Wie kent de Hollandse herder/Dutch Shepherd in OZ??

Sas

New Member
Hallo.

Ff een vraagje.Zijn er mensen in Oz die de Hollandse herder kennen?Heb al 1 fokker gevonden in Adelaide maar kan me niet voorstellen dat hij de enigste in Oz is die een hollandse herder heeft.

Gaat me echt om de puur HH dus geen kruisingen ervan.
Wij willen graag  een puppy HH en zijn dus druk op zoek.
Importeren kan ook maar dan hebben we de pup pas met 7 mnd.

Ben benieuwd hoe bekend de HH hier is.  Hoop eigenlijk dat er nog meer mensen zijn die er een hebben.

Groetjes Sas

Qld
 
Hi Sas

Ben niet zo'n honden kenner, maar gaat de Herders hond hier niet onder de naam Alsatian? Kan het mis hebben hoor, maar als het wel klopt kun je misschien wat meer info. vinden

Groetjes
Syl
 
Hai Syl.

Nee wat jij als link hebt  neergezet is de Duitse herder en wij zijn op zoek naar de Hollandse herder.
Is echt een eigen ras en heeft ook niets met de duitse herder te maken.

Dus ik hoop dat er nog iemand een Hollandse herder in OZ weet????

Wel bedankt dat je meedenkt hoor.

Groetjes Sas
 
Sorry Sas  :oops:...maar goed dat ik me alvast ingedekt had met "ben niet zo'n honden kenner".

Good luck met je zoektocht!
Syl
 
Hai hai
Daar ben ik weer met de volgende vraag.
De fokker in adelaide heeft helaas geen puppies want de hond is niet zwanger geworden.
Ik hoorde ook van hem dat de Hollandse herder nog niet erkent is in Oz.
waar kan ik nu navragen waar je een hondenras kan laten erkenennen??
Als ik dus een HH hierheen laat komen en de hond krijgt puppies kan ik er geen stamboom voor aanvragen.

weet dat het in Nederland al heel moeilijk was en ze er jaren over hebben gedaan  voor het ras erkent was maar vond het wel een uitdaging om de HH hier bekendheid te geven.

Mochten er nog meer HH hier wonen in OZ roept u maar.....................

Groetjes Sas
 
Hallo Sas,

Het is al even geleden dat je deze vraag hebt gepost, maar ik wil toch nog even reageren. Is het nog gelukt met de Hollandse Herder in Australie? Wij hebben vorig jaar een kortharige Hollandse Herder pup gekocht van een fokker in Qld met de kennelnaam Ausczylwik. Deze fokker heeft er trouwens voor gezorgd dat het ras hier in Australie erkend wordt. Op dit moment hebben ze ook een nestje liggen, dus als je nog interesse hebt... De Hollandse Herders die hier in Australie worden gefokt, zijn wel uit de werklijnen, pittige honden dus.

Groetjes,
Janneke

NSW
 
Back
Top