Wie woont in Australie op temporary visum MET KIDS

Joop Smits

New Member
Ik ben op zoek naar families die in Oz, met name QLD, wonen op een temporary visum (subclass 457) met kinderen.
Er zijn enkele dingen waar ik verschillende dingen over hoor/lees, zoals:

- als je kinderen naar een state school in Queensland gaan moet je dan schoolgeld (tuition fee geloof ik) betalen of niet ? Op de website van de Dept. of Education van QLD staat dat state schools geen tuition fees berekeningen.

- heb je recht op kinderbijslag met een temporary visum ?

- hoe zit het met huursubsidie (rent assistance), heb je hier ook recht op of heeft dit alleen met de hoogte van je inkomen te maken en niet met het soort visum.

Alle ervaringen/tips enz. zijn welkom.

Groetjes
Joop

Wij hebben in QLD gewoond met kinderen (subclass ik dacht 411). Onze kinderen waren nog niet leerplichtig en zijn naar daycare geweest. Wij hadden geen recht op Family Care Benefit op enige vorm van tegemoetkoming op grond van ons visum. Ik dacht dat dat maar voor een paar temporary visums mogelijk was.

Succes

Hai Joop,
Wij zijn begin augustus met een 457 visum naar Australie gegaan en wonen nu in Sydney. Ik kan je dus helaas niet vertellen hoe de regels in Queensland precies zijn, maar ik denk dat het in grote lijnen hetzelfde zal zijn als hier. Wij hebben geen recht op kinderbijslag of 'huursubsidie' en moeten scholing voor onze kinderen zelf betalen. Voor onze oudste(6) is dit voor de publicschool 4600 dollar in het jaar, als je priveschool kiest moet je denken aan 1700 per kwartaal :-o. Daycare zou voor onze jongste 45 dollar per dag kosten. Probeer er dus een redelijk loon uit te slepen bij je sponsor! Ik heb wel begrepen dat Queensland in veel dingen goedkoper is dan NSW..Nog een tip; koop returntickets! Ons sponsorbedrijf (ayres) wilde 6000 dollar van ons inhouden voor als we eventueel terug zouden moeten naar Europa. Een retourticket voorkomt deze problemen en is niet zoveel duurder dan een enkeltje. Zou je direct gesponsored worden door het bedrijf, of ook via een tussenbedrijf? Onze tip, probeer direct bij je een bedrijf binnen te komen want sponsorbedrijven zoals ayers proberen echt elke cent uit je te halen en onze ervaring is dat je er niets voor terug krijgt!Heb je de kans op een vast visum? Ga daar dan lekker voor!!!!!
Groetjes Brenda

Back