wie kan ons helpen om onze motivatie op een goede manier te omschrijven

chyntha

New Member
om een kans te maken te emigreren voor mijn man zijn werkgever moeten wij een sollicitatie schrijven met daarin onze motivatie. wie kan ons helpen om op een profecionele manier te vertellen waarom wij graag naar australie willen.  wat kun je er wel in zetten en wat niet.
alvast heel erg bedankt
roland  en cora
 
Welkom op het forum.

Ik denk dat als je niet kan verzinnen waarom je naar Australie wil,
het niet veel zin heeft om te gaan.
Dat heeft niets met professional te maken.
schrijf gewoon op wat je denkt, dat werkt altijd.
Als je geen goede redenen kunt verzinnen, zou ik niet gaan.

Sterkte met je beslissing  :up:
 
Het heeft niet zo zeer met een goede reden te maken denk ik. Ik vind het bijvoorbeeld vreselijk moeilijk om mezelf te verkopen in een sollicitatiebrief. Zou niet weten waarom IK de beste zou moeten zijn die ze zich maar kunnen bedenken. Dat heeft er dan ook niets mee te maken dat ik niet wil solliciteren, maar juist dat ik het moeilijk vind om mezelf te verkopen. Zoals ik dit verhaaltje begrijp,  hebben jullie moeite met het verkopen van jullie idee om naar Australie te willen.
De redenen voor Mark (Maluka) en mij om hier weg te willen zijn de drukte (ook in het verkeer), de ruimte die je er daar voor terug krijgt, het klimaat, de mooie natuur, de mentaliteit van de mensen daar. Je kunt dit soort dingen zelf ook wel bedenken, maar hebben jullie ook argumenten nodig die met het werk van je man te maken hebben? Dan wordt het misschien wat moeilijker.
 
Annemiek Bedankt om het iets af te vlakken  :up:
Nu ik het terug lees is mijn commentaar harder dan bedoeld  :oops:

Suc6 met jullie zoektocht, en blijf vragen stellen.
Je ziet er zijn geen stomme vragen, wel stomme antwoorden.  :-D

Gr. Ton
 
Er loopt ergens op het forum een draadje over dit onderwerp waar ik de meest fantastische omschrijvingen heb gelezen!  :lol:

effe zoeken waar het is met de 'search' button en .. tadaaaaaaaaa...

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=225.0

Hier kun je vast wel wat inspiratie uit halen !

Ik kan je wel wat tips meegeven: je moet jezelf weliswaar verkopen maar blijf gewoon jezelf.
Maak een lijstje met je goede eigenschappen die jou zo geschikt maken voor deze baan.
Je weet ze wel maar bent vast te bescheiden ? Laat maar varen dat "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg".

Succes met het schrijven van die solllicitatiebrief!  :up:
 
Vraag anders aan een goede college of vriend wat zij als jullie goede eigenschappen zien en waarom. Dan kan je daar een keus uitmaken. Heb dat zelf ook wel eens gedaan en dat was eigenlijk heel leuk. Denk er maar zo over, dat als de genoemde eigenschappen bij jou zoiets teweeg brengen van 'ja, dat klopt eigenlijk wel' dan kan je ze gebruiken.

Veel succes!!!  :up:
 
dank jullie wel voor al de antwoorden, het heeft inderdaad te maken met onzelf te verkopen op een goede manier. Hoe omschrijf je dat in een brief. we zijn er nu al aardig uit en nu maar hopen dat het goed komt.
groetjes roland en cora
 
Back
Top