WIJ WILLEN OOK NAAR AUS. EMIGREREN

vogelbekkie

New Member
Hallo allemaal,
Ook wij, (Peter, Wilma en onze dochter van 2 jaar)  willen emigreren naar Australie.
Voor ons is dat best lastig omdat we allebei werkzaam zijn bij de politie en dit staat niet op de lijst. En zonder visum wordt je niet aangenomen tenzij er internationale vacatures zijn.
Nu probeert Peter te sollicteren bij een beveiligingsbedrijf om op de manier aan het werk te kunnen in Australie.
Eigenlijk weten we niet zo goed hoe dit in zijn werk gaat want stel dat het hem lukt en hij zou aangenomen dan weten we eigelijk nog niet hoe het verder zou moeten wat betreft het visum.

Heeft hier iemand ervaring mee?
Of weet iemand hoe het dan in zijn werking gaat?

En mocht het ons niet lukken dan blijven wij wachten op de vacatures van de WA police die helaas voor ons net geweest zijn.

Groetjes Wilma

Succes en welkom op dit forum  :up: Hopelijk vinden jullie een manier om je droom te verwezelijken.

Welkom op het forum! Ook ik hoop dat jullie droom uit mag komen :)
Spit het forum goed door, want er zijn meerdere topics met mensen die net als jullie zonder beroep op de lijst naar Oz willen emigreren. Weet ze zo gauw niet uit mijn hoofd.

Groetjes Lin

Allereerst welkom op het forum!

Als ik vragen mag, hoe hebben jullie kunnen solliciteren.
Wij hebben hier ook naar gekeken, maar bij alle vacatures staat dat je een resident moet zijn?

Groetjes en succes met alles,
Mariette

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reaktie. 

Mariette,
Wij hebben op de site van jobsearch gekeken. Daar stond een vacature voor securityofficer. Hier stond overigens niet bij dat je resident moest zijn. Wij hebben vervolgens contact met dit bedrijf gezocht(via de mail). Vervolgens vroegen  zij ons een cv in het engels te sturen en wanneer we eventueel in australie zouden zijn.
Wij hebben vervolgens een cv opgestuurd via de mail met nog wat vragen erbij.
Wij zijn nu in afwachting wat hun reaktie is.

Naar welke beroepen hebben jullie gekeken?
En hoe zouden jullie het dan aanpakken?

We zijn erg benieuwd hoe we verder moeten als ze Peter aan zouden nemen.

Groetjes Wilma

[quote author=vogelbekkie link=topic=6104.msg76283#msg76283 date=1165050321]
Wij hebben op de site van jobsearch gekeken. Daar stond een vacature voor securityofficer. Hier stond overigens niet bij dat je resident moest zijn. Wij hebben vervolgens contact met dit bedrijf gezocht(via de mail). Vervolgens vroegen  zij ons een cv in het engels te sturen en wanneer we eventueel in australie zouden zijn.
Wij hebben vervolgens een cv opgestuurd via de mail met nog wat vragen erbij.
[/quote]

Hoi Wilma 

Welkom op het forum  :up:

Ook ik heb vanuit NL bedrijven in OZ benaderd via mail.
5 mailtjes verstuurd met de nodige info plus mijn websiteadres.
Ik heb tot nu toe 3 enthousiaste reacties terug gekregen met de mededeling dat ze graag eens mij rond de tafel zouden willen om het 1 en ander door te nemen.
In januari gaan wij naar OZ met vakantie ,dus op die manier kan ik de afspraken die ik met hun gemaakt heb nakomen. :)

Groetjes

[Lost: Quote ingekort]

Lente (bijnaam hier op het forum) was toch ook politieagent in Nederland. Hij zit toch nu ook al in WA en is daar aan het werk als police-officer. Wellicht dat je door een PM te sturen naar hem meer te weten kan komen!

Back