Wij zijn nieuw, de familie Schaap uit Katwijk aan Zee!

Marijs

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Wij zijn familie Schaap uit Katwijk, en hebben plannen om met ons gezin naar Australie te emigreren.
In eerste instantie voor 3 jaar, om te kijken hoe het allemaal verloopt.
We zijn 2 x 3 maanden in australie geweest, en dat is  prima bevallen.
Nou, tot horens!!

De schaapjes!!

Dank je Wilbert! Ben jij ook voornemens naar Australie te emigreren, of woon je er al?
De eerste start hebben we gemaakt, de diploma's van mijn man en referenties in het Engels liggen in de la... heb jij nog wat tips voor ons?
groetjes, Marijs

Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen!
Tips heb ik meer dan genoeg, maar dan graag een specifiekere vraag, bv over visum, verhuizing etc..

Groetjes Wilbert

PS voor welk visum gaan jullie?

Wij willen graag voor het visum voor onbepaalde tijd gaan. Mijn man is verpleegkundige, dus we hopen dat we daarop binnen komen. Zijn beroep staat op de SOL list, en hij is bereid om alles aan te pakken. Wat was een van de eerste stappen die jij hebt ondernomen? Heb jij een bureau ingeschakeld, of heb je het zelf uitgezocht?
Zie je er tegenop om je familie etc achter te laten? Heb je al enig idee waar je wilt gaan wonen?
Nou, dit zijn een paar vragen die zo bij me op  komen, als ik te vrijpostig ben, doe je maar net of je het niet hebt gelezen hoor.

groetjes, Marijs

Hai Marijs!

Val er even bij.... geen brutale vragen mogelijk op dit forum. Zoals iemand mij ook gemaild heeft: vraag raak, daar zit iedereen voor achter de PC (en om te vragen natuurlijk).

Als je man HBO-v heeft gedaan, nog werkt als verpleegkundige (al een tijdje) en zijn Engels goed beheerst (je moet Engels op academisch niveau hebben), dan komt dat gegarandeerd (mits jullie gezond zijn en geen strafblad hebben) helemaal goed. Oz springt om plegen!!

Wat de twijfels betreft: erg herkenbaar en verschillende draadjes op het forum over te vinden. Wij zitten al ver in het proces (wachten nu op visum) en nog steeds wil ik soms heel graag, andere keren helemaal niet. Het is een behoorlijke stap om je leven en contacten om te gooien. Heb er wel moeite mee mijn familie achter te laten en hun nichtje/kleinkind mee te nemen... dat bezorgt me wel eens slapeloze nachten en benauwdheden...
Wij gaan i.e.i. naar Shell Harbour (bij Wollongong NSW), en gaan vanuit daar kijken waar we naar toe kunnen. Is afhankelijk van werk natuurlijk.

Een van de eerste stappen: uitzoeken van migratie bureau (wij zitten met leeftijd en een combi) en daarna een assessment van Hans zijn beroep. Uiteindelijk zal jouw vent ook een assessment moeten doen, bij wie, dat kun je vinden op de SOL-lijst (geloof ik). En ja dus, wij hebben bureau het werk laten doen. redenen: 1) wil graag nog tijd vrijhouden voor ons gezin, we zijn al druk genoeg met al het andere. 2) in migratieland zijn er veel en vaak mutaties. Het bureau houdt dat voor ons in de gaten zodat we altijd de correcte gegevens op tijd inleveren 3) omdat wij met leeftijd zaten hadden we ook haast en wilden we graag heel accuraat hiermee aan de gang. Mis je soms een slag, dan kost dat tijd. Met het bureau hebben we dus geen slagen gemist (tot nu toe).

Heel veel succes met jullie plannen en beslissingen.

Groet,
Kathleen

Hallo Kathleen,

bedankt voor je informatie! Mijn man heeft geen HBO-V, maar Z-verpleging.
Daarnaast werkt hij sinds 7 jaar in de psychiatrie, als sociotherapeut op eetstoornissen.

Dank je wel voor je tips, daar kunnen we wat mee! 
Spreek je hopelijk later nog eens,

Marijs

Bedankt allemaal voor jullie welkoms-woorden Lela en Rob en Jolanda.
Ga me morgen weer eens lekker inlezen.
groetjes, Marijs

Back