Wij stellen ons voor

elmoli

New Member
Hallo alllemaal,

Wij (dat is mijn vrouw, ik en 4 kinderen van 8,7,3 en 0 jaar) lopen al jaren rond met de gedachte om te gaan emigreren.  De naam Australië valt steeds vaker mede omdat kennissen van ons er geweest zijn.
Ik ben bang dat we het momenteel te veel romantiseren. Wat is de werkelijkheid?
Kom je gemakkelijk aan een baan? (mijn vrouw heeft een medische achtergrond en ik een commerciële).
Hoe is het voor jonge kinderen qua onderwijs maar ook qua sociale contacten.
U merkt dat we aardig wat vragen hebben.
Graag wat reaktie om ons een duidelijker beeld te geven.

Alvast bedankt,
Hans

Bacchus: Topic titel aangepast

Hey hallo, welkom hier.

Het lijkt me het beste dat je eerst gaat uitzoeken of je in aanmerking kunt komen voor een visum. Tegenwoordig is het erg lastig het beloofde land binnen te komen. De meeste mensen gaan op een skilled visum. Dat betekent dat je een visum kunt krijgen op basis van je diploma's en werkervaring. Ga eerst eens lekker struinen op de site van DIMIA waar alles over emigreren staat. Veel leeswerk, maar je moet er nou eenmaal doorheen.

Verder kun je ook de search button op dit forum gebruiken, werkt als een tiet.

Of jullie teveel romantiseren hangt volledig van jullie zelf af. Wat zijn jullie voor mensen? Avonturiers of zekerheid-zoekers? Veel forumleden gaan Down Under zonder het land ooit gezien te hebben. Zij volgen hun gevoel en hun hart. Anderen gaan voor het klimaat of whatever. Maar Oz is zeker geen paradijs. Veel zaken zijn minder goed geregeld als wat wij in Nederland gewend zijn. Maar ja, daar staat natuurlijk weer een heleboel tegenover. Het is maar net wat je zoekt.

:up:

Wat betreft werk vinden voor medici. Ik weet niet of je vrouw arts maar als dat zo is. Neem eens contact op met de AMA. Er is werk in overvloed voor artsen in Australie. Eind van de maand komt een recruiter van de AMA naar Nederland. Misschien kun je eens met haar praten.

Succes!

Hi allemaal,
bedankt voor de snelle reakties!!
Wat betreft mark: mijn vrouw is geen arts maar gediplomeerd verpleegkundige (HBO-V). Is daar vraag naar?
Ik hou me aanbevolen voor allerlei tips en suggesties.

Hans.

Hallo Hans,

welkom op het forum er staat erg veel info op en je kunt alles vragen.maar.....pas op het werkt erg verslavend.

groetjes Manja

Hi Hans van harte  :hi: op het forum.

Wens je veel suc6 met verkrijgen van je aanvraag.

Gr Ineke :up:

Ik denk te weten dat HBO-V en daarbij ´academisch´ nivo engels (academisch volgend IELTS test) misschien zelfs een versneld ticket zou kunnen betekenen... Kijk goed op de rest van de site zou ik zeggen.. ;-)

M.vr.gr.
Perthpete

Wat bedoel je met een versneld ticket? Je moet toch gewoon de procedure door? Of bedoel je dat een sponsershipcontract sneller is?

Ok, het was een beetje kort omschreven... ;-)

Bij mijn weten zijn er een paar beroepen (zoals skilled nurses) die waarbij de afhandeling van het dossier voorrang krijgt... M.a.w. nog wel de hele procedure, maar de afhandeling gaat heel wat sneller, omdat er grote behoefte is aan die beroepen.

Zoals gezegd, de specifieke ins- en outs ken ik er zo niet van, maar het kan heel wat schelen...

M.vr.gr.

Perthpete

Hallo Hans,

Wij hebben ook 4 kleine kinderen (9,8,5,3), welk deel gaat jullie voorkeur naar uit?

groetjes Manja

[quote author=perthpete link=topic=2508.msg27123#msg27123 date=1126268820]

Bij mijn weten zijn er een paar beroepen (zoals skilled nurses) die waarbij de afhandeling van het dossier voorrang krijgt... M.a.w. nog wel de hele procedure, maar de afhandeling gaat heel wat sneller, omdat er grote behoefte is aan die beroepen.

[/quote]

Bedankt voor de info. Nu snapt ik het. Toch niet  :blond:Wij zijn in 2003 gegaan en start tot finisch heeft bij ons ongeveer 5 maanden geduurd (Ielts was toen nog niet verplicht) Maar had nog sneller gekund maar wij wilden onze banen pas opzeggen toen alles definitief rond was.

Back