Ha Samantha,
Wat leuk dat je volgende week naar Perth gaat, spannend ook. Hoe is dat zo gekomen? Waarom zit je man er al, heeft die al een baan?
Mijn man en ik zitten hier nu sinds begin april 2005. Het bevalt ons uitstekend hier. Mijn man had al een baan voordat wij hier naar toe gingen, ik nog niet. Ik moet zeggen dat het me bepaald niet meevalt om een baan te vinden hier (ik ben secretaresse).
:computer:
Ik heb een hele tijd wekelijks een stuk of 30 sollicitatiebrieven/mails de deur uit gedaan, maar ben slechts 1 keer op gesprek uitgenodigd! :-( :bangcomputer:
Ik weet niet goed waar dat aan ligt, mijn Engels is behoorlijk goed, dat zeggen de Ozzies meestal ook tegen me. Ik heb mijn Australische buurman mijn sollicitatiebrieven eens laten doorlezen om te vragen of ie er iets geks aan zag of iets wat je hier niet zo doet ofzo, maar het was een prima brief volgens hem. Meestal krijg je wel te horen dat er gewoon heel veel sollicitanten waren, en ik denk persoonlijk dat dan toch de voorkeur uitgaat naar een Ozzie. Ze zijn hier nogal patriotisch (is dat een goed woord?

) en daar komt nog bij dat ik natuurlijk wel een flink accent heb als buitenlander. :call:
Ik heb nu zelfs al een tijdje als tegelaar gewerkt, gewoon omdat ik geen passende baan kon vinden. Maar ik geef de moed niet op hoor, vooral doorgaan he? ;-)
Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar ik had het zelf wel fijn gevonden als ik van te voren had geweten dat het zo moeilijk zou zijn. Die ozzies zijn ook sterren in overdrijven, zowel in positieve zin als in negatieve zin. In dit geval zeiden ze dus allemaal: oh het is zoooooo makkelijk om een baantje te vinden als secretaresse, moet geen probleem zijn hoor! Valt dus nogal tegen. Maar ook over andere dingen hoor, over het weer enzo). Maar ja, als je een beetje flexibel bent, is er altijd wel iets te vinden, zoals ik dus tegelzetter ben geworden
Verder genieten we vooral heel erg van Perth en omgeving. Het is hier heerlijk. :happy:
Wat betreft het ontmoeten van mensen in Perth: ik heb in een eerder topic ook al aangegeven dat het me heel leuk zou lijken om weer eens een meeting te organiseren. Ik geloof alleen dat de animo niet zo groot is gezien het weinige aantal reactie. We zullen zien. :gossip:
Groetjes van Anna
:bye: