wie oh wie heeft hetzelfde meegemaakt???

ravey

New Member
ik zal maar met de deur in huis vallen we zijn net als iedereen hier bezig info. te winnen over het emigreren.
ook naar de beurs geweest afgelopen zondag maar niet veel wijzer geworden. John is metselaar geweest een heeft een opleiding van 2 jaar gevolg bij het roc. Ook heeft hij 2 certificaten als tegelzetter. hij heeft 3 jaar in de bouw gezeten maar door omstandigheden werkt hij nu al weer 2 jaar in een magazijn. daar begint het al. hier krijgen we dus geen visum op, dat snap ik maar ik heb gehoord en gelezen dat als je een australisch/sponsor zoekt( hoe weet ik nog niet) dan kun je voor een temporary visum gaan en daarna vast????? klopt dit ??? ook ben ik benieuwd war ze precies metselaars zoeken want ik heb alle uitzendbureau's gehad volgens mij en ik zag er niet zo veel. jammer dat je de afgelopen 12 maanden dat werk moet doen wat op de sol lijst staat want john is superhandig. heeft iemand dit meer meegemaakt of heeft een antwoord voor ons wat we het beste kunnen doen??? 

grts brigitte

Als ik hem was zou ik weer als metselaar aan de slag gaan maar misschien dat een bureau jullie kan adviseren?
Immigratie dienst vraagt 1 jaar werkervaring maar als metselaar wordt je,denk ik,door TRA "assessed" en die vragen meestal 4-5 jaar werkervaring.
Het klopt dat je via tijdelijk visum door kan stromen naar permanent.(maar dan nog moet je aan een hoop eisen voldoen)

Ik laat mezelf omscholen tot kok maar heb veels te weinig ervaring,daarom gaan wij op studentenvisum en hopen zo een PR te bemachtigen.
Heb je al op Seek gekeken?
Dat is een hele grote vacaturebank.

Groetjes van Clair.

hee clair,
dat dacht ik al dat íe weer aan de slag moest als metselaar...... maar hoe zit dat als  een bedrijf uit australie sponsort??? ik geloof niet dat die op mensen zitten te wachten die pas over 1 a 1/2 jaar kunnen komen of gaat dat dan sneller???  ik ben wat dat betreft echt een leek en er komt zoveel bij kijken. john is 33 en we hebben 2 kleine kinderen nog ff en het is in australische ogen 'n ouwe vent(ha ha ha)
en ik zat ook al te kijken voor Adelaide maar daar zoeken ze bijna geen metselaars in Brisbane wel maar dat is geloof ik weer t.o.v adelaide weer een dure staat of liggen de lonen hoger???

als iemand info heeft over brisbane ,huizen, waar je het beste je kunt settelen hoor ik het graag.

groetjes brigitte

Kijk eens in booklet 11 voor de gegevens over een sponsor-nominatie. Heb deze booklet zelf net in handen en er allen vluchtig door gekeken maar het lijkt mij dat zo'n visum aanvragen in vergelijken met de andere varianten een makkie is. Maar of het ook zo makkelijk is om een sponsor te vinden??

Hoi Brigitte,

Een sponsor moet de immigratiedienst overtuigen dat ze geen Australier voor de job kunnen vinden.
Jij bedoeld waarschijnlijk een 457 visum?
Ook daar zitten een hoop haken en ogen aan,goed uitzoeken dus.
Als het bv.niet bevalt of je wordt ontslagen,moet je binnen 28 dagen het land uit.

33 oud?Ik ben zelf 32 en word 33 in mei! :grin:
Waar een wil is,is een weg!! :up:

Jij bedoeld waarschijnlijk een 457 visum?
Ook daar zitten een hoop haken en ogen aan,goed uitzoeken dus.
Als het bv.niet bevalt of je wordt ontslagen,moet je binnen 28 dagen het land uit.

Welke haken en ogen dan nog meer? Ben benieuwd heb zelf geen verdere nadelen kunnen ontdekken, alleen maar voordelen.
1. je kan snel weg
2. Je bent dus verzekert van een baan
3. geen medicals alleen X-ray
4. kosten voor visum +/- 400 dollar
5. papier winkel is aanzienlijk minder engelse versie van diploma's referentie brief werkgever bij voegen en klaar.
6. bij mijn weten geen IELTS

Kan zijn dat ik het allemaal mis heb maar dit is wat ik tot nu toe gevonden heb, maar ik ben nog niet zo ervaren in dit visum ga er zelf waarschijnlijk wel voor maar heb dinsdag een job-offer gehad en zit sindsdien op een roze wolk waar ik nog niet vanaf kom.

hallo roze wolk,

wat voor een job offer heb je gehad dan???? en hoe heb je dat geregeld???? echt gaaf als dat door kan gaan.  ik word af en toe knetter gek van al dat gezoek en na gepluis!!!!!
dat zou ideaal voor ons zijn want dan hoeft john zijn vaste baan ook niet op te geven maar als het moet doen we het toch(denk ik)  nu denken we weer eerder aan brisbane want daar worden echt veel metselaars gezocht t.o.v adelaide.  ach we zien wel. het kriebelt echt heel erg bij ons.
WE WILLEN GAAN!!!!!!!!!!!

GRTS BRIGITTE

Mijn huidige werkgever heeft een e-mailtje naar een bevriende collega in Melbourne geschreven en die zag het wel zitten. Dus er wordt nu volop heen en weer gemailed om alles rond te krijgen. Maar zonder dit was het mij op eigen houtje niet gelukt om een sponsor te vinden, ik wil je niet ontmoedigen maar ik denk dat het dan heel moeilijk wordt.

Back