Wie is zelf naar Berlijn gegaan voor een prospective marriage visum?

sproetje

Member
Ik ben erg benieuwd wie van jullie zelf naar Berlijn is gegaan voor een prospective marriage visum.
Stelletjes die igngen,maar vooral ook 1 helft van het koppel,omdat de andere helft in Australie woont?
Waren ze " streng" tijdens het interview,en hoe lang duurt het gesprek ongeveer.
Mijn vriend ( fiance) en ik hebben voor de evidence van onze relatie ( nu 6 maanden) foto's,emails,smsjes ( die laat ik zonder problemen lezen als het moet!)mijn vliegtickets naar hem toe,verklaringen van vrienden van hem die ons daar samen hebben meegemaakt,kaarten naar elkaar per post en een brief aan ons samen gericht ( op zijn adres) van een hotel waar we een honeymoon suite willen boeken.
Geen gezamenlijke bankrekening of andere bewijzen.
Klinkt wat we hebben aan bewijs voldoende?
 
Hallo!

Ik ben dus zelf naar Berlijn geweest en heb er meteen een weekendje van gemaakt met mijn beste vrienden. Enfin, ik was ook ontzettend nerveus, maar het viel alles bij elkaar best mee. Er werden erg veel vragen gesteld over onze relatie (ik ga dus ook met een Australier trouwen) en een aantal vond ik impertinent zoals 'wanneer hebben jullie voor het eerst gezoend'. Ik heb een dubbele nationaliteit (marokkaans/nederlands) en daar keek de officer ook wel van op, hij begreep niet zo goed waarom. Enfin, na 50 minuten praten en door mijn documenten heen te gaan, kreeg ik het visum NIET! Maar dit had alles te maken met het feit dat de visa 'op' waren. Ze geven maar een bepaald aantal visa per jaar uit en we zaten aan het eind van het boekjaar, en hij wilde meer bewijs van het inkomen van mijn partner. Eind goed al goed, een maand later had ik het visum dan eindelijk in mijn paspoort....
Je hoeft echt niet nerveus te zijn, zorg gewoon dat je al je papieren op orde hebt, dat je medicals daar al zijn ontvangen en ga er gewoon relaxed in, eind van het gesprek moet je afrekenen en dan krijg je je visum. Veel plezier in Berlijn! Erg leuke stad.....
 
Hoi allen,
Ik ga binnenkort dus ook een prospective marriage visa aanvragen. Mijn vriend is op dit moment een huis aan het zoeken zodat we onze toekomstig adres kunnen invullen. Op 5 september komt zijn echtscheiding er ook door. Dus we kunnen het pas daarna gaan aanvragen. (het geld voor de visas moet er natuurlijk ook zijn...).
Heb je eerst je medical en vog opgestuurd naar Berlijn en toen een afspraak gemaakt om met je aanvraag en papieren langs te komen? of hoe werkt dat precies?
Ik denk ik doe alvast mijn medical en VOG maar die moeten geldig zijn als je Australie ingaat (en deze zijn een jaar na afgifte verlopen) dus daar wacht ik ook nog maar heel even mee.
Hoe lang zijn geboortecertificaten e.d. geldig?? (die moet je ook officieel laten afstempelen).
Hoe recent moet alles zijn?
Hopelijk kan een van jullie mij hierin verder helpen.
Groetjes,
Marina
 
Back
Top