wij gaan verhuizen naar perth

fijke

New Member
ik ga samen met mijn man en 3 kinderen ( 8,4 en 2 ) verhuizen naar Perth, en ik vind het best spannend allemaal, het spannendst vind ik het voor mijn dochter van 8, die we zeer binnenkort gaan vertellen van onze plannen.
ik hoop via dit forum wat contacten op te doen, vooral voor en over de kinderen zou ik graag wat ervaringen willen horen.
mijn man heeft al een baan, in perth, en ik hoop in de toekomst mijn werk als verpleegkundige in australie op te kunnen gaan pakken.
de planning is dat mijn man eerst vertrekt, in september, en dat wij in december volgen.
ik ben nog nooit van mijn leven actief geweest op een forum, dus ik weet niet zo goed hoe het allemaal werkt, ik ga het ervaren.
groetje Fijke

Hi Fijke,

Welkom op het forum!!

Leuke plannen hoor en echt spannend! Hoe is dat zo ineens gekomen, hebben jullie de visa al etc?

Groetjes,
Lela :up:

Leuk!!! En Perth lijkt me de beste keuze :up: :smile:!! Wij vertrekken 02-05-07 naar Perth (mijn vriendin, ik en mijn dochtertje (3)....Dus nog 5 weekjes....

Wanneer gaan jullie....en wat gaat je man daar voor werk doen?

Gr Frank

Hoi Fijke,

Wat leuk dat jullie ook naar Perth verhuizen. Menno en ik en onze 2 zoontjes (ruim 2.5 jaar en 7 mnd) vertrekken hopelijk eind juni begin juli naar Perth. Ik ben ook medisch opgeleid (basisarts) maar ik moet opnieuw arts-examen doen daar, verpleegkundigen uit NL komen makkelijker aan het werk in Oz, dus het moet voor jou geen probleem zijn om een baan te vinden :wink:
Iedereen op het forum vindt het spannend om te gaan vertrekken hoor! en ik kan me voorstellen dat het voor een 8-jarige best moeilijk kan zijn maar wie weet gaat het gemakkelijker dan je denkt!

Veel succes met jullie voorbereidingen en het zou leuk zijn om elkaar in Perth te ontmoeten!
Groetjes Marie-José

Hallo Fijke en familie,

Welkom op het forum  :hi:  

Zeker spannend allemaal, jullie plannen. Ik hoop dat het goed gaat als jullie je dochter van 8 vertellen.   Ik heb twee kleintes (bijna 2 en 5 maanden) dus vertellen valt voor ons mee.

Veel succes met alles regelen voor vetrek, het lijkt ver weg maar voordat je het weet wonen jullie daar.

Groetjes,
Susan

Hoi Fijke,welkom hier bij de club,brand je vragen maar los,en ze geven graag advies!
Wij zijn ook nog niet zo lang op deze forum,dus ook voor mij veel leesplezier!
Wij zijn nog volop met het visum bezig,dus voor ons duurt het nog wel even,maar dat is niet erg,want we willen nog even goed sparen!
Wij hebben ook de afspraak gemaakt dat mijn mannetje eerst gaat,en werk gaat regelen,een huis,de school enz,en dan komen wij pas!
Wij hebben een meisje van 4jr,en een jongen van 6jr,dus best wel lekker als we in een gespreid bedje komen!
Spannend hoor,voor jullie!!
Succes verder! :up:

Hoi Fijke, ik heb me net aangemeld op dit forum. Ik moet even op je berichtje reageren want ik zat vorig jaar in dezelfde periode als jij nu. Inmiddels woon ik in Perth en het is hier heerlijk! Wij hebben twee zoontjes van 1.5 en 3,5 en die gaan nu hier naar een kinderdagverblijf. Kijk voor de begeleiding van kinderen bij emigratie ook even op www.bewustemigreren.com. Weet je al waar jullie willen gaan wonen? Kan me voorstellen dat je veel met de kinderen bezig bent hoe die het zullen gaan vinden enzo. Maar denk ook aan jezelf want drie maanden alleen voor drie kinderen zorgen is niet niks! Heel veel succes met de plannen en al het geregel en als je specifieke vragen hebt waar ik mee kan helpen, zal ik reageren. Veel plezier op het forum.
Hinke

[quote author=Frank100 link=topic=6817.msg85857#msg85857 date=1175154969]
Leuk!!! En Perth lijkt me de beste keuze :up: :smile:!! Wij vertrekken 02-05-07 naar Perth (mijn vriendin, ik en mijn dochtertje (3)....Dus nog 5 weekjes....

Wanneer gaan jullie....en wat gaat je man daar voor werk doen?

Gr Frank
[/quote]

Hey Frank,

Wij vertrekken ook 2 mei richting Perth,  vrouwtje en 2 kids gaan mee. We vliegen via singapore airlines vanuit schiphol, dus misschien komen we elkaar wel tegen.

Hoi Fijke

Welkom op het forum.
Mocht je vragen hebben brand maar los. Jan werkt als verpleegkundige in Perth.

Groetjes Erna

Hai Fijke,

Ook van mij een warm welkom, welkom op het forum en in Perth.
Woon hier al een tijdje, maar heb helaas geen ervaring met het emigreren met kids. Maar vraag maar raak over andere zaken!

Wat een boel mensen die van plan zijn om naar Perth toe te komen, binnenkort! Invasion of the Dutchies!

Groet,
Ineke

Hoi, spannende tijden. Maar wel heel leuk. En als ik inderdaad dit forum lees, is er echt een invasie van Nederlanders in Perth. Maar het is dan ook een geweldige stad. Succes de komende tijd. En op dit forum weet altijd wel iemand het antwoord op je vragen.

Groetjes Jojo.

Welkom op het forum. Leuk dat je ook naar Perth gaat. Ik hoop er zelf eind Oktober heen te gaan!

[quote author=jolanda b link=topic=6817.msg85965#msg85965 date=1175239928]
Hoi, spannende tijden. Maar wel heel leuk. En als ik inderdaad dit forum lees, is er echt een invasie van Nederlanders in Perth. Maar het is dan ook een geweldige stad. Succes de komende tijd. En op dit forum weet altijd wel iemand het antwoord op je vragen.

Groetjes Jojo.
[/quote]

OOk Belgen hé. :up: :evil: :cheers:

Het wordt straks wel erg druk in Perth met Hollanders/Belgen.
Dan hoor je ipv engels overal nederlands kletsen.....

Hallo

Wij zijn afgelopen september verhuisd naar Perth, met onze kinderen van toen 6 en 4 . Nu 9 maanden later zijn ze al aardig ingeburgerd op school en met de taal . Als je dochter met mijn dochter wil mailen over ervaringen is dat prima. Kan ze haar wat vertellen over school enzo. Sanne is nu al een hele meid van 7 met gaat lekker ondanks dat ze haar beste vriendin nog steeds mist.

Groetjes Ingrid

Back