Wie kent de omgeving van Ferny Hills?

AnneDavid

New Member
Hai lezer,

We hebben een oogje op een huis in Ferny Hills. Alles wat ik op internet gelezen heb over Ferny Hills ziet er ontzettend leuk en gezellig uit. Wat ik nog wel moeilijk vind is om te bepalen of het wel een buurt voor ons zou zijn.... Waar ik een beetje bang voor ben is dat we in een of andere Tokkie (met alle respect voor hun) buurt terrecht komen zonder dat we het door hebben.....

Kent iemand Ferny Hills???

Groeten Annemiek (en haar mannen)
 
Hoi Annemiek,

Wij hebben inderdaad 9 maanden in Ferny Hills gewoond. Wij vonden het niet zo geweldig... ver van de stad (waar ik destijds werkte), 20 minuten lopen van treinstation Ferny Grove, type huizen is niet onze smaak, geen leuke winkel-/eet-/drinkgelegenheden, ver van alles af etc
On the bright side; het is allemaal redelijk ruim opgezet met redelijk wat groen. Ook is het een kindvriendelijke buurt; voor ons niet belangrijk voor jullie wel natuurlijk.

Beetje gekleurd is dit beeld wel hoor; we hadden in afwachting van ons permanent visum het huurcontract van ons hele mooie huissie in Norman Park (wat we wel geweldig vonden) niet verlengd en zouden 3 maanden bij een vriend in Ferny Hills gaan wonen. Dat werden door veranderende regelgeving bij Immigration 9 maanden dus wij zaten er een beetje noodgedwongen...

Hebben jullie al werk? Ferny Hills is bijna het uiterste noordwesten van Brisbane dus als je aan de andere kant werk krijgt ben je nog niet klaar... Brisbane is heeeeel groot en heeeel druk....
Vandaar dat wij nu lekker in het achterland van de Sunshine Coast zijn gaan wonen

Veel succes!
Jan

PS Als een PM niet lukt, kun je me mailen op jankaters@yahoo.com
 
Vandaar dat wij nu lekker in het achterland van de Sunshine Coast zijn gaan wonen

but but but ....Jan.... je woont nu zelf ver van de stad, ver van het treinstation, geen leuke winkel-/eet-/drinkgelegenheden, ver van alles af etc
grin.gif


Maar zoals Jan al aangeeft het hangt er een beetje vanaf waar je precies naar op zoek bent....vlakbij de stad? ...treinstation in de buurt?.... ruimte om je huis?....scholen.....restaurantjes....cafe's, etc etc!

Cheers Joep
(woont nog verder van de stad dan Ferny Hills, maar weer niet zover als Jan
evil.gif
)
 
grin.gif

Ben op zoek naar iets niet verder dan 15 km van de stad. We hebben op het moment 2 kids (1 en 3 jr. dus scholen!) en ik wordt het eerste jaar een huismama dus ook leuke winkeltjes, terrassjes (als die er uberhaupt zijn buiten CBD), zwembad (om andere mama's te ontmoeten) en openbaar vervoer naar de stad. De propertie moet minimaal 600 sqm zijn.
Helaas weten we nog niet waar David (munne vent) gaat werken omdat hij nog een baan moet vinden. We hebben dus wel het geluk dat we vanuit NL een huis kunnen kopen.
Alle tips zijn welkom!

Bedankt Joep!
afro.gif
 
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar is vanuit NL een huis kopen wel zo'n goed idee? Zou je daarvoor niet eerst een tijdje willen wonen en werken in de regio zodat je weet wat je bevalt en wat niet?
En het kan raar lopen, straks komt er een goede job opportunity net te ver weg!

Of begrijp ik je verkeerd?
 
Hai,
Het is moeilijk. Overal valt iets voor te zeggen.... Een huis huren (wat min 6 mnd of een jaar is) is zonde van het geld + dan zit ik een jaar in een huis waar ik niets mee kan (en ik ga me stierlijk vervelen). Je moet minimaal 1 jaar een baan hebben voordat je een huis kan kopen. Als je in Oz zit, ga je ook op internet kijken voor een huis... Nu kan ik voor de buurt nog altijd mijn schoonmoeder + een vriend van ons er op af sturen (die hebben niet echt dezelfde smaak dus vraag ik het voor de zekerheid op het forum)
smiley.gif

Kwa baan is David best flexibel. Hij heeft zijn scholen (CPA + leraren opleiding) in Oz gedaan dus het is allemaal wat makkelijker. We hebben al een huis in Rockhampton dus de bank doet ook niet moeilijk....

Elke dag veranderen we weer van idee maar we komen elke avond weer uit op dat het het beste is om een huis te kopen....
 
Bloemetje is me voor, want ik dacht ook bij mezelf, oei oei zou je dat wel doen?
Zelfs als het over een huis huren gaat ( wat ik dus dacht ) zou ik het niet durven te riskeren.Laat staan kopen!

Je kunt veel verhalen lezen over mensen die een leuk huis zagen op internet en bij de kijkdag zich kapot schrokken over hoe lelijk, kapot en vooral soms hoe vies het was!
Dus ik zou zeggen.... ff iets huren zoals een vakantie appartement of stacaravan in een Big4 park ofzo en dan daar ter plekke een makelaars kantoor binnen lopen.Vaak heb je snel een woning hoor.
Je weet dat vaak een contract voor minimaal 6 maanden is, dus als je daar eerder onderuit wilt zul je ervoor moeten dokken :-(

groetjes Ingrid :cool:

Edit ik had dit al geplaatst voor ik je laatste berichtje las.
 
mmm nu kan ik je beter volgen, want als ik soms op internet aan het kijken ben bij de new house and land dan ga ik ook bijna kwijlen.
Zeker fijn, een nieuwbouw, en je hebt dus het voordeel dat iemand voor je daar in de buurt kan gaan kijken. Maar ik vind het toch wel een hele stap zonder dat je er zelf al hebt rondgekeken.
Succes met je keuze!
 
Ik wil me ook wel verdiepen in die land+house packages. Klinkt goed, maar er zitten vast wel wat adders onder het gras. Maar wij gaan het inderdaad pas bekijken als we er zijn. Leuk om jullie overwegingen te lezen om een andere keuze te maken en heel veel succes ermee gewenst!

Laurens
 
Hallo iedereen,

Wat fijn dat we er zo over kunnen kletsen. Zet ons ook weer aan het denken!

Op dit moment (want het veranderd de laatste weken dagelijks) vinden we dat jullie inderdaad gelijk hebben. We kunnen nog niet kiezen waar we gaan wonen. Het is al moeilijk om een gebied te kiezen laat staan een buurt!! Helaas zit ons woonhuis (als we in een straal van 15 km uit Brissie willen wonen) tegen de 7 ton! Kunnen we op het moment niet echt betalen..... Dus gaan we verder uit Brissie wonen of gaan we kleiner wonen..... Misschien moeten we maar nog meer geld gaan sparen en rond gaan rijden in QLD om ons te orienteren waar we (in het noorden van Brissie) willen wonen.............
 
but but but ....Jan.... je woont nu zelf ver van de stad, ver van het treinstation, geen leuke winkel-/eet-/drinkgelegenheden, ver van alles af etc

:lol: Ik mis de stad ook wel (coffee, lunch & beer breaks!) maar ik hoef er nu niet (zo vaak) te wezen voor werk :smile:
Ik weet het: het is afzien in Pinbarren maar ik sla me er wel doorheen Joep! :evil:
 
Back
Top