Wij weten niet waar we willen wonen - alle advies is welkom!

r2d2

Member
Hoi,

Najaar 2007 gaan we emigreren naar Australie. Na 3 jaar denken weten we het nog niet: We weten niet waarheen!  :|  We hebben al veel boeken gelezen, maar we hebben echt geen flauw idee wat onze droomplek wordt. Tijdens onze reis in 2004 hebben we niet WA en TAS bezocht.

We hebben wel wensen:
- Ik wil een baan vinden als education officer in een Nationaal Park
- Mijn vriendin wil een baan rond "cultureel erfgoed"
- We willen niet in een major city of een suburb wonen. 2 uur van een grote stad is o.k.
- Plaats met voldoende faciliteiten is gewenst.
- Wij houden niet van de extreme hitte zoals in de Top End, maar TAS lijkt ons te koud.
- Leven aan de kust/in de heuvels lijkt ons heerlijk
- Hobby's: veel wandelen, duiken, historie, eten.

Alleen suggesties (liefst onderbouwd) helpen ons al op weg in ons denkproces. Wat past bij onze wensen?
Ik snap dat dit wel heel algemeen is, en dat je zelf je stekkie moet ontdekken, maar toch brengt dit weer nieuwe input!

Groeten Sander & Vanessa

[quote author=r2d2 link=topic=6288.msg78194#msg78194 date=1168000576]
- We willen niet in een major city of een suburb wonen. 2 uur van een grote stad is o.k.
- Wij houden niet van de extreme hitte zoals in de Top End, maar TAS lijkt ons te koud.
- Hobby's: veel wandelen, duiken, historie, eten.[/quote]

Top end to hot,.......Tas to cold..

I think ....Around Brisbane is your place to be...

Jack :evil:

Mandurah/ Magret river....eigenlijk alles onder Perth....weet alleen niet hoe het daar zit met de national parks....wel wat "kleintjes" maar niet van die kakadu achtige....het is er wel prachtig, niet te heet, wel goed warm, rustig, veel natuur, lekker kamperen.....heerlijk

Blue mountains (geen kust wel bergen) of in of om Adelaide.....maar dat is qua tourisme weer wat minder druk volgens mij.
Succes!!!
Gr Frank

Jammer dat jullie WA niet hebben bezocht, ik denk dat het wel aan jullie wensen voldoet. Doordat er toch redelijke afstanden tussen de plaatsen zitten , zijn in veel middel grote en ook kleinere plaatsen redelijk veel voorzieningen qua scholen, zorg, en werkgelegenheid.

Denk aan Margret river, Bunburry, e.a.

groetjes Manja :smile:

:smile: Grappig, wij zoeken eigenlijk precies hetzelfde en gaan juist daarom WEL naar WA en TAS in April. Volgens mij moet je je niet vergissen in Tassie -> ze hebben daar MEGA zonne-uren! Ik kan me een uitzending van Yorin Travel herinneren dat Chris ( :wow3: ) op het eiland was en in 40 graden aardbeitjes zat te plukken..  :roll:

... EN... op TAS kun je WAAAANZINNIG duiken! kelpwouden, seals, wrakken, .... ijsklontjes  :depressed:  :wink: okay, Tassie is natuurlijk dichter bij de zuidpool en dus wel een winter

het lijkt me fantastisch, Kallie! Ben erg benieuwd hoe we het zullen vinden... persoonlijk hoeft het van mij niet heel het jaar 25 graden te zijn, maar regen baal ik altijd snel van..  Sounds good!  :up:

[quote author=r2d2 link=topic=6288.msg78194#msg78194 date=1168000576]
We hebben wel wensen:
- Ik wil een baan vinden als education officer in een Nationaal Park
- Mijn vriendin wil een baan rond "cultureel erfgoed"
- Hobby's: veel wandelen, duiken, historie, eten.
[/quote]

Tsja, dat klinkt toch als Tassie :wink:.
Nationale parken: Tasmanië heeft er geloof ik 48 dus dat zit wel goed.
Cultureel erfgoed: Port Arthur is cultureel erfgoed ten top (nou ja... voor Aussie begrippen dan)
In Tasmanië ligt alles binnen 2-3 uur van een grote(re) stad en voor de meeste faciliteiten hoef je echt niet ver te reizen.
Extreme hitte: In Tasmanië heb je soms behoorlijke uitschieters, maar in de zomer is het meestal erg aangenaam. Je hebt hier wel vier jaargetijden. Soms zelfs alle vier in 1 dag. Het maakt het allemaal wat onvoorspelbaarder maar dat heeft (vind ik) juist wel z'n charme. En lekker in de winter door de sneeuw in de highlands banjeren is heerlijk.
Wandelen: Er zijn hier heel veel bekende tracks om te wandelen waarvan de Overland track waarschijnlijk het bekendst is.
Duiken: Veel mooie plekjes om te duiken (heeft men mij verteld, heb het zelf nog nooit gedaan).
Eten: Tasmanië staan bekend om zijn uitstekende producten (sea food, fruit, groenten etc.). Eigenlijk zou je hier eens moeten komen kijken/proeven als de Taste of Tasmania gehouden wordt (eind december, begin januari).

