wie o wie

hanslien

New Member
Hallo allemaal  :lol:
Wij zijn benieuwd of er mensen zijn die ons het een en ander kan vertellen over huur huizen.
Als wij kijken op realestate zien we een huurprijs per week...vraag; wat voor kosten komen er gemiddeld bij (electra/gas/water/gemeentebelastingen) en vragen ze ook borg?
Is het mogelijk om een auto te kopen met een nederlands rijbewijs???
Betaal je daar ook wegen belasting en wat kost een autoverzekering gemiddeld.

Groetjes uit het mooie IJsselstein :grin:

Voor electriciteit betalen wij $40 per maand; voor gas $10/maand. Hangt er een beetje vanaf hoe je water verwarmd wordt (wij: electriciteit) en hoe je kookt (wij: gas) en hoeveel je thuis bent (wij: weinig) en of je airco gebruikt (!!! wij: niet)
Water zit in de huur als je niet onwijs veel gebruikt
Gemeentebelasting voor huurders? Dacht het niet hoor; kan me iig niet herinneren
Je betaalt over het algemeen 4x de huur (per week) aan borg en aan sleutelgeld vaak ook nog 2x de huur

Volgens mij kun je gewoon een auto kopen met een NL rijbewijs maar een Oz rijbewijs is niet zo moeilijk/duur aan te komen en moet je toch hebben als je hier langer bent/een permanent visum hebt

Je betaalt hier registration (rego) voor je auto: iets van $600/jaar. En dan verzekering: comprehensive/all-in voor iets van $400/jaar. Beide beetje afhankelijk van type auto; dit is voor standaard auto.
ANWB-achtig iets (RACQ, ...: per staat andere organisatie) altijd doen: $90/jaar

Jan, hartstikke bedankt voor de info!!!!
Ik heb inmiddels het contract van mijn nieuwe werkgever in huis.Moet de kleine lettertjes nog goed lezen, zodra ik getekend heb wordt het visa aangevraagd.
Groetjes hans&Lien

Zo ik ben jaloers op je Hans, dat gaat heel snel.

ik zou dat ze bij ons eens zo snel waren. wij wachten al een tijdje. ze beloven van alles maar er komt niets.

nou dan gaat het snel hoor.

groetjes lisette

Maar jullie hebben je huis al verkocht....dat moeten wij nog maar voor mekaar krijgen. De planning is januari...maar omdat we het visa nog niet hebben is het wel een risico om het huis al te verkopen(en/of te koop zetten) misschien moet er wel iets bij van Te Koop onder voorbehoud van visum...
Groet Hans&Lien

ja daar hebben wij ook aan gedacht. maar dat is niet mogelijk.

dus misschien staan wij op 21 december wel op straat hihi.

waar wonen jullie in ijsselstein? een beetje gunstige plek om te verkopen.

groetjes lisette

[quote author=Jan Katers link=topic=7404.msg95767#msg95767 date=1185668749]
[/quote]

In Queensland wel, maar hier in Victoria niet!

Hey Brigitte: still alive? Hoe is Melbourne?

Ja belachelijk dat een schaars goed als water niet onwijs duur is... Vooral als je geen kinderen hebt moet je heel erg je best doen om het #kuub op te maken die bij je huur inzit (nee: dat doen we niet...)... Natuurlijk durven ze water niet extra te belasten... stel je voor dat je je onpopulair maakt bij de kiezer!!!

[quote author=WickedBrigitte link=topic=7404.msg95811#msg95811 date=1185758323]
[quote author=Jan Katers link=topic=7404.msg95767#msg95767 date=1185668749]
[/quote]

In Queensland wel, maar hier in Victoria niet!
[/quote]

Ook niet standaard in WA.
Ligt eraan hoe het huurcontract in elkaar zit.
Maar, het water is hier zo goedkoop dat het eigenlijk niet veel uitmaakt.

en aan sleutelgeld vaak ook nog 2x de huur
Niet meer in WA. Dit is begin dit jaar afgeschaft. Je betaald tot maximaal 4x weekhuur borg plus twee weken vooruit.

en ook niet in nsw. we krijgen van onze huisbaas een waterrekening, deze is niet zo hoog paar 10tjes per maand. Wij betalen trouwens aan electra 72 dollar per maand (in de zomer) en we hebben geen airco.

Bij ons zit water er wel bij in WA. En wij moesten ook 1 week extra betalen voor sleutelgeld dit mag sinds een poosje in WA.
Electra ongeveer 60 dollar pm in de winter de kachel brandt lekker in de zomer 50 dollar per maand airco gebruiken we heeel zelden ,gas hebben we niet.
Over auto's kan ik je niks vertellen die hebben we ook niet.
Succes

erna

Oops: wij hebben ook niet echt sleutelgeld betaald (ik noemde het maar even zo) maar gewoon 2 weken vooruit

waterrekening, deze is niet zo hoog paar 10tjes per maand

Dat zou voor veel mensen toch een reden zijn om wat zuiniger aan te doen... invoeren zeg ik!

[quote author=vlasjes link=topic=7404.msg95795#msg95795 date=1185726359]
ja daar hebben wij ook aan gedacht. maar dat is niet mogelijk.

dus misschien staan wij op 21 december wel op straat hihi.

waar wonen jullie in ijsselstein? een beetje gunstige plek om te verkopen.

groetjes lisette
[Hoi Lisette,
Wij wonen op Achterveld.We hebben wel gemerkt dat de huizen die tot nu toe te koop werden aangeboden zeer snel verkocht waren hoop dat dat bij ons ook het geval is.En wat betreft op straat te komen staan wij hebben nog wel een zolderkamer over hoor.
Groetjes Hans en Lien/quote]

nou dat is toevallig. wij wonen ook op achterveld. op watersnip om precies te zijn.

je hebt toch ook kids. zitten ze al op school. die van mij zitten op de opstap.

nou dank je wel voor het aanbod hihi. niet te veel huur vragen he.

groetjes lisette

En wij moesten ook 1 week extra betalen voor sleutelgeld dit mag sinds een poosje in WA.
Hoe lang wonen jullie er al Erna?
Daarna is het gewijzigd hoor volgens mij. Alleen heet het geen sleutelgeld maar "letting fee" dacht ik.

Klopt dat het letting fee heet , maar volgens mij is het hetzelfde als sleutelgeld je krijgt het ook niet terug. In Amsterdam hebben in der tijd 1000 gulden moeten betalen dus deze 1 week viel wel mee, alleeen als je elke 6 maanden zou moeten verhuizen loopt het aardig op natuurlijk, niet dat het onze bedoeling is we wonen hier perfect.
Geen idee of het voor ons of na ons verandert is, maar volgens mij vragen ook niet alle makelaar de letting fee

Erna

Back