wij willen naar Australie..

Vincent en Amber

New Member
Hallo allemaal

Wat fijn dat hier zo'n leuk forum over is, dat ten eerste, ten tweede ik zal ons even voorstellen ;)
Wij zijn Amber (36) en Vincent (39) en we hebben twee prachtige dochters van bijna 4 jaar en bijna 6 jaar.
Wij hebben onlangs besloten dat we niet langer in Nederland ons leven willen voortzetten en we zouden graag binnen nu en een aantal jaren naar Australie willen emigreren. De voornaamste reden dat we naar zonnig australie willen is omdat ik last heb van een heel vervelende huidaandoening en ik heb zon nodig (ipv lichttherapie in het ziekenhuis :p) Daarbij geloven wij allebei dat Australie een land is waar wij goed zouden kunnen aarden en waar we onze dochters op een manier kunnen groot brengen zoals wij dat voor ogen hadden :D

Met deze beslissing kwamen ook direct de vragen, waar? hoe? En uiteraard wat worden ong. de kosten? Onze droom is een mooi stukje land om daar zelf uiteindelijk een huis op te plaatsen,maar voor dit uiteraard gerealiseerd kan worden zullen we allebei daar werk moeten hebben. Dus een idee was dat mijn vriend eerst alleen naar Australie vertrekt om daar voor zeker 6mnd aan het werk te gaan, ik blijf dan in Nederland zodat de kinderen gewoon naar school kunnen. Maar dan daarna ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen :rolleyes: ik heb zelf een diploma voor dierenarts assistent, maar ik zou niet weten of ik daar dan iets mee kan. En is het zo dat als mijn vriend daar werk heeft gevonden en zou willen blijven kan zijn visum dan worden omgezet en kunnen ik en de kinderen dan ook gaan zonder dat ik ook persee een baan moet....?

Ik hoop dat jullie wat leuke tips en ideeen hebben dan ga ik nog even wat verder rondkijken op dit forum :confused::confused::up:;) (die blauwe smilies zijn fout, maar krijg ze niet meer weg lol)

Welkom! Wat een leuk plan. Heb je al gekeken of het beroep van je vriend op de SOL lijst voorkomt op de immi site?
Dat is wel een eerste vereiste, om te kijken wat voor visum daar aan verbonden kan zijn. En de kosten :(
Zijn jullie al eens in Australië geweest?

Hoi Katja, dank je :) immi site? Welke site is dat, heb je daar een linkje van? En mijn vriend is van vele markten thuis maar hij heeft niet echt een beroeps diploma, dus hoe we dat moeten aanpakken is nog de vraag.. en nee we zijn nog nooit in Australie geweest, maar we hebben wel Australische kennissen en mijn nicht is getrouwd met een Australier. We denken echt dat het het juiste land voor ons is, de natuur , de leefstijl, gewoon alles...;)

Terug naar de basis :) www.immi.gov.au
Dus raad ik aan dat jullie eerst eens gaan kijken daar. Maar daar heb je zelf ook al aan gedacht natuurlijk (wellicht heb je al een vakantie gepland). Want van horen zeggen tja, daar koop je niks voor. Het is een hele stap, mocht het al zover komen en je bent toch echt de wereld uit; het is geen Spanje, je kunt niet heel even op en neer, als het tegen zit of om wat voor reden dan ook.

Bovendien is het naast lastig ook prijzig om een visum te krijgen en het leven in Oz is zeker niet goedkoper dan hier. Dan hebben jullie het ook nog eens over 2 opgroeiende kinderen, kijk eens op het forum wat betreft scholen enzovoort daar kunnen jullie ook veel informatie over vinden.
Oftewel heel veel lezen.
Mocht je heeeeeeeeeel veel geld op je rekening hebben, tja dan kun je gemakkelijk een visum krijgen. Zo niet dan zul je binnen moeten komen op een skilled visum, je moet iets bij kunnen dragen waar ze daar een te kort aan hebben, vandaar die lijsten. Dus het is zeker geen kwestie van koffers pakken en gaan. Maar ik denk dat dat inmiddels wel duidelijk is. Ook is een visum geen garantie voor een baan en andersom ook niet.
Je moet het juiste beroep hebben met de nodige jaren ervaring en papieren die ook nog eens moeten voldoen aan de aussie standaard.
Kijk maar eens rond op het forum, soms duurt het zelfs jaren......succes!

Welkom op het forum Vincent en Amber ;)
Qua informatie sluit ik me volledig aan bij Katja, misschien is het handig om te kijken voor een state nomination (190 visum) en ik zou zeker aanraden een emigratiebureau in de arm te nemen omdat hun heel veel werk uit handen nemen en je goed kunnen begeleiden. Wij zijn zelf nu al 1,5 jaar bezig (met emigratiebureau) en hebben toevallig vorige week onze state nomination gekregen en gaan nu ons visum indienen en nog 3 maanden dan is alles rond dus een totaal tijdsbestek van bijna 2 jaar.
Ik zou zeggen kijk goed rond op dit forum en de immi site (zoals katja al zei) en bezoek ook eens de emigratiebeurs in Houten bij Utrecht dit was voor ons ook heel nuttig en ga uiteraard eerst een lange vakantie houden in Australië mede om te bepalen in welk gebied/staat je wilt wonen want het is een groot land ;).
Veel succes :)

Welkom op het forum Amber en Vincent :) Katja en Michel hebben jullie al veel waardevolle info gegeven om mee aan de slag te gaan,. Succes met het waarmaken van jullie droom!

Hallo allemaal
Bedankt voor het welkom heten en inderdaad voorlopig even genoeg info om te onderzoeken; )
Onze plannen om richting de zon te vertrekken krijgen steeds meer vorm, al weten we nog steeds niet hoe... maar dat we willen gaan is zeker. Het liefst zouden we beide over een half jaar voor een paar maanden daar heen gaan en dan werk zoeken maar dat wordt financieel gezien wat moeilijk. We hebben ook een Australische kennis en hij gaat ook voor ons kijken voor werk zodat we misschien een sponsorship kunnen krijgen. Dus nu voorlopig maar even heel veel lezen over Oz en sparen, sparen, sparen... :) Ik weet zeker dat we er komen gaan :D

Welkom op het forum! succes met het inlezen het is altijd veel informatie en het is niet 123 geregeld zoals je waarschijnlijk al door hebt.
Hopelijk staat een beroep van een van beide op de sponsor lijst.
Ik blijf graag op de hoogte hoe jullie dit aanpakken.
Ook wij zijn er nog nooit geweest en na veel lezen hebben we besloten om toch eerst echt naar australie te gaan om de beslissing beter te kunnen maken.
We gaan eind 2015 heen eerst nog even sparen!!

@Katjavdl Ja, het beroep van mijn partner staat erop ook bij elke staat. En er staan ook veel vacatures op seek. Wij willen voor de state nomination 190 gaan. Maar eerst maar eens naar Australië op vakantie om te oriënteren en om een beetje reëel te blijven. En veel gaan sparen de aankomende jaren. Dus het duurt nog wel even....

@Katjavdl Ja, het beroep van mijn partner staat erop ook bij elke staat. En er staan ook veel vacatures op seek. Wij willen voor de state nomination 190 gaan. Maar eerst maar eens naar Australië op vakantie om te oriënteren en om een beetje reëel te blijven. En veel gaan sparen de aankomende jaren. Dus het duurt nog wel even....
Klinkt als een goede voorbereiding in ieder geval! Succes!

Back