Wij komen naar Brisbane

Koos

Member
Hallo allemaal.
Tijd om mij eens voor te stellen na een tijdje de informatie op deze site passief te hebben geconsumeerd.
Begin Juli landen wij in Brisbane.
Wij, dat zijn Koos (ondergetekende, 39), vrouw en twee dochters van 13 en 15.
Mijn vrouw is Nieuw Zeelandse en mag bijgevolg vrij in Australie verblijven. Ik heb een 461 visa waarmee ik in Australie mag wonen en werken. Dit visum is 5 jaar geldig en kan daarna (hopelijk) eenvoudig verlengt worden. Direct na aankomst gaan we op zoek naar scholen voor de meiden, een huis en werk.
We willen graag starten in Brisbane en we laten de keuze voor de buurt waar we gaan wonen afhangen van de school waar demeiden naartoe gaan (postcodegebied van de school ivm inschrijving).

Ik werk momenteel als sales engineer maar heb ca 16 jaar brede werkervaring, voornamelijk in staalindustrie. Ik heb een MTS werktuigbouwkunde diploma en in juni 2013 heb ik daar een Bachelor Technische Bedrijfskunde (BEng in NL) bij gehaald. Mijn vrouw is fotograaf met verschillende geweldige projecten en verschillende exposities op haar naam.

Ik hoop via deze site in contact te komen met mensen in (de buurt van) Brisbane.
Tips, vooral voor het vinden van werk, zijn zeer welkom!
Alvast dank!

Welkom op het forum! Wij gaan half juni verhuizen naar Brisbane vanuit Sydney. Wel niet zo ver, maar het voelt een beetje als een mini-emigratie. Ik realiseer me nu pas dat ik hier in Sydney al een aardig groot sociaal leven heb opgebouwd in de drie en een half jaar dat we hier wonen. Mijn ervaring is dat het altijd leuk en nuttig is om af en toe contact te hebben met landgenoten en mede-emigranten.

Hallo allemaal.
Tijd om mij eens voor te stellen na een tijdje de informatie op deze site passief te hebben geconsumeerd.
Begin Juli landen wij in Brisbane.
Wij, dat zijn Koos (ondergetekende, 39), vrouw en twee dochters van 13 en 15.