Wie kent er wat locale cafe's/restaurants

aussie6157

Account Inactief (eigen verzoek)
Ik ben benieuwd of er hier Tassies zijn die bekend zijn met The Boathouse Restaurant/kiosk in Cornelian Bay (5 min. ten noorden van Hobart CBD en/of Cafe Culture in Trevally (westelijke suburb van Launceston)
Verder zou ik willen vragen of iemand me iets kan vertellen over de coffee culture in Tasmania.
Ik zou graag weten of deze anders is dan bv in Perth.
Gaan mensen graag uit voor ontbijt? zo ja, welke dagen (weekdagen of weekend)
Gaan ze graag uit voor Lunch of meer voor Dinner.
Is de recessie merkbaar als je kijkt naar uitgaven voor ontspanning zoals gaan dineren/lunchen/ontbijten.
Alle info is welkom.
Alvast bedankt.

Gerrie
 
Ik ben benieuwd of er hier Tassies zijn die bekend zijn met The Boathouse Restaurant/kiosk in Cornelian Bay (5 min. ten noorden van Hobart CBD en/of Cafe Culture in Trevally (westelijke suburb van Launceston)
Verder zou ik willen vragen of iemand me iets kan vertellen over de coffee culture in Tasmania.
Ik zou graag weten of deze anders is dan bv in Perth.
Gaan mensen graag uit voor ontbijt? zo ja, welke dagen (weekdagen of weekend)
Gaan ze graag uit voor Lunch of meer voor Dinner.
Is de recessie merkbaar als je kijkt naar uitgaven voor ontspanning zoals gaan dineren/lunchen/ontbijten.
Alle info is welkom.
Alvast bedankt.

Gerrie
Sorry moet dus cafe culture in Trevallyn zijn
Gerrie
 
Hoi Gerrie,

Ik rij iedere werkdag tenminste twee keer langs Cornelian Bay maar ik ben nog nooit bij The Boathouse geweest. Volgens mij werkt de vrouw van een collega daar maar dat weet ik niet 100% zeker. Koffie wordt ook hier veel gedronken en aangezien de koffieautomaten bij de meeste bedrijven alleen bruin water met een slap koffiesmaakje uitspugen en oploskoffie ook niet je-van-het is, wordt er veel "buiten de deur" gedronken. Wij gaan zelf 's morgens ook altijd naar het cafe om de hoek om caffeine bij te tanken. Ook vinden veel vergaderingen/besprekingen plaats onder het genot van een echt kopje koffie. The Boathouse ligt naar mijn idee te ver van het centrum van Hobart af om door de weeks op koffieverkoop te kunnen draaien. Aangezien The Boathouse sportvelden in de omgeving heeft en vlakbij een begraafplaats ligt, gok ik dat ze een betere omzet draaien rond het weekend. Nogmaals, ik ben nog nooit bij The Boathouse geweest en heb de ballen verstand van de horeca dus weet mijn mening op waarde te schatten.

Groeten,
Louw
 
Hallo Louw,
Heel hartelijk bedankt voor deze info. Ik heb er geen enkel idee van hoe de koffie cultuur in Tasmanië is.
Gaan jullie zelf en de mensen die jullie kennen ook buitenshuis ontbijten en of lunchen of is het eerder dat jullie uitgaan voor een kop koffie met iets erbij (gebakje of zo)

We zitten zelf te denken om van Perth naar Tasmanië te verhuizen, maar dan zullen we iets voor onszelf willen beginnen.
Ik werk nu in een groot cafe in East Fremantle als manager en omdat iemand mij had verteld dat The Boathouse eenzelfde soort locatie heeft (ook aan de rivier, met speeltuin erbij, mooi uitzicht) stelde ik dit als een voorbeeld.
Ik probeer zoveel mogelijk info te krijgen om een beter inzicht te krijgen over Tasmanië, zeker wat betreft de horeca.
Weet jij toevallig ook hoe het zit als je een bedrijf koopt in Tasmanië, of die procedure hetzelfde is als in bv. West Australië?
Ik had gehoord dat de wetten nogal anders zijn bij jullie.
Kun je me daar misschien ook iets over vertellen?
Ik hoop niet dat je me brutaal vindt om je deze vragen allemaal te stellen.
Nogmaals bedankt Louw,
Gerrie.
 
