Wij zijn nieuw: Fam Spencer

Fam Laidback

New Member
Hallo iedereen.

Ik ben Priscilla, en ik woon samen met mijn partner Daniel en ons zoontje Keanu van 8jaar.
Wij wonen in Schiedan (ZH) en ikzelf heb al jaren het verlangen te verhuizen naar OZ. Deze droom heeft een tijd op de stapel van uitstel gelegen maar ik hou het gewoon niet meer vol... gaan of niet gaan... dus hoop ik met alle info die ik hier kan vergaren en delen met inmiddels verhuisde (lucky you) leden mijn partner enthousiast te kunnen maken. Natuurlijk is hij dat al maar zijn drempel is veiligheid en familie. Meest voorkomende issue!?

Na al dagen op dit forum van alles te hebben gelezen. Oftewel, gehele Threads... oeps:) ...
Leek het mij handig om ook een lid te worden...

Het beangstigd mij wel om daadwerkelijk die stap eens te nemen als ik de verhalen met al het nodige papierwerk lees. Zelf weten wij nog niet of wij in aanmerking komen... eigenlijk weten wij ook niet waar te beginnen ;). Wij zijn nog niet getrouwd en vragen ons af of dit wel invloed heeft op de aanvraag eerlijk gezegd..

Wij hebben ook een boel dieren die wij uiteindelijk mee willen nemen met wat spullen, dus een container zal nodig zijn. Betreft kosten dieren etc, kan ik niet veel vinden eigenlijk. Ons koophuis willen wij dan verhuren, mochten we terug willen/moeten komen naar Nederland (Hoop dat niet)

Wat die je nu als je daar aankomt of kun je al een woning vooraf huren of kopen? Werkt een hypotheek daar hetzelfde als hier en moet je eerst daar ook een contract hebben met je baan. Hoeveel is er minimaal nodig om alles te bekostigen en wat waren jullie kwijt?

Nou zoals je kunt lezen is het voor ons nog niet heel erg duidelijk maar heb al waargenomen dat dit een erg prettig forum is!!

Groeten,
Priscilla

Hoi Priscilla, welkom!

Don't worry, we begrijpen je.
En je vragen, daarover kun je inderdaad heel veel te weten komen, alleen al door te lezen.

Succes!

Over dieren en kosten, zoek even op Tommy_K. Hij zit nu sinds een tijdje in Adelaide en heeft veel geschreven in zijn lastavaza over de acties en kosten daarvoor.

Of je in aanmerkng komt? Http://www.Immi.gov.au/visawizard verteld je meestal snel en simpel veel.

Trouwen is niet nodig hoor. Dat maakt niet veel uit mits je kunt aantonen dat je al een tijdje een relatie hebt (gezamenlijke rekeningen, hypotheek, kinderen, dat soort zaken)

Verder lekker wat lastavaza lezen of de zoekfunctie gebruiken. En anders vragen ;)

Welkom nog, en succes!

Hi,

Welkom hier!

het is inderdaad niet nodig om getrouwd te zijn om in aanmerking te komen. Ik kwam namelijk op basis van mijn werkervaring (beleidsmedewerker) niet in aanmerking voor een visum, maar mijn vriend met zijn werkervaring wel. Door te laten zien dat we gezamenlijk huurcontract, rekening, gezamenlijke reizen e.d. hadden heb ik uiteindelijk ook een visum gekregen.

Succes met alle afwegingen!

Welkom hier en vooral veel leesplezier!
Op heel veel vragen vind je hier zeker een antwoord. Er is zelfs een kids corner en wil je nog meer lezen over emigreren met kinderen, dan zijn er diverse lastavaza's met ervaring (wij b.v).

Zoals Afterbang al zei kun je op de site van immi.gov.au heel veel te weten komen.
Wil je een kansbeoordeling van een agent, dan vindt hier op het forum nuttige informatie over agenten.
Wij hebben het zelf gedaan, maar of dat kan hangt echt van je eigen situatie af.
Ons motto is: alles stap voor stap en 1 tegelijk, dan kom je een heel eind.
Veel succes!

Enne...vragen staat vrij ;)

Back