Wie woont er in omgeving Newcastle?

guppy

XPdite Sponsor
Hallo daar ben ik weer eens. Volg bijna alle verhalen op het forum en nu had ik een vraagje. Wie woont er in de omgeving van Newcastle of weet een beetje hoe die omgeving is. Wij zitter er over te denken om daar eens rond te gaan kijken en zijn benieuwd naar voor wat betreft werk en wonen in die omgeving.

Groetjes,
Sacha
 
Hoi Sasha, New Castle staat bekend als een soort industrie stad.
Ik persoonlijk vind het een zeer ongezellige stad en er is ook nogal wat criminaliteit.
Maar de omgeving is wel zeer mooi. Gezellige dorjes en mooie standen. Maar ik weet niet of daar werk is.
+ Henk + op het forum woont in Nelson Bay, misschien wil hij je helpen met antwoorden op je vragen.

Groetjes Jolanda
 
Ik woon in Maitland, zo'n 30 km van Newcastle. Best leuk wonen hier en het is een groeistad. We hebben nu zo'n pakweg 60.000 inwoners, maar de verwachting is dat dat gaat groeien tot meer dan 100.000 in 2020. De huizenprijzen zijn hier nog wel aanvaardbaar, maar dat gaat natuurlijk wel veranderen met de groeiende vraag.
De omgeving is mooi, werkgelegenheid is minder, maar je zit natuurlijk niet zo ver van Newcastle. Persoonlijk vind ik het wel een aanrader om hier eens te komen kijken.

groetjes,
Rixta
 
Als je werkt zoekt in de technische branche: bij Hamworthy Combustion engineering in Newcastle West zoeken ze een service engineer. Mijn heeft namelijk net gehoord dat zijn contract niet verlengd gaat worden. We zijn niet in de proeftijd verhuisd van Melbourne naar Newcastle was de reden. Dus wie weet!
 
Kijk ook eens naar de post van mij: Newcastle en omgeving.
Daar staan ook nog een hoop tips op!
Succes!
 
We zijn sinds begin juni in Brisbane, en mijn man heeft na twee weken al werk gevonden in Coomera als scheepstimmerman (wat hij al in Nederland deed).  Het ging hartstikke goed tot onderhalf week geleden toen ze allemaal verteld werden dat het bedrijf van plan is om de vestigingen in Coomera en Nowra te sluiten en alles in Newcastle te consolideren.  Ze moesten afgelopen maandag aan de baas doorgeven of ze bereid waren om te verhuizen of niet. 

De meeste collega's zeggen nee, maar wij zijn flexibilier, huurwoning, kinderen nog niet op school enz, ik heb zelf nog geen baan.  We hebben een goed gevoel hier in Brisbane, maar de werkgelegenheid is veel minder geworden voor jachtbouwers, in de laatste maanden zijn twee jachtbouwbedrijven failliet gegaan.  Dus we overwegen de verhuizing wel, maar we zijn nooit in Newcastle geweest. 

Zijn er forumleden die ons meer kunnen vertellen over werkgelegenheid voor (scheeps)timmermannen in Newcastle?  Of IT waar ik zelf werkzaam ben?  (Ik heb wel op Seek gezocht, maar er waren natuurlijk veel minder banen daar dan in Brisbane).

Ook zouden we het leuk vinden om in contact te komen met forumleden met (kleine)kinderen die in Newcastle of omgeving wonen om vragen te stellen over scholen enz.
 
Hey leuk,
Wij zoeken ons ook in de buurt van newcastle te vestigen, maar eerder richting Nelson Bay.
Mss contact houden?

grtjes
Nesje
 
[quote author=Scutch link=topic=9335.msg145858#msg145858 date=1251717218]
Zijn er forumleden die ons meer kunnen vertellen over werkgelegenheid voor (scheeps)timmermannen in Newcastle?   Of IT waar ik zelf werkzaam ben?  (Ik heb wel op Seek gezocht, maar er waren natuurlijk veel minder banen daar dan in Brisbane).
[/quote]
Je kunt natuurlijk overwegen om tussen Newcastle en Sydney in te gaan wonen, aan de Central Coast. Het is dan zo'n 60km naar Newcastle en ietsje meer naar Sydney. Voor allebei te doen als het om commuting gaat (wel 2 autos natuurlijk). En in Sydney is natuurlijk plenty in IT te doen.
 
