Wij zijn Ben & Florence

benneman

Member
Hallo allemaal,

Alhoewel we niet echt nieuw zijn op dit forum (dit wordt al de 64e post) willen we ons toch nog even voorstellen. Wij zijn Ben & Florence uit Eersel. Zo'n beetje vanaf augustus 2005 hebben we het plan opgevat te gaan emigreren naar Australië. Niet omdat we hier persé weg willen of omdat we naar Australië toe moeten, maar meer voor de uitdaging en het avontuur.

Ikzelf (Ben) heb namelijk altijd wel (een poosje) in een ander land willen wonen. En zo'n land moet wat mij betreft aan twee voorwaarden voldoen: westers en engelstalig. Voor Florence is er maar één criterium: aangenaam weer :sunny: Australië voldoet aan al deze criteria en spreekt ons erg aan! Het is een prachtig mooi land, zoals we begin dit jaar ervaren hebben.

Ons doel is om 2e helft 2007 naar Adelaide te vertrekken, samen met onze twee katten.

Houdoe,
Ben & Florence

welcome, welcome  :stupid2:

al een goede staat van dienst zien we... knap!!!

Grtz, John en Cat .. (burp, sorry..dat was de turkey)

Hoihoi,

Bedankt voor al die welkompjes!
Ik heb stiekem regelmatig de verhalen van iedereen gelezen en vond het nu tijd worden eens mee te buurten. Je hebt al kunnen lezen dat we vanaf augustus 2005 de kriebels hebben om naar Australie te gaan. Eigenlijk alleen maar doordat we een stukje in de krant lazen over dat men daar nog 'skilled workers' zocht!
Ach, zo zie je maar, je weet nooit hoe een balletje kan rollen. Voor mij gold overigens wel dat we eerst eens naar Australie zouden gaan om te zien en ervaren hoe het daar is, in plaats van op goed geluk die kant op te gaan. Begin 2006 zijn we 3 weken in en rond Adelaide geweest. Beviel enorm goed!!
Ook zoiets; hoe weet je van tevoren waar je je wilt vestigen?  Wij hebben een reisgids van Australie gekocht, deze goed doorgenomen en gekeken wat ons het meeste aansprak. Dat bleek Adelaide te zijn. Dat was dus ons uitgangspunt. En toen ging e.e.a. van start! We hebben Rob en Marijke (move2australia) ingeschakeld. We hebben al erg veel aan hun tips en adviezen gehad. Was ook erg leuk hen te ontmoeten toen we in Adelaide waren.
Waar ik wel een beetje moeite mee heb is dat het allemaal zo enorm lang duurt! Was het nog zo dat de visumaanvraag begin dit jaar nog zo'n 3 a 4 maanden in beslag nam, nu is dat inmiddels al 6 tot 8 maanden!! En de visumaanvraag is bij ons nog niet eens de deur uit omdat we nog wachten op de beroepserkenning. Erg frustrerend als je de beslissing hebt genomen hier weg te gaan. Ik ben dan ook wel zo dat ik dan het liefst mijn boeltje pak en vertrek! (en ik heb al zoveel leuke huizen te koop zien staan op Realestate.com.au...!)
Maar goed, geduld schijnt een schone zaak te zijn. Hmm.
Nou, jullie zijn een beetje op de hoogte, al geloof ik dat ik het op een nogal chaotische manier heb opgeschreven. Maar dat komt ook wel een beetje door de heerlijke kerstwijn denk ik.

Groetjes, Florence

Back