Als je op 20 min met de trein wilt wonen dan kun je nog veel verder weg gaan zitten hoor!
Bowen Hills is bijna binnenstad!
Binnen 15 minuten met de trein vallen: (ongeveer, en dan doel ik op noord lijnen) Eagle Junction (is xpres station, wijken: Wooloowin/Clayfield), Wooloowin, Albion, Windsor, Wilston en misschien ook nog Newmarket (maar weet ik niet...)
Kijk even op de kaart op ourbrisbane.com en dan kun je zien waar Abbotsford Road ligt. Maar direct daarachter al vind je een "normale" buurt met een mix aan apartementen en mooie oude queenslanders. Wooloowin en Clayfield zijn ook ruim van opzet (met soms hele mooie, dure huizen) en idem Windsor en Wilston. Waarom pak je niet gewoon de trein, stap je uit en loop je rond? Leuke manier om een beetje gevoel te krijgen voor de wijk. Albion is erg "upcoming" met restaurantjes aan Albion Road en ook een behoorlijke apartementmarkt (naast cottages en queenslanders).
Nou, Spring Hill lijkt mij toch ook wel ideaal, zo in de stad! Maar ik vind het wakker worden met alle vogeltjes etc. ook wel heerlijk hier.
succes met zoeken
Henriette