@Nesje : contact houden is geen problee, we laten weten of we wel of niet naar Newcastle gaan.  Succes  :up: met je aanvraag.

@Slatsr : Bedankt voor je reactie, zeker een goed idee.  Mijn man reist nu al zo ver van Brisbane naar Gold Coast, en als ik iets kan vinden in Sydney en ook een deel thuiswerken (om reizen elke dag te voorkomen) zou dat te doen zijn.
 
Hoi Sascha,

Wij hebben Ozzie vrienden wonen in Bonnels Bay. Dat is ook dichtbij New Castle. Zij vinden het heerlijk daar. Als je specifieke vragen hebt of dingen wil weten kan ik ze altijd stellen voor je aan hun. Zij wonen daar al hun hele leven  :smile:

Groetjes,
Annemieke
 
[quote author=Miekie link=topic=9335.msg145919#msg145919 date=1251803802]
Hoi Sascha,
[/quote]

Volgens mij haal je mensen door elkaar...  :? :grin:
 
Denk het wel..... Ik woon nl. in Perth..... Scutch zit aan de andere kant van het land... :smile:
 
???? Ik reageer op Guppy en die groet met Groetjes Sascha! Dus vandaar dat ik zeg hoi Sasch of ben ik nu zo erg in de war?
 
[quote author=Miekie link=topic=9335.msg145939#msg145939 date=1251815001]
???? Ik reageer op Guppy en die groet met Groetjes Sascha! Dus vandaar dat ik zeg hoi Sasch of ben ik nu zo erg in de war?
[/quote]


Nee hoor ,Alie en Sacha (Perth) zelf denken dat er maar 1 Sacha in OZ bestaat. :evil: :grin:
 
:blond: je hebt op zich gelijk.. alleen dat is weer een veel ouder bericht (2008?). Scutch heeft het topic nieuw leven in geblazen.. dus vandaar mijn confusion.. vooral omdat guppy minder vaak op het forum is en de naam Sacha toch al snel de Sacha in Perth doet vermoeden..
anyway, problem solved!
 
Klopt helemaal Alie, ik heet ook Sacha en om verwarring te voorkomen heb ik mezelf maar Guppy genoemd.
Ik lees alle verhalen mee op het forum, maar reageer eigenlijk niet zo vaak.
Wij wonen nog in Nederland en gaan waarschijnlijk pas in de zomer van 2010 naar Australie en denken er nog steeds over om naar Newcastle te gaan.

Groetjes,
Sacha Damave (dan kan er geen verwarring meer ontstaan.)
 
Deze Sacha wist wel dat er een andere Sacha was, maar had ook even die link niet gelegd met dat oude berichtje  :grin:

Sacha de Wit (of Dewit tegenwoordig...)
 
Hoi,
Mijn man, 10 maanden oude zoontje en ik verhuizen over ca 3 weken van Adelaide naar Newcastle.
Adelaide is hartstikke leuk, maar omdat mijn man in Newcastle werkt gaan we die kant op.
Ik kan er nog niet heel veel over vertellen aangezien ik er slechts 2 keer ben geweest. De eerste (2) indrukken waren echter goed!
Ik zou het leuk vinden in contact te komen met Nederlanders daar.
Groetjes Lonneke
 
[quote author=Sacha link=topic=9335.msg146212#msg146212 date=1252196332]
Deze Sacha wist wel dat er een andere Sacha was, maar had ook even die link niet gelegd met dat oude berichtje  :grin:

Sacha de Wit (of Dewit tegenwoordig...)
[/quote]

Hahahaha.... Je moest een weten wat ze van mijn achternaam maken!  :grin:
 
Back
Top