wiharoju stelt zich voor...

WIHAROJU

New Member
We zijn inderdaad niet goed oude hoogte van het fora gebruik. Heb geen Hyves of facebook en zit eigenlijk nooit achter de computer om te praten met anderen totdat ik dit forum vond. Dus allereerst onze excuses voor deze ongemanierde manier van jezelf introduceren op dit forum. we beginnen gewoon opnieuw .

Hoi wie zij de familie Vlemmix: Wilco, Hanneke, Robin van 7 en Julian van 4. We hebben een tijdje terug besloten omgeving gaan emigreren naar Australië. Hebben er in 2009 een zes tal maanden rondgereden en bijna het gehele land, voor zover dat kan, leren kennen. (onze Australië reis is bijgehouden op www.robinjuliandownunder.waarbenjij.nu en dan zoeken naarmate land van Oz) Teruggekomen in Nederland wisten we dat we terug moesten. Uiteindelijk begin dit jaar de knoop doorgehakt en gezocht naar de manier om te emigreren. Uitgekomen bijnA Rob en Marijke. Nee dit is geen lofzang maar het is bij ons gewoon heel erg snel gegaan dankzij een goed bureau en een goede voorbereiding en wellicht gewoon ook veel geluk. Ik begrijp dat dit erg oneerlijk klinkt voor mensen die al veel langer bezig zijn of waren of wellicht helemaal niet kunnen gaan.

Mijn vrouw Hanneke is 33 jaar oud en ik ben 39. We zijn van plan om eind mei 2013 richting Perth te gaan. Een dezer dagen gaan we het de kinderen vertellen, de familie en vrienden zijn inmiddels op de hoogte en er zijn al de nodige flessen wijn doorheen gegaan de afgelopen weken (met bijbehorende tranen....)

We hebben op basis van mijn baan, Sales en MArketing Manager bij een oliemaatschappij, een Skilled Regional Sponsored Visum gekregen welke we uiterlijk 23 juni 2013 moeten laten ingaan.

Als je dingen wilt weten, stoelen moet vervoeren etc, dan laat het ons gewoon effe weten. In de tussentijd gaan we verder met het leren kennen van dit forum en haar gebruiksaanwijzingen...

Groetjes Wilco en dank voor jullie felicitaties!!

Hoi Wilco,

Leuk om het hele verhaal te lezen!!
Nogmaals welkom.

Groetjes Gwen

Welkom, welkom :) Fijn dat het zo snel gegaan is bij jullie. Succes met alle verdere voorbereidingen!

Van harte welkom. Succes met hetkomende jaar, zal heftig zijn en soms heel leuk en soms helemaal niet. De term rollercoaster valt hier vaak, en (weet niet meer van wie het kwam) de beste term vond ik persoonlijk 'emogreren' ;-). Leuk om wat meer achtergrond te horen ;)

Emogreren... Was die niet van jou zelf? Of was het Sacha... Mijn geheugen laat me even in de steek ;)

MAAR welkom! Leuk en herkenbaar verhaal, het is een land wat onder je huid kruipt zeg maar! Succes met alles :)

Welkom op het forum en veel succes met alle voorbereidingen! Perth is heerlijk in ieder geval....;-)

We zijn inderdaad niet goed oude hoogte van het fora gebruik. Heb geen Hyves of facebook en zit eigenlijk nooit achter de computer om te praten met anderen totdat ik dit forum vond. Dus allereerst onze excuses voor deze ongemanierde manier van jezelf introduceren op dit forum. we beginnen gewoon opnieuw .

