Wij gaan naar Adelaide (of omgeving)!

kat

Active Member
Hoi,

Wij zijn 2 belgen uit het Gentse. Eind 2010 zijn wij, met de hulp van M2A, gestart met de aanvraag van een skilled state sponsored visum (176, SA).
Met succes, want eind vorige week bereikte ons het goede nieuws dat het visum is toegekend!
Dus normaal gezien trekken wij rond september naar Adelaide.

Ik volg dit forum al een tijdje zonder er aan deel te nemen, en heb er veel interessante info uit gehaald. En ik dacht dat het moment nu wel daar was om er zelf eens wat op te zetten :)
Ik kan waarschijnlijk binnenkort nog wel wat tips van "emigratie-ervaringsdeskundigen" gebruiken :)

groetjes,

Kat

Leuk!
Altijd tof om weten dat er anderen "in hetzelfde schuitje" zitten :wink:
Wie weet komen we elkaar daar nog tegen...

Gefeliciteerd! Wij kregen ook eind vorige week ons visum. Alleen weten we nog niet wanneer we gaan, het zou nog we even kunnen duren...

Hey, gefeliciteerd! Klinkt vertrouwd: wij zijn ook Belgen, zijn ook bezig met M2A in de hoop naar Adelaide te geraken (of omgeving natuurlijk)! We zullen dus met veel interesse je berichten volgen!

Alvast welcome in ADELAIDE ;-)
Als jullie nog speciefieke dingen willen weten van Adelaide .... roep maar!!!!

Wij willen ook graag richting Adelaide vertrekken. Hoe is het echte leven daar. Is het goed vertoeven daar?

Wij gaan in April 2 weken om te kijken of daar echt willen wonen. Iemand suggesties voor goede buurten om te wonen?

Wij willen ook graag richting Adelaide vertrekken. Hoe is het echte leven daar. Is het goed vertoeven daar?

Wij gaan in April 2 weken om te kijken of daar echt willen wonen. Iemand suggesties voor goede buurten om te wonen?

Hier zijn wij eigenlijk ook heel benieuwd naar, want de wijzer slaat steeds verder richting Adelaide.
Kan iemand ons op weg helpen met het schetsen van een realistisch beeld?

Wat zijn leuke wijken voor families met schoolgaande kinderen, wat zijn wijken waar je beter niet kunt wonen en waar dus juist wel?

Joff: hoe hebben jullie de 2 weken in april ervaren?

THanks!

Hier zijn wij eigenlijk ook heel benieuwd naar, want de wijzer slaat steeds verder richting Adelaide.
Kan iemand ons op weg helpen met het schetsen van een realistisch beeld?

Wat zijn leuke wijken voor families met schoolgaande kinderen, wat zijn wijken waar je beter niet kunt wonen en waar dus juist wel?

Joff: hoe hebben jullie de 2 weken in april ervaren?

THanks!

Hoi Edireliro,

Wij hebben een geweldige tijd gehad in Adelaide. Het is een heel erg 'family friendly' stad.
Erg veel mooie grote parken in de stad.
Wij waren erg weg van de wijken Glenelg en Brighton. Aan het strand en niet te ver van het CBD.
Er is in Adelaide wel minder werk dan in bijvoorbeeld Melbourne. Wij zijn ook nog een paar dagen naar Melbourne geweest om de werksituatie daar te bekijken. Die lijkt daar wel wat positiever, maar de huizen zijn ook erg prijzig daar.
Wat wij erg fijn vonden in Adelaide was dat het vrij compact is en dat je binnen 20 minuten in de 'hills' zit, maar ook binnen 20 minuten in het centrum.
De enige buurt die niet goed bekend staat is Christies Beach. Er werd ons afgeraden om daar eventueel te gaan wonen.

We hebben wel een beetje heimwee. Ik hoop dat ik in september mijn benodigde 8 wel ga halen voor de IELTS en dan half september de EOI kunnen indienen.

Succes en heel veel plezier (in Adelaide)

Joff

Hoi Edireliro,

Wij hebben een geweldige tijd gehad in Adelaide. Het is een heel erg 'family friendly' stad.
Erg veel mooie grote parken in de stad.
Wij waren erg weg van de wijken Glenelg en Brighton. Aan het strand en niet te ver van het CBD.
Er is in Adelaide wel minder werk dan in bijvoorbeeld Melbourne. Wij zijn ook nog een paar dagen naar Melbourne geweest om de werksituatie daar te bekijken. Die lijkt daar wel wat positiever, maar de huizen zijn ook erg prijzig daar.
Wat wij erg fijn vonden in Adelaide was dat het vrij compact is en dat je binnen 20 minuten in de 'hills' zit, maar ook binnen 20 minuten in het centrum.
De enige buurt die niet goed bekend staat is Christies Beach. Er werd ons afgeraden om daar eventueel te gaan wonen.

We hebben wel een beetje heimwee. Ik hoop dat ik in september mijn benodigde 8 wel ga halen voor de IELTS en dan half september de EOI kunnen indienen.

Succes en heel veel plezier (in Adelaide)

Joff

Hi Joff,
Als ik jouw bevindingen zo lees, blijft Adelaide toch heel aantrekkelijk klinken.
Wij hebben inmiddels wat jobsites bekeken en je ziet inderdaad dat Adelaide een lager aanbod heeft dan (in ons geval) Victoria, Queensland en Western Australia. De twijfel is dan ook nog steeds niet weg.
Wat gaan we doen? Gokken op Adelaide of kiezen voor een veiligere optie?
Think, think, think.....lastig, want met het oog op onze 2 meiden willen we proberen om op de goede plek terecht te komen.

Heimwee? Da's een goed teken. Na ons avontuur in 1994 is de heimwee nooit meer weg gegaan. Waarschijnlijk besmet met het welbekende virus dat Australie heet :D.

We zullen mee duimen dat de IELTS gaat lukken en dat ze jullie snel uitnodigen om het visum daadwerkelijk aan te vragen.
Veel succes!!!!

Groetjes Edith

Hallo Adelaidegangers,
Ik begrijp jullie heel goed, wij zijn maar heel ff in Adelaide geweest een paar weken geleden, sliepen ook in Glenelg en vonden het er zalig!!

Mien

Welkom op het forum! Ik heb een half jaar in Adelaide gewoond tijdens mijn stage, en ik vond het een heel fijne stad!!

Back