Wie wat waar in ACT

Jaap & Joke

New Member
Als alles goed gaat hopen we tegen het einde van de NL zomer dit jaar met ons gezin richting ACT te gaan. Op het forum kom ik weinig mensen tegen die ook in deze regio wonen of van plan zijn zich hier op korte termijn te vestigen. Uiteraard zijn we erg benieuwd wie er wel wonen (of op korte termijn naartoe gaan), waar ze wonen (willen gaan wonen) en wat ze doen.

Het is onze bedoeling om eerst enkele weken met de camper rond te trekken in de omgeving en vervolgens ergens in ACT (ivm 176 visum) te gaan huren. Het bedrijf dat we in NL hebben willen we gaan uitbreiden naar Oz (verkoop van laptop- en tablet onderdelen en reparaties daarvan). Verder wil Joke kijken of ze in ACT als lerares in het basisonderwijs aan de slag kan (tips welkom ; )
 
ACT is niet heeeel populair (understatement...) Maar ook wij zijn in de weer met een 176 voor ACT. Ik moet eerlijk bekennen dat Canberra niet onze eerste keus was.
1. We kennen Canberra nog niet
2. Vriendin houdt van temperaturen van boven de 30 (ik minder/niet)

Adelaide leek het te gaan worden (niet al te lang heel warm, zeker niet te koud zeg maar) maar die wipte ons van hun Sponsorlijsten... Ik had al wel vaker naar Canberra gekeken. Ben gek op heuvels en het hoeft van mij niet zo heel warm het hele jaar rond (dat streepte Perth eigenlijk af) Dus nu 'onderweg' naar ACT.

Ik weet dat Kathren er al woont met haar OZ lover. Ze woont in NSW ten noorden van de ACT in de Yass area.

Aangezien we Canberra en omgeving niet zelf gezien hebben hebben we nog niet echt een beeld van wat en waar maar zelf zijn we liefhebbers van ruimte en minder van nieuwe huizen. Dus een wijk die wat ouder is en waar de huizen dus wat ruimer staan trekt ons meer dan de nieuwere suburbs. Als er dan ook nog uitzicht is op de heuvels ben ik happy. Tuggarong lijkt dus zover we nu weten het beste te passen bij onze wensen (maar suggesties zijn welkom!!!)

Dus hou ons op de hoogte van je ontdekkingen qua ACT, leuk om eindelijk mensen te hebben die ook ACT als doel hebben :cool:
 
Thanks voor je reply!

Ik heb de laatste dagen al heel wat virtuele kilometers gemaakt door de omgeving van Canberra via google maps. Ken de omgeving daar nu op m'n duimpje :smile:
 
Inderdaad, want volgens Googlemaps woon ik op een berg zand en volgens Nearmap is alles af...
Maar het leuke van nearmap vind ik dat je ook die berg zand nog kan zien.
Wij konden mooi terug kijken hoe die shade sails nu precies tussen het huis en de fence horen te hangen ;-)

Bart
 
@Tekkel... Alles op z'n tijd... Moet eerst weer ergens een zak met geld gaan vinden....
cry.gif
 


OFX
Back
Top