Hoi wie zij de familie Vlemmix: Wilco, Hanneke, Robin van 7 en Julian van 4. We hebben een tijdje terug besloten omgeving gaan emigreren naar Australië. Hebben er in 2009 een zes tal maanden rondgereden en bijna het gehele land, voor zover dat kan, leren kennen. (onze Australië reis is bijgehouden op www.robinjuliandownunder.waarbenjij.nu en dan zoeken naarmate land van Oz) Teruggekomen in Nederland wisten we dat we terug moesten. Uiteindelijk begin dit jaar de knoop doorgehakt en gezocht naar de manier om te emigreren. Uitgekomen bijnA Rob en Marijke. Nee dit is geen lofzang maar het is bij ons gewoon heel erg snel gegaan dankzij een goed bureau en een goede voorbereiding en wellicht gewoon ook veel geluk. Ik begrijp dat dit erg oneerlijk klinkt voor mensen die al veel langer bezig zijn of waren of wellicht helemaal niet kunnen gaan.

Mijn vrouw Hanneke is 33 jaar oud en ik ben 39. We zijn van plan om eind mei 2013 richting Perth te gaan. Een dezer dagen gaan we het de kinderen vertellen, de familie en vrienden zijn inmiddels op de hoogte en er zijn al de nodige flessen wijn doorheen gegaan de afgelopen weken (met bijbehorende tranen....)

We hebben op basis van mijn baan, Sales en MArketing Manager bij een oliemaatschappij, een Skilled Regional Sponsored Visum gekregen welke we uiterlijk 23 juni 2013 moeten laten ingaan.

Als je dingen wilt weten, stoelen moet vervoeren etc, dan laat het ons gewoon effe weten. In de tussentijd gaan we verder met het leren kennen van dit forum en haar gebruiksaanwijzingen...

Groetjes Wilco en dank voor jullie felicitaties!!

Klein foutje maar dat hebben jullie kenners wel al gemerkt: we hebben geen Regional Sponsored visum maar een permanent Skilled Sponsored visum... Klinkt logischer toch ? VE 176 Skilled sponsored

Nu een echte welkom dan!

No worries over dat het bij jullie snel is gegaan, het is jullie helemaal gegund.

Welke regio zit de oliemaatschappij? Goede beroepsklasse in ieder geval! :)

Zo hoort!!! Welkom op het forum :) Heerlijk al die achtergrond info, daar kan ik iets mee! Maar er blijft gelukkig nog genoeg te vragen over hahaha. Hebben jullie al een idee in welke regio in Perth jullie straks gaan wonen (noord of zuid, altijd reden voor een pittige discussie). En met een vertrekdatum in Mei, wordt het nu inderdaad tijd om het de kinderen te vertellen, zeker die van 7. Als je kinderen eens willen Skypen met die van ons (2 meiden, 6 en 9) zijn jullie van harte welkom. Dan kunnen ze een misschien hun vragen stellen over school en de andere dingen die je niet tijdens een vakantie op pikt :)

Heel veel succes met de laatste loodjes!!
Sacha (die van die stoel, maar daar kom ik later nog wel op terug)

ook van mij welkom. Ik woon wat meer zuidelijk van Perth. Veel plezier met de voorbereidingen!
Jo

Van harte welkom... Veel plezier en succes met al het regelwerk... Ben heel benieuwd hoe de kinderen gaan reageren. :)

Inmiddels hebben we het ook de kinderen verteld. Dat verliep beter dan we verwacht hadden. De jongste van 4 reageerde met de opmerking: " o nee, moeten we de hele dag Engels praten. Mag Hammie (de hamster) mee? De oudste moest een klein beetje huilen, we hebben er een uurtje overgepraat en daarna ging het al een stuk beter. De volgende dag heeft hij het aan alle kindjes in zijn klas zelf verteld en nu verteld hij het aan iedereen. We worden door mensen aangesproken die het weten via onze zoon. De Engelse les is inmiddels ook begonnen en ook dit vinden ze leuk. Het gaat dus heel goed.

ook van mij welkom. Ik woon wat meer zuidelijk van Perth. Veel plezier met de voorbereidingen!
Jo
Woon jij ver van de stad af of in Fremantle? We willen in de buurt van Rockingham gaan wonen. Is dat leuk volgens jullie?

Back