Maar ja... Ik ben bevooroordeeld (een beetje maar hoor :wink:).

Idd Tas hebben wij ons ook flink in vergist ik dacht dat het een groot bos was waar het altijd regenden.

Na een aantal mooie toeristiesche filmpjes hier op de buis gezien te hebben. Zijn we flink van gedachten verandert. witte stranden, blauwe zee en vooral heel veel groen.
Wij weten iig waar onze eerste vakantie naar toe gaat 3 weken tassie. Nu alleen nog wanneer??? Misschien volgend jaar pas  :cry: Moet nu me vrijedagen opsparen voor me ouders die in juni over komen leuk zeg 3 weken vrij in de winter :wall:

Bedankt tot zover! :up:

Wat ik wel heel grappig is dat WA en TAS zo goed uit de buis komen, en dat is nou juist de streek die we niet bezocht hebben. Nadeel lijkt mij dat ze beide een redelijk geisoleerde ligging hebben, wat natuurlijk ook geld voor Darwin in the Top End.

Voor de rest klinken jullie verhalen geweldig! Maar zoals sommige van jullie al aangeven: soms wat bevooroordeeld!
Jullie hebben ons zeker weer stof tot nadenken gegeven.

Aanwezigheid van banen/vacatures zal zeker ook gaan meespelen... misschien zelf wel meest bepalend voor een vestigingsplek. Hoe hebben jullie je vestigingsplek gekozen?

Groeten Sander

Misschien is QLD een optie. Uiteraard ook een prachtige natuur en enorm veel nationale parken, mooie stranden en veel bezienswaardigheden. Bovendien hebben we hier een heerlijk klimaat (zelfs de dag temperaturen in de winter zijn gemiddeld 23/24 graden) De mensen zijn erg relaxed en bovendien is het werk aanbod in bijna alle beroepen groot, tenminste waar wij wonen (regio Brisbane)

Cheers Sander :cool:

Bevooroordeeld??? :smile:

Kijk hier maar:

http://www.development.tas.gov.au/
http://www.tasmanianexpeditions.com.au/
http://www.tarkinetrails.com.au/home.htm
http://www.discovertasmania.com.au/home/index.cfm
http://www.dicovertasmania.com/
http://www.portarthur.org.au/
http://www.tasmaniasouth.com/

Mariette

Een van de redenen dat we naar Oz zijn gegaan is het klimaat.
En waarom zou ik hetzelfde klimaat als in Nederland willen hebben? En dat is wat je krijgt in Tasmanie.
Daarom WA.

Ben je wel eens in Tasmanië geweest? Toegegeven, het weer is hier niet zo "mooi" als sommige plekken op het noordereiland, maar we hebben hier absoluut niet hetzelfde klimaat als in Nederland hoor.

[quote author=Wilsil link=topic=6288.msg78467#msg78467 date=1168303333]
En waarom zou ik hetzelfde klimaat als in Nederland willen hebben? En dat is wat je krijgt in Tasmanie.
Daarom WA.
[/quote]

Nou Willie,

Jij heet vast geen Wortel van je achternaam, want je zit er toch vet naast, :p

[quote author=kallie link=topic=6288.msg78502#msg78502 date=1168346423]
[quote author=Wilsil link=topic=6288.msg78467#msg78467 date=1168303333]
Daarom WA.
[/quote]

Nou Willie,

Jij heet vast geen Wortel van je achternaam, want je zit er toch vet naast, :p
[/quote]

Kallie, ik heb even in mijn paspoort gekeken en daar staat geen "Wortel" dus je hebt gelijk.
He, ik moet toch iets doen om mensen over te halen om naar WA te laten komen?
Naar mijn magere idee is het a) kouder in Tasmanie en B) regent het er veel meer dan in WA.
En dat is dus c) onze reden om niet naar TAS te gaan, terwijl d) werk ook niet voor mij beschikbaar is.
Dus e) kom naar WA.
Moet ik nog verder gaan?  :wink:

Back