Wij willen nu!

Annemiek

XPdite Sponsor
Ja erg he.... Wachten.....  :roll: Het liefste zaten we er gisteren al  :wink:
Het ergste is het op mijn werk als ik niets te doen heb. Ik zit dan zoveel mogelijk op allerlei Australia-sites en hier op het forum...  :-D In het begin had ik er niet zoveel mee en dacht ik nog "Wat heb ik nou weer gezegd!" Maar nu... zeer tevreden met onze keuze en we kunnen niet wachten tot we weg kunnen!
Gisteren op het station stond ik in de regen en de wind op de trein te wachten... Op zo'n moment mag het helemaaaaal wel snel gaan!  :lol:

Maar goed... Dan denk ik maar... Onze tijd komt nog wel!  :plane: :happysun:

Oh ja ik weet precies wat je bedoelt!! Nu we eenmaal zijn begonnen met de voorbereidingen voor de aanvraag kan ik ook niet meer wachten tot het werkelijk gaat gebeuren!! Ben je wel al van je "datum" afgestapt? Als je visum voor oktober binnenkomt dan gaan jullie evengoed toch? Of wacht je toch nog je verjaardag af? (Was het nou oktober dat je jarig bent?  :think:

Ja klopt. de 22e  :)
Ik had tegen Mark gezegd dat, als we dat visum nou deze zomer al hebben, we gewoon zo snel mogelijk gaan. Hebben we dat visum nou... ik noem maar wat... begin oktober... Tja. dan kan het wel. Ik weet het echt niet. Badri zei dat je met de vernieuwde procedure alles binnen een maand of 3 al in huis kon hebben. als alles goed gaat en we hebben alles echt snel in huis, ja... Dan wordt het zo snel mogelijk alles regelen, huis, auto en motor verkopen. En dan....  verstand op nul, lief lachen en gaaaaaaaan!!!!!

Zat me al te bedenken... Als we nog niet naar Oz kunnen, omdat we het visum nog niet hebben... waarom dan niet op vakantie... Maar goed... zoveel geld heb ik in ieder geval niet...
Maar als je nou 4 weken vrij neemt. precies vanaf dat je je salaris zou krijgen, dan zou je het geld wat je voor die maand thuis niet nodig hebt kunnen gebruiken voor de vakantie... Zou een leuke gedachte zijn, maar je vakantie moet je toch altijd veel eerder betalen...  :-(

Ik zag ergens ,weet niet waar hoor !! maar daar hoef je niet aan te betalen van tevoren :wink:

of een last minut  :lol:

[quote author=Annemiek link=topic=1074.msg8257#msg8257 date=1107269326]
Zat me al te bedenken... Als we nog niet naar Oz kunnen, omdat we het visum nog niet hebben... waarom dan niet op vakantie... Maar goed... zoveel geld heb ik in ieder geval niet...
Maar als je nou 4 weken vrij neemt. precies vanaf dat je je salaris zou krijgen, dan zou je het geld wat je voor die maand thuis niet nodig hebt kunnen gebruiken voor de vakantie... Zou een leuke gedachte zijn, maar je vakantie moet je toch altijd veel eerder betalen...  :-(
[/quote]Hoi Annemiek

In Nederland is aanbetalen niet verplicht en aangezien de economie niet al te goed is weet ik 100% zeker, helemaal bij reisbureau's  :plane: dat je zonder aanbetaling je reis kunt boeken.

Groetjes M5 :-D

Ik riep gisteren naar Mark, die in de computerkamer zat, "Ik wil NU naar Oz!" jammer genoeg antwoorden hij dat hij dan het visum niet meer kan betalen... Hij heeft eerst de meubels betaald en moest daarna weer opnieuw beginnen met sparen... Zelf heb ik er ook niet genoeg geld voor. Verdien niet genoeg om dit soort dingen te doen  :wink: En daarbij ben ik nog met mijn rijlessen bezig... betaal per vol uur 39 euro  :-o
Denk niet dat het er in zit, maar goed... Zo'n ramp is dat ook niet  :wink: We gaan toch wel!  :lol:

OOhh ik ga nu heel braaf roepen: Geduld!!!

