoveerde unit' met 2 slaapkamers bekeken. Nou, de renovatie was nog in volle gang en in de 'ruime 2e slaapkamer' paste net een 1-persoonsbed.
Ook niet te dicht bij het spoor gaan zitten. De gewone treinen zijn geen probleem, maar de goederentreinen...
 
google eens op best neighbourhood adelaide of iets dergelijks. Soort tripadivsor krijg je dan van buurten en mensen die dus iets te vertelellen hebben over een/hun wijk.
 
Ik heb de link niet bekeken, maar zie Mount Gambier. Ben er weleens doorheen gekomen en herinner het me als een leuke plaats, maarre, ligt wel zo'n 430km bij Adelaide vandaan... Op zich geen punt, behalve wanneer je in Adelaide wilt werken. Beetje te ver om dagelijks op en neer te rijden :)

Ter vergelijking: ik woon in Whyalla, 400km de andere kant op en doe gemiddeld zo'n 5-5.5 uur over de tocht naar de stad. Het is overigens in iets meer dan 4 uur te doen, maar ik merk dat ik meer pauzes nodig heb.
Ik weet van collega's die in Mt Gambier wonen (ik werk bij TAFE SA, heb collega's 'all over the state' :) ) dat zij er zo'n 5-6 uur over doen. Dus....

Maar er is niks mis met regionaal wonen! En Mt Gambier is de op twee na grootste plaats in SA :)
 
Hallo Beepmeep
Ja daar heb je wel een punt.
Het is lastig om uit te vinden waar je gaat werken.
Vanuit NL kan ik niet echt solliciteren naar banen in Oz.
Tenminste dat is wat je van iedereen hoort.
Ik zou sowieso het eerste 1/2 jaar-1 jaar huren.
Hoe hebben jullie dat in het begin gedaan?

Groeten Jacob
 
Hoe hebben jullie dat in het begin gedaan?

Ik ben in Adelaide begonnen. Kon destijds nog gebruik maken van de diensten van Immigration SA waardoor ik bij aankomst tijdelijk (= 3 maanden) een gemeubileerde unit van de Housing Trust kon huren. Dat nam wat druk van de ketel.
In die maanden ben ik druk gaan solliciteren en woningen gaan bekijken. Opnieuw in eerste instantie me op Adelaide gericht, omdat daar de meeste werkgelegenheid was, maar mijn sollicitaties rijkten in eerste instantie tot aan Aldinga. Als ik daar een baan gekregen zou hebben, zou ik uiteraard verhuisd zijn, want daar ging/gaat geen trein naar toe, dus of per bus of een auto regelen. En ik ben niet geemigreerd om in de file te staan...

Toevallig leidden mijn sollicitaties me naar Whyalla. Dus na een half jaar Adelaide, ben ik opnieuw verhuisd en woon nu dus 400km richting het noord-westen op het Eyre Peninsula, een 45min bij Pt Augusta vandaan. Even wennen, maar ik merk dat ik het steeds lastiger vind om aan de drukte van Adelaide te wennen...
 
Ik ben in Adelaide begonnen. Kon destijds nog gebruik maken van de diensten van Immigration SA waardoor ik bij aankomst tijdelijk (= 3 maanden) een gemeubileerde unit van de Housing Trust kon huren. Dat nam wat druk van de ketel.
In die maanden ben ik druk gaan solliciteren en woningen gaan bekijken. Opnieuw in eerste instantie me op Adelaide gericht, omdat daar de meeste werkgelegenheid was, maar mijn sollicitaties rijkten in eerste instantie tot aan Aldinga. Als ik daar een baan gekregen zou hebben, zou ik uiteraard verhuisd zijn, want daar ging/gaat geen trein naar toe, dus of per bus of een auto regelen. En ik ben niet geemigreerd om in de file te staan...

Toevallig leidden mijn sollicitaties me naar Whyalla. Dus na een half jaar Adelaide, ben ik opnieuw verhuisd en woon nu dus 400km richting het noord-westen op het Eyre Peninsula, een 45min bij Pt Augusta vandaan. Even wennen, maar ik merk dat ik het steeds lastiger vind om aan de drukte van Adelaide te wennen...
Oh dat is dan wel mooi geregeld. Is dat nog steeds zo denk je?
Nee, ik snap dat je niet in de file wil staan.
Hoe zijn je bevindingen tot nu toe van je emigratie?
Nog steeds enthousiast??
Wat werk betreft zijn wij niet afhankelijk van welke staat dan ook.
Voor ons is er in eerste instantie werk all over the place.
Dat is mooi, want alles ligt nog open. Aan de andere kant ook lastig want er is zoveel moois in Oz.
 
Voor zover ik weet, zijn de diensten van Immigration SA behoorlijk op de schop gegaan. Ik had nog de 'Meet & Greet' optie en kon me inschrijven voor een woning, dat laatste wat dan wel afhankelijk van beschikbaarheid e.d. en daar heb ik dus geluk mee gehad.
Naar mijn idee zijn deze twee diensten niet meer beschikbaar, maar daar zouden anderen je meer over kunnen vertellen.

Qua verkeer is het in en bij de grote steden natuurlijk wel druk(ker). Ik merk dat ik na bijna 4 jaar het 'platte land' gewend ben :)

Het enthousiasme is er nog steeds, ja :) Kijk, je moet je van te voren goed realiseren dat ergens op vakantie zijn niet hetzelfde is als het er daadwerkelijk leven e.d.. Is al veel over geschreven, dus daar ga ik nu niet op in, maar ja, ik heb ups en downs gehad. In Adelaide liepen dingen wel lekker: had contacten, had werk (OK, geen fulltime, maar ik was goed op weg).
Whyalla was lastig, want ik ging opnieuw, opnieuw beginnen. Kort samengevat was het eerste jaar hier lastig. Dat is ook de tijd geweest dat ik weleens dacht: "Heb ik een vergissing gemaakt?"
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Ik mis bepaalde NLse dingen, mis een paar goede vriendinnen en natuurlijk wat familieleden. Zoals ik in een ander bericht ergens gezegd heb: je laat veel achter, je kunt hier ook veel weervinden.

Mijn leven hier bestaat net als in NL ook gewoon uit werken. Het grote verschil is nu vooral, dat mijn Aussie vrienden/kennisen vooral in dezelfde plaats wonen als ik. In NL zat dat wat meer verspreid. Het uitgaansleven is hier in Whyalla wat beperkt (ben geen kroegganger, de bios is niet dagelijks open en films draaien soms niet langer dan 1-2 weken en ondanks dat Guy Sebastian het podium hier weet te vinden, moet je voor de grotere artiesten toch echt wel naar Adelaide), ik was in NL beslist geen sporter. Nu sta ik 1-2 avonden in de week op de judomat (zo'n 3 uur per keer, omdat ik ook meehelp met de kinderen) en sleept een collega me mee naar de sportschool (Janka moet spierkracht kweken). Kijk, het is je wat aanpassen :)

Als heel Australie nog voor je openstaat qua keuze om te wonen/werken: in de grote steden is altijd wel werk te vinden (lijkt me) en zodra je wat uit het CBD bent, wordt het vaak al een stuk rustiger. Was je hier al eerder geweest? Want de meesten lijken dan toch wel wat een voorkeur te hebben.
Voor mijzelf bepaalde het visum dat deels (regional sponsored), persoonlijke voorkeur (SA, WA) en klimaat (NT en QLD te warm en ja, ik weet, SA is met uitschieters van 47C ook niet koud te noemen, maar het is hier een droger klimaat).

Hoe dan ook: veel succes met alles!
 
Back
Top