Hoi Gerrie,

Veel mensen die in Hobart werken, lunchen geregeld buiten de deur. Soms halen ze lunch, soms eten ze in een local pub. Wat ik veel zie is dat men 's morgens vaak koffie drinkt met iets erbij (meestal een muffin) en dat men vaak naar dezelfde gelegenheden gaat. Pub lunches zijn ook erg populair, vooral op vrijdag. De meesten hebben hun vaste pubs en cafe's die dichtbij het werk zijn en goede koffie hebben. Ik doe hetzelfde met mijn collega's. 's Morgens een kop koffie om de hoek, soms met een muffin, en op vrijdag lunch in de pub.

De laatste paar jaar zijn er behoorlijk wat cafe's bijgekomen in Hobart mede door de toenemende populariteit van koffie. Sommige cafe's zijn succesvol, anderen zijn na een paar jaar weer verdwenen. Naar mijn idee is er behoorlijk wat concurentie in de koffiebusiness en is het belangrijk om iets te bieden wat je cafe uniek maakt. Een makkelijke markt is het denk ik niet.

Zoals ik al zei ken ik The boathouse niet echt dus ik heb niet even op hun website gekeken. Hun "Mini Monday Menu" geeft mij het idee dat ze een heel andere markt aanspreken en niet de doorsnee Tasmanier. Drie "entree sized dishes" voor $38 geeft mij het idee dat ze meer cateren voor speciale gelegenheden en toeristen. Alhoewel het erop lijkt dat Tasmanie een culinaire inhaalslag aan het maken is, moet je wel onthouden dat het loon hier over het algemeen veel lager ligt dan op het mainland. Voor een gezin is $38 p.p. veel geld (vooral als je met z'n vieren uit eten gaat). Veel Tassies gaan doorgaans liever naar een restaurant waar je "waar voor je geld" krijgt dan naar een een restaurant waar je culinair wordt verwend. Natuurlijk zul je ook Tassies in The Boathouse zien, maar meer bij speciale gelegenheden.

Toeristen zijn een ander verhaal. De laatste paar jaar zijn er een paar hele goede restaurants in Tassie bijgekomen. De goede naam die Tasmanie heeft op het gebied van produce, heeft hier zeker aan bijgedragen. Ik ben zelf bijvoorbeeld wel eens naar "The Source" geweest met mijn vriendin en we hebben daar ontzettend lekker (en apart) gegeten. Aan de meeste Tasmaniers is het echter niet besteed maar toeristen krijgen er geen genoeg van.

Ik denk dat er een groot verschil zit in het runnen van een cafe en een restaurant als The Boathouse. Het is maar net welke markt je aan wil spreken. Informatie over het kopen van een bedrijf en de bijkomende wetten kan ik je helaas niets over vertellen. Nogmaals, Ik ben geen ondernemer en heb nul komma nul verstand van het runnen van een bedrijf dus hecht niet te veel waarde aan mijn mening. Als jullie je ooit hier vestigen (Tassie is gewoon de mooiste staat van Australie), laat het me weten. Ik ben graag een van jullie eerste klanten.

Groeten,
Louw
 
Hallo Louw,
Hartelijk bedankt wederom voor je reactie.
We zouden echt heel graag naar Tasmanie willen verhuizen. Paul en ik zijn het eigenlijk zo moe om "geleefd" te worden in de ratrace die nu ook merkbaar is in Perth. Je hebt het zelf wel een beetje in de hand natuurlijk, maar je voelt je gewoon zo opgejaagd door alles.
We willen zeker toch iets voor onszelf beginnen, omdat we het hier nu ook al merken dat onze leeftijd niet erg gunstig is om werk te vinden. Paul is 46 en ikzelf ben 48. en Tasmanië heeft niet veel aanbod wat banen betreft.
Nou in elk geval laat ik het je zeker wel weten als we de stap zetten om naar het mooie en veel rustigere Tasmanië te vertrekken.
En je bent dan zeker van harte welkom!
Nogmaals bedankt Louw.
Groetjes,

Gerrie
 


OFX
Back
Top