Wijken in Brisbane

STW

New Member
Ik weet dat er al veel over geschreven is, maar ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die in de wijken Bowen Hills, Toowong, Taringa, Mliton of Auchenflower hebben gewoond of nog steeds wonen.

Hoe bevalt het je/jullie in die wijken? Aanrader of juist een afrader?

Ik woon in Bardon. Dat is om de hoek bij Toowong, Milton, Auchenflower en Taringa. Toowong is een hele grote wijk, maar overal mooi en fijn, voor zover ik weet. Afstanden tot shopping centre kunnen redelijk groot zijn, voor als je geen auto hebt. Auchenflower heeft fantastische plekken! Alleen niet te dicht aan Milton Road gaan wonen. Taringa: mmm beetje saai, maar lekker dicht bij uni. Milton: beetje veel bedrijven, maar je hebt er ook Park Rd, waar het goed toeven is in de cafes. Ikke zou Toowong en Auchenflower aanhouden voor een plekkie!

Ik ben het eens met Annemiek, het is maar net waar het is in die wijken. Ze hebben allemaal hun mindere stukken. Bovendien hangt het er vanaf of je dicht bij de ontsluiting naar de stad of universiteit wil. Wij hebben voor het openbaar vervoer de potentiële adressen in www.translink.com.au geprobeerd. Zo kreeg ik een beetje een idee of het betaalbaar zou zijn of niet. Succes ermee!

In Auchenflower gewoond, hartstikke leuk en heeeeeel dicht bij stad. Inderdaad wel een verschil tussen de buurt rondom Milton Road en een beetje meer "naar boven" op de heuvels. En als je daar dan weer woont is het openbaar vervoer wel weer wat minder handig, want je moet dan met de bus. Rosalie is een buurtje wat erg leuk en populair is, en dus ook navenant prijzig.

Ik woon zelf in Wooloowin en dat is niet ver van Bowen Hills. BH (ook heeeeeeel dicht bij de stad) is een beetje afhankelijk van waar je woont maar de trein maakt de verbinding met de stad echt super! (1 of 2 stations ALLE treinen stoppen er inclusief de xpress). Het heeft een industrieel gedeelte rondom Abbotsford Road, maar met name op het apartementen vlak heeft het veel te bieden en ook veel toekomst. Ik vind uberhaupt alle keuzes die je noemde goede keuzes! Go northside, go!  :up:

Bedankt voor jullie reacties. Naar zulke reactie ben ik op zoek.

Ik woon nu in Spring Hill, maar dat is mij toch iets te veel "concrete jungle". Op het moment heb geen auto en ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer, vandaar dat ik vooral mij concentreer op wijken waar de trein stopt.

Ik ben op zoek naar een rustige wijk, maar waar je met openbaar vervoer toch redelijk snel (20 min) de actie op kan zoeken.

Henriette welke straten doel jij op in BH?

Als je op 20 min met de trein wilt wonen dan kun je nog veel verder weg gaan zitten hoor!
Bowen Hills is bijna binnenstad!
Binnen 15 minuten met de trein vallen: (ongeveer, en dan doel ik op noord lijnen) Eagle Junction (is xpres station, wijken: Wooloowin/Clayfield), Wooloowin, Albion, Windsor, Wilston en misschien ook nog Newmarket (maar weet ik niet...)

Kijk even op de kaart op ourbrisbane.com en dan kun je zien waar Abbotsford Road ligt. Maar direct daarachter al vind je een "normale" buurt met een mix aan apartementen en mooie oude queenslanders. Wooloowin en Clayfield zijn ook ruim van opzet (met soms hele mooie, dure huizen) en idem Windsor en Wilston. Waarom pak je niet gewoon de trein, stap je uit en loop je rond? Leuke manier om een beetje gevoel te krijgen voor de wijk. Albion is erg "upcoming" met restaurantjes aan Albion Road en ook een behoorlijke apartementmarkt (naast cottages en queenslanders).

Nou, Spring Hill lijkt mij toch ook wel ideaal, zo in de stad! Maar ik vind het wakker worden met alle vogeltjes etc. ook wel heerlijk hier.

succes met zoeken

Henriette

Back