Haha ik heb het zelf ook niet hoor!!! :cheer:

erg he geen geduld ,ik heb het ook niet hoor ,zou willen dat ik al kon pakken ,maar helaas . :cry: :cry:

groetjes Diana

Ik zei elke keer hetzelfde. Tot we het visum kregen. Nu weet ik bijna niet meer hoelang we hebben gewacht en hoe vreselijk ik het vond! Maar nu... heerlijk gevoel. Alleen een beetje druk hoor met de verhuizing op stapel. Werken en weet ik veel wat allemaal regelen! Succes met wachten. Ik weet hoe het voelt!

je kunt het vergelijken met nu al zin hebben in je zomervakantie... Of nu al gaan aftellen tot je verjaardag. Belachelijke dingen allemaal, maar je kunt er nix aan doen. En als ik nou ook niet zo vaak eraan dacht... Tja... dan was het wel te doen, maar ik denk bijna 24/7 aan Oz! en ook nog wel een beetje aan Mark hoor  :evil:

ik kan er gewoon niet van slapen ,ga naar bed dood moe en dan lig ik en dan maar denken ,denken ,denken.
en slapen lukt niet echt en ik kan ook heel moeilijk me klep er over dicht houden ,ik sta tegen iedereen maar aan te kleppen blablablalbla :-D :-D :-D :-D doe ik normaal niet echt ,maar ik lijk  inderdaad wel een klein kind wat bijna jarig is en er niet van kan slapen . :lol: het zal wel over, gaan hoop ik  :roll: :roll:

groetjes Diana

Wij willen ook nu  :cry:  :|

Elke dag weer krijg ik meer zin om te gaan en het begint al haast een standaard zinnetje te worden van "Ga je mee naar OZ?"

Maar voor ons ligt het allemaal nog iets verder weg, minstens een jaar omdat ik nog met mijn studie zit. Ook moeten we ons huis verkopen en we zijn bang dat niet binnen een maand gebeurd is. Maar we houden hoop en we hebben nu wel lekker veel tijd om alles voor te bereiden :) Maar we tellen de dagen af hoor!!

Ben ook bezig met het maken van een collage om een beetje in de sfeer te blijven, maar ik kan alleen maar leuke plaatjes vinden in reisgidsen. Zijn er hier nog mensen die foto's hebben van omgeving brisbane? Dat lijkt me een stuk realistischer dan uit een reisgids..

Grtz Tanne en John  :cool:

Bij ons duurt het minder lang dan bij jullie en ergens kan ik zoals ik al zei niet wachten. Aan de andere kant ben je de zekerheden die je hier hebt meteen kwijt zodra je het vliegtuig in stapt. Dat is ook wel eng.
Ik ben echt enorm blij dat ik dit forum via Mark heb ontdekt. Je hebt toch best veel aan elkaar hier. Niet alleen aan de informatie over het emigreren in het algemeen, maar ook aan elkaars ervaringen en verhalen!
Zo mail ik sinds gisteren met een familie uit Roosendaal (ik kom uit Bergen op Zoom en dat ligt er ongeveer 15 km vandaan) die in 2000 naar Adelaide zijn geeemigreerd. Die man wordt deze maand officieel ingeschreven als migration agent. Hij zei ook "als je vragen hebt... Dan vraag je maar hoor!" Heel handig dat soort dingen. Hun mailadres heb ik van hun site afgehaald en die heb ik hier weer in een link gevonden  :lol:

Nu contact te hebben gehad met een bureau zouden we over 4 mnd al kunnen, maar zitten met de verkoop van het huis :S Wil nie meer wachten!!

Grtz  :cool:

Wij doen alles zelf, maar we hebben echt geen idee wanneer we kunnen. Eind augustus hebben we nog een bruiloft in Wales en als het mee zit kunnen we daarna weg, maar het ligt er echt aan hoe snel het gaat met het visum. Moeten nog at spullen verkopen, huis, auto, motor enzo...

Wow Annemiek eind augustus... Voor ons lijkt het er ook op dat het ongeveer dan moet gaan gebeuren, Sander heeft vandaag te horen gekregen dat hij tot eind augustus heeft op zijn werk, dus wij hebben opeens erg veel haast! Huis moet als de sodemieter in de verkoop en visum aanvraag a.s.a.p. de deur uit!! Nu maar hopen dat het allemaal voorspoedig gaat lopen....

Mark is nu bezig met de skills assessment en daar is hij al een heeel eind mee. 12 maart gaan we de IELTS doen en daarna is het afwachten hoe het zit met de skills assessment en dan aanvragen. Eind augustus/begin september is wat we hopen, maar het ligt er nog even aan hoe het zit met de verkoop van het huis.

Back