Wij zoeken een nieuw baasje voor Rudi

sarabaes

XPdite Sponsor
Hey iedereen. Dit valt mezelf en Hans erg zwaar maar wij vertrekken in mei 2006 naar Oz en na een letterlijk jarenlang debat hebben we besloten onze oudste hond niet mee te nemen. We denken niet dat hij die qurantaine goed zou doorstaan. Rudi is een vierjarige gecastreerde bull terrier. Tegen mensen die hij kent is hij een superlueve knuffelaar die supergoed luistert, van vreemden is hij bang. Dit betekent dat 'nieuwe' mensen bij ons thuis geïntroduceerd worden, dus de eerste twee keren dat ze op bezoek komen blijft hij in zijn bench en nadien kent hij ze en is hij er ook lief tegen. Ook op straat is hij geen grote held en het liefste loopt hij gewoon rond in zijn tuintje. Dit alles maakt het natuurlijk niet makkelijk zo'n hond te plaatsen, alhoewel hij voor zijn omgeving een ontzettend lieve hond is. Je kan er gewoon niet overal mee komen.
Normaal gezien ging een vriend van ons Rudi opvangen maar wegens omstandigheden is dit niet doorgegaan. Daarom proberen we eigenlijk overal iemand te vinden die het ziet zitten om Rudi te leren kennen en op te nemen in het gezin.
Kennen jullie iemand of weten jullie waar ik nog rond kan vragen?

Hier alvast een leuke foto van hem....

DSCN1872.jpg
 
Ik kan julie helaas niet helpen, maar weet hoe jullie je voelen.
Ik moet mijn engelse bulldog hierlaten, na veel dubben heb ik besloten dat het egoistisch zou zijn om hem mee te nemen. Hij heeft een hartkwaal, en kan niet tegen hitte..  Ik denk zelfs dat hij de vlucht of quarantaine niet zou overleven. Hij blijft bij mijn beste vriend(is ie nu ook paar keer per week, als ik de hele dag werk) Maar 't breekt mijn hart,volgens mij ga ik 24 uur lang janken in het vliegtuig  :cry: als ik vertrek.
Maar voor de hondjes is het beter. Ik hoop dat je snel een fijn adres voor hem kunt vinden, zodat je met een wat geruster hart kunt gaan.

groetjes lin
 
bestaat er niet zoiets als een hondenforum? Je hebt namelijk op de kattensite ook een forum waar je dit soort dingen kunt plaatsen. Wie weet heb je ook een hondenforum waar je een baasje kunt vinden? Of via een asiel? Niet dat je hem daar dan heen brengt, maar misschien kunnen ze je tips geven, omdat ze heel veel weten van het huisvesten van dieren.
 
Oh Sara...kan me voorstellen dat dit behoorlijk moeilijk is :-(. Maar met zo'n snoetje moet het vast goed komen, toch? Ik kan je helaas niet helpen (zit in Australia). Maar vindt de tips van Annemiek wel heel goed. Is er geen speciale Bull Terrier vereniging?

Heel veel succes in ieder geval met het vinden van een heel goed nieuw huis! Wie weet weet iemand anders op dit forum wel raad.
Syl
 
Ik heb een hondenforum gevonden waar ik onze oproep op gezet heb. Het is wel pijnlijk.....weet niet goed wat ervan te denken....
:cry:
 
hoi, probeer ook eens een rasvereniging. dan weet je bijna zeker dat het mensen zijn die voor het ras gaan. bij raad van beheer op kynologisch gebied kan je het telnr vragen van de rasvereniging.

succes.  :up:
 
Hallo Sara,

Ik begrijp waar je mee zit. Jeroen en ik hadden hetzelfde. Het doet veel pijn je huisdier achter te moeten laten; wij hebben hetzelfde moeten doen en hebben er ook veel verdriet van gehad maar uiteindelijk kies je dat wat het beste is voor je schat.
Je vindt vast iemand om voor Rudi te zorgen. Helaas kan ik je er niet mee helpen maar als ik het kon zou ik het zeker niet laten.

Sterkte met alles.

Groetjes Erna & Jeroen
 
http://www.bullterrier.pagina.nl
http://www.bullterrierforum.nl/forum/index.php

Heb je daar al gekeken? Of misschien een fokker bij jou in de buurt zoeken? Misschien kan die je helpen? Ook dan weet je zeker dat je iemand kan treffen die een bull wil.

Ik vind ze er vreselijk lief uitzien, maar veel mensen vinden ze ook eng. Snap dat niet, want het is allemaal onwetendheid.
 
